Skoda Rapid z silnikiem 1.0 TSI czy 1.6 TDI ?

01 Lip 2017, 20:20

Przeczytałem wiele opinii o wcześniejszych wersjach TSI i opinie są w miarę dobre...
Rozumiem że zasięgnąłeś tej wielce obiektywnej wypowiedzi w ASO vw/seat/skoda. To jedyne miejsce gdzie mógłbyś takie słowa usłyszeć.

Woras1990 napisał(a):napewno tym autem pokulam dobre 6 lat jak nie więcej.
Dość odważne założenie :lol: No ale skoro lubisz być pionierem nie wiedząc co jutro przyniesie, to nikt Ci tego nie zabroni. Ja bym nie mówił że to wybór jak między grypą żołądkową a jelitową, a bardziej jak dżumą i cholerą. Ostatecznie, patrząc tylko ze względu na przebiegi, to tylko i wyłącznie benzyna. Z tym że każdy kto ma chociaż ksztę wiedzy o obecnej motoryzacji ustawi silniki TSI jako top1 najgorszych możliwych silników dostępnych na rynku. Już nawet Dacia, robiona po taniości, która jest wołem roboczym, katowanym do bólu, nie zbiera takiego hejtu jak VW/TSI. No ale jak Ci sie podoba, to chyba nie ma rady. Musisz się sparzyc i tyle.

mike napisał(a):Co kto lubi, ja tylko stwierdzam fakt :wink: poza tym podobno te silniczki są już ok, ale coś mi się wydaje, że z tym 1.0 TSI będzie grubo :naughty:
Nie chcę wszczynać awantury/hejtu, ale czy możesz podać jakieś dowody/badania w tym zakresie? Jestem tym zainteresowany z uwagi na fakt że chciałbym wiedzieć czy VW mówi prawdę. W końcu, ostatnie zapewnienia i dieselgate nie uwiarygadniają zapewnień tego producenta. Więc spodziewam się że teraz każde ich stwierdzenie musi opierać się na żelaznych dowodach.

PS: Gdy będą oferować dodatkowy pakiet na zestaw linki holowniczej i zapasowe tłoki, to polecam skusić się na ten dodatek. A jak nie to lawetę, tak jak do laguny II, bo teraz TSI przejmuje jej pałeczkę.
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
0

01 Lip 2017, 21:28

voidcall napisał(a):Gdy będą oferować dodatkowy pakiet na zestaw linki holowniczej i zapasowe tłoki, to polecam skusić się na ten dodatek.

Linka by się zdała ale tłoki :?: Już w starych jednostkach 1,2 pisali w zeszycie serwisowym że :

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


To teraz jestem ciekaw jakie są możliwości naprawy tego 1,0 TSI :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
0

02 Lip 2017, 08:48

A ja powiem tak:
Użytkowałem już ze 3-4 Rapidy. Jeden był z 1,2 TSI 110KM i reszta z 1,6 TDI i mam jedno do powiedzenia:
JAK MOŻNA KUPIĆ TO AUTO ZA SWOJE (nie firmowe) CIĘŻKO ZAROBIONE PIENIĄDZE?
Serio - taka tandeta w środku i smutek, że aż w oczy bije i mówią, że to koreańce są słabe w tym temacie. Za byle co trzeba dopłacać i atrakcyjna bazowa cena nie jest atrakcyjna po doposażeniu (np. w serii nie ma gniazda zapalniczki i nie mogłem sobie navi podłączyć, bo ktoś nie zaznaczył !!). Przestronność masz tylko na długość, bo na szerokość jest auto segmentu B (a cenowo jak kompakt typu Kia Cee'd i Hyundai i30).
Dynamika 1,6 TDI jest gorsza od poprzednika 1,9 TDI. Auto pływa po drodze na swoich małych kółeczkach.
Wiem, że to hit wśród emerytów (sentyment z PRL i prawie VW) i firm (dobra oferta po doposażeniu w tylko w klimę) ale poważnie nie rozumiem jak można to coś kupić na prywatne auto.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

02 Lip 2017, 09:22

To ja może krótko podsumuję:
Skoda jest hitem wśród firm, gdyż oferuje dobre warunki leasingu, tanie auta w podstawowych wersjach, duże bagażniki. Reszta to marketing.

Czy można zaufać grupie VAG po ostatnich wpadkach?
2.0 TDI, silniki (T)FSI, afera spalinowa...
Odsyłam do testu porównawczego VW Golf VII 1.4 TSI vs. Mercedes A180 po 150 tys.km (tygodnik Motor)...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

02 Lip 2017, 09:38

Ossy napisał(a):(tygodnik Motor)


Usuń to, bo zaraz łysy wpadnie, że gazety to szajs a jego mechanik mówi co innego i że 407 to kupa złomu :P
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

02 Lip 2017, 10:04

Przepraszam, to był Auto-Świat tu link do artykułu:
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-2 ... 180/pmkj61
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasy bezpieczeństwa bez tajemnic
    Choć pasy bezpieczeństwa mogłyby się wydawać prostym urządzeniem, w swojej współczesnej formie są skomplikowanym elementem konstrukcyjnym. Nieustanne prace rozwojowe i duże nakłady finansowe producentów, takich ...

02 Lip 2017, 10:26

Kolegom trzeba przyznać rację w jednym, chociaż nie wyartykułowali tego wprost - 80 tys. zł to kupa kasy i warto dokładnie rozpoznać co można za nie dostać. Przede wszystkim należy jasno określić własne potrzeby, oczekiwania i z precyzyjną listą odwiedzać poszczególnych dealerów. Powtórzę to co napisałem wcześniej - zakup nowego auta rządzi się innymi prawami niż kupno samochodu używanego i tu usterki są zmartwieniem dealera, a nie naszym (dlatego te auta tyle kosztują!). Mam wrażenie, że część z Was wróży z fusów, bo skąd możecie wiedzieć czy produkty konkurencji będą bezawaryjne? Z jednej strony znaczna część z Was krytykowała mnie, że wrzucam wszystkie francuskie auta do jednego wora i nie rozpatruję ich przez pryzmat modeli, a Wy robicie dokładnie to samo - z racji tego, że inne silniki Skody się kiedyś psuły z góry zakładacie, że będzie tak samo z tymi poszukiwanymi przez kolegę Worasa1990. Jedynie mike zachował zdrowy rozsądek w tej dyskusji, chociaż nie rozumiem jego uwagi w stosunku do mnie.
Po tym jednak co napisał dzida (zdaje się jedyna osoba na forum, która faktycznie miała do czynienia z Rapidem) też głęboko bym się zastanowił nad sensem zakupem Rapida - podejrzewam, że w tej kasie można mieć coś o wiele lepszego (nie tyle mniej awaryjnego, co po prostu oferującego więcej).

galakty napisał(a):407 to kupa złomu :P


W końcu udało Ci się napisać coś mądrego :ok: Trochę nie na temat co prawda, ale i tak należy Cię pochwalić za postępy :wink:
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna
2

02 Lip 2017, 10:36

CrazyHorse napisał(a):Mam wrażenie, że część z Was wróży z fusów, bo skąd możecie wiedzieć czy produkty konkurencji będą bezawaryjne? Z jednej strony znaczna część z Was krytykowała mnie, że wrzucam wszystkie francuskie auta do jednego wora i nie rozpatruję ich przez pryzmat modeli, a Wy robicie dokładnie to samo - z racji tego, że inne silniki Skody się kiedyś psuły z góry zakładacie, że będzie tak samo z tymi poszukiwanymi przez kolegę Worasa1990. Jedynie mike zachował zdrowy rozsądek w tej dyskusji, chociaż nie rozumiem jego uwagi w stosunku do mnie.


To jest paradoks, że jeśli:
-auto jest niemieckie/japońskie/szwedzkie i w jednym modelu są jakieś usterki z silnikiem to od razu pojawia się zdanie "to na pewno jednostkowe przypadki, w nowej generacji na pewno poprawili"
-auto jest francuskie, włoskie i w jednym modelu są jakieś usterki z silnikiem to od razu pojawia się zdanie "to na pewno nie są jednostkowe przypadki, w nowej generacji na pewno tego nie poprawili"

Moim zdaniem trzeba do tego podejść ze zdrowym rozsądkiem. Nie uważam, że Opel czy Renault jest trwalszy od tego Golfa. Prawdopodobne jest, że ich trwałość mechaniczna jest na podobnym poziomie. Pytanie jest takie czy warto dopłacać 10-15 tys. do BARDZO DOBRZE wykończonego Golfa, który mechanicznie nie jest lepszy?
I druga kwestia: jeżeli w Rapidzie oszczędzano na jakości wykończenia wnętrza w porówaniu z Golfem to można też sobie zadać pytanie czy oszczędzano też na mechanice, która teoretycznie jest taka sama jak w Golfie.

A co do aut francuskich to polecam wycieczkę na południe Europy i przyjrzenie się czym tam jeżdżą (można odpalić Google Street View na ulicach Hiszpanii i Portugalii). Hiszpanie zarabiają spokojnie 2x więcej od Polaków. I jakie auta wybierają? Głównie francuskie (Renault, Citroen, Peugeot), Opel, Seat. Czy są takimi masochistami, żeby oszczędzać przy zakupie te 10-20% i kupować wiecznie psujące się auta?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
1

02 Lip 2017, 10:54

Ossy, byłem w Hiszpanii wielokrotnie i nie potwierdzam tego co piszesz - Hiszpanie zarabiają więcej od Polaków, ale ceny tam są 4-krotnie wyższe niż w Polsce, szczególnie w miejscowościach turystycznych. Hiszpanie (podobnie jak Polacy) wybierają auta na które ich stać i nie potrzebują podnosić sobie prestiżu poprzez znaczek i przestrzeń - stąd tak dobra sprzedaż Cliówek i mnóstwo starych Francuzow na ich drogach (pełno Kangoo I, Clio I). Pomijam ich stan techniczny - tam mało co działa, ale oni mają to gdzieś -na własne oczy widziałem jak jeden Hiszpan wsiadał do swojego Twingo przez bagażnik :) Przepraszam za pisanie nie na temat, ale musiałem się do tego odnieść.
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna
0

02 Lip 2017, 10:57

Ossy napisał(a):A co do aut francuskich to polecam wycieczkę na południe Europy i przyjrzenie się czym tam jeżdżą


Bo oni mieli dostęp do tych aut od zawsze. W Polsce żelazna kurtyna skutecznie uniemożliwiła import cudownych aut z Niemiec, po 89 roku dostaliśmy szału i wszyscy jechali po Golfy i Passaty. Wtedy były pancerne i 100 razy lepsze od tego co można było dostać u nas, lub z bloku wschodniego. Przez to mamy powielanie mitów i legend z dziada pradziada że VW to cud techniki. Po prostu nic innego nie było.

Hiszpanie nie mieli z tym problemu i od samego początku mogli wybierać to co chcą, lub jest tańsze a równie dobre. Niestety tylko u nas powielamy mity, że innych aut oprócz niemieckich nie warto kupować. Ehhh... Stare Pugi GTI, kto o nich pamięta?

Powoli zaczyna się to zmieniać, na całe szczęście. I może przestaniemy być śmietnikiem sprowadzającym rozbitki od turasów...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

02 Lip 2017, 11:08

To forum schodzi jednak na psy, nie wiem czy zauważyliście, ale kilkunastu obiektywnych i rozsądnych użytkowników już dawno odeszło, został tylko Komitet Obrzucania Gównem VAGa. Wiecie od autora tematu lepiej co jest dla niego potrzebne, kiedy on w tym aucie najpewniej siedział, sprawdził pod każdym kątem i jedyne co mu pozostało to doradzenie się jaki silnik wybrać . Zastanawia mnie cel istnienia moderacji na tym forum, skoro kultura wypowiedzi jaka zaczęła tu panować to rynsztok a moderacja nic sobie z tego nie robi.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
3

02 Lip 2017, 11:08

Na Bałkanach zdecydowanie królują stare Golfy II/III, we Włoszech Fiaty, Lancie i Volkswageny, jedynie we Francji w sposób przekonujący rządzi PSA i Renault (na tej samej zasadzie co w Czechach Skoda). Najlepiej w całej Europie sprzedają się auta niemieckie - zgodnie z Waszym rozumowaniem ludzie celowo wyrządzają sobie krzywdę przepłacając za złom. Pamiętajcie, że tylko u nas samochód jest synonimem prestiżu - w innych krajach to po prostu przyrząd do przemieszczania się, wybiera się najlepsze (najbardziej dopasowane do potrzeb) dostępne auto. A doprawdy trudno zaszpanować w towarzystwie francuskim znaczkiem, jest raczej odwrotnie.
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna
2

02 Lip 2017, 11:16

Hiszpanie (podobnie jak Polacy) wybierają auta na które ich stać i nie potrzebują podnosić sobie prestiżu poprzez znaczek


Większej głupoty jeszcze dzisiaj nie czytałem. W sumie dopiero południe, może ktoś jeszcze przebije.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1

02 Lip 2017, 11:21

Invi, masz rację - po słowie "stać" miała być kropka. Tak to jest jak pisze się na komórce z uwieszonym dzieckiem na szyi. Polacy oczywiście potrzebują prestiżowego znaczka - jeśli jednak na taki ich nie stać wybierają Francuzy i hejtują auta niemieckie. Zresztą, wynika to z mojego następnego postu, ale przynajmniej była okazja do hejtu i galakty mógł sobie coś podlajkować ;)
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna
1

02 Lip 2017, 12:02

Killaz napisał(a):Wiecie od autora tematu lepiej co jest dla niego potrzebne, kiedy on w tym aucie najpewniej siedział, sprawdził pod każdym kątem i jedyne co mu pozostało to doradzenie się jaki silnik wybrać.


A czy autor tematu siedział w innych autach za 80 tysięcy? Wydawać tyle na auto segmentu B to nie jest rozsądna decyzja. Moim zdaniem z grupy VAG lepiej już wziąć Seata Leona kombi - segment wyżej.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0