05 Paź 2019, 08:46
Jaki masz budżet?
Ogólnie Octavia II będzie tania w utrzymaniu, nie jest to przesadnie skomplikowane auto.
Co do silników 1.9 TDI na pompowtryskach to już nie są tak tanie w utrzymaniu jak te na pompie wtryskowej (same pompowtryski są dość drogie, sprzęgło+dwumasa też), ale trwałość jest ok. Unikać tylko silnika z oznaczeniem BXE, zmieniać olej jak najczęściej na ten zgodny z normą.
2.0 TDI PD to słaby silnik, prędzej czy później dopadną go typowe usterki, czyli pękanie/osiadanie głowicy, awarie pompy oleju, a przy większych przebiegach dochodzą typowe koszty dla nowoczesnych turbodiesli: turbosprężarka, sprzęgło, dwumasa, (pompo)wtryski. Nie warto interesować się tym silnikiem, zwłaszcza że auta z tymi silnikami mają już realnie po 300 tys.km.
2.0 TDI CR to dużo lepszy silnik, ale koszy zakupu wyższy. W Octavii II były montowane od marca 2010 (wersja 140KM), a wersja 170KM od maja 2008. Jest też 1.6 TDI montowany od 2009, również udany.