Skoda Superb II 2.0

15 Sty 2015, 11:19

Witam serdecznie,
Przymierzam się do zakupu Skody Superb II w dwulitrowym, 170-konnym silniku diesla. Czy moglibyście mnie wesprzeć opiniami na temat tego silnika ? Nigdy nie jeździłem dieslem na stałe jako swoim autem i nie wiem czego się spodziewać po tym motorze. Bardzo proszę o Wasze zdanie :)
Schazt
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Nissan Maxima
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

15 Sty 2015, 15:47

Mozesz spodziewać się... dużych wydatków, szczególnie po przekroczniu 200 tysięcy
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

15 Sty 2015, 16:33

Silnik całkiem ok jezdzi w tej wersji, ale generuje pewne wydatki bo zaprojektowany jest zgodnie z metodą tzw planowanego postarzania.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sty 2015, 17:28

Przecież ten silnik jest do niczego... Niby na CR, czyli poprawiony na pompowtryskach - ogólnie usterki odłożone w czasie, a nie wyeliminowane. Odpuść ten silnik jak i tą Skodę, bo nie ma w niej dobrego silnika.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Sty 2015, 20:51

A w takiej sytuacji jaki model i silnik skody byście polecali ?
Schazt
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Nissan Maxima
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

16 Sty 2015, 20:54

Schazt napisał(a):A w takiej sytuacji jaki model i silnik skody byście polecali ?
w zasdzie chyba jakieś słabe i paliwożerne MPI w nudnej i beznadziejnie wykonanej Fabii :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi RS 6 Avant V8-Biturbo 4.0 TFSI 560 KM i 700Nm
    Nowe Audi RS 6 Avant to symbol technicznych możliwości jutra. Nowy model jest lżejszy i silniejszy niż jego poprzednik, a jego osiągi są jeszcze lepsze. Od zera do 100 km/h przyspiesza w czasie 3,9 s, a na życzenie klienta ...

16 Sty 2015, 23:01

dzida napisał(a):Przecież ten silnik jest do niczego... Niby na CR, czyli poprawiony na pompowtryskach - ogólnie usterki odłożone w czasie, a nie wyeliminowane. Odpuść ten silnik jak i tą Skodę, bo nie ma w niej dobrego silnika.

Jakieś dowody na potwierdzenie twojej tezy?
Moja kobieta ma służbowo Octavie z tym silnikiem, ma nalatane coś koło 240tyś. km aktualnie i z silnikiem nic się nie dzieje. Wiem, ze u nich w firmie jest też Passat z przebiegiem ponad 300tyś.km i też nic się nie dzieje z nim.
Jedynie początkowe wersje, bodajże do 10.2009 miały wadliwy napęd pompe oleju, potem poprawili to.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

17 Sty 2015, 09:00

Ja znam. W Superbie II wywaliło wał bokiem, rozpadła się jeszcze skrzynia. Silnik 2.0 TDI CR.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

17 Sty 2015, 09:33

Mój serdeczny kolega miłośnik audi wczoraj mi oświadczył że po doświadczeniach z 2,0 tdi cr zrywa z marką. W tamtym tygodniu drugi raz wywalił się rozrząd a do tego przy 220tyś.km. robiona była uszczelka pod głową bo zżerał chłodziwo.
Zrobienie 150tyś.km. tym gównem kosztowało go więcej niż zakup w idealnym stanie Lexa V8 notabene na którego go teraz namawiam. :)

Ogólnie facet jest w kropce bo ma na podwórku rozwalonego śmiecia na którym umoczył serwis+utrata wartości tyle że mógłby kupić normalne nowe auto... :evil:

Ogólnie polecam wszystkim co chcą użyć wspaniałości wieśwagenowej technologii

pkc napisał(a):Jakieś dowody na potwierdzenie twojej tezy?

Najlepszym dowodem na potwierdzenie tej tezy są pracownicy ASO grupy wieśwagen... kup flaszke i jedź pogadaj :mrgreen:

P.S

No i żeby nie było ostatnie auto ( z tych szybszych) sprzedałem koledze który miał od nowości scirocco 1,4 tsi 160KM to zrobienie 75 tyś.km. równało się 2 miesiące w serwisie, gwarancja sie skończyła i szybciutko powiedział autku papa :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11044
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Sty 2015, 18:18

Schazt napisał(a):A w takiej sytuacji jaki model i silnik skody byście polecali ?

Żadnej Skody CI nie poleciłbym. Polecam rozejrzeć się za inną marką zamiast VAG, bo te auta są beznadziejne jeśli chodzi o trwałość ;)

pkc napisał(a):Jakieś dowody na potwierdzenie twojej tezy?

U mnie w robocie (Black Red White - mnóstwo flotówek) 2 miechy temu na sprzedaż była Octavia Scout 4x4 z 2010r. za... 14tys. Jeden szkopuł to uszkodzony silnik :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Sty 2015, 23:59

dzida napisał(a):U mnie w robocie (Black Red White - mnóstwo flotówek) 2 miechy temu na sprzedaż była Octavia Scout 4x4 z 2010r. za... 14tys. Jeden szkopuł to uszkodzony silnik :D

Tyle tylko, ze do Maja 2010 montowali w Octavi z napędem 4x4 stary silnik z PD, a dopiero potem CR.
szybki napisał(a):Mój serdeczny kolega miłośnik audi wczoraj mi oświadczył że po doświadczeniach z 2,0 tdi cr zrywa z marką. W tamtym tygodniu drugi raz wywalił się rozrząd a do tego przy 220tyś.km. robiona była uszczelka pod głową bo zżerał chłodziwo.
Zrobienie 150tyś.km. tym gównem kosztowało go więcej niż zakup w idealnym stanie Lexa V8 notabene na którego go teraz namawiam. :)

Ogólnie facet jest w kropce bo ma na podwórku rozwalonego śmiecia na którym umoczył serwis+utrata wartości tyle że mógłby kupić normalne nowe auto... :evil:

Ogólnie polecam wszystkim co chcą użyć wspaniałości wieśwagenowej technologii

pkc napisał(a):Jakieś dowody na potwierdzenie twojej tezy?

Najlepszym dowodem na potwierdzenie tej tezy są pracownicy ASO grupy wieśwagen... kup flaszke i jedź pogadaj :mrgreen:

P.S

No i żeby nie było ostatnie auto ( z tych szybszych) sprzedałem koledze który miał od nowości scirocco 1,4 tsi 160KM to zrobienie 75 tyś.km. równało się 2 miesiące w serwisie, gwarancja sie skończyła i szybciutko powiedział autku papa :naughty:

Jesteś pewny, ze kolega miał wersje z CR? Bo pierwsze słyszę, aby wersji z CR był problem z rozrządem.
Akurat miałem znajomego w serwisie VW i nie raz miałem okazje pogadać z mechanikami z ASO w Niemczech. O ile z starymi 2.0TDI na PD działy się cuda, o tyle o wersji z CR nie ma jakiś nasilających się większych awarii, a to co się działo zostało poprawione już dawno. Największą wadą był napęd pompy oleju, ale zostało to już dawno temu poprawione.
O 1.4 TSi się nie wypowiadam, bo ten silni rzeczywiście dobry nie był.
Koniu napisał(a):Ja znam. W Superbie II wywaliło wał bokiem, rozpadła się jeszcze skrzynia. Silnik 2.0 TDI CR.

Zapewne Superb przed 10.2009r?
Jak mówiłem, moja narzeczona ma Octvie z tym silnikiem i przy obecnym przebiegu(240tyś.km) nic się nie działo. Ostatnio miała tylko wymianę dwumasa. W firmie mają jeszcze parę innych aut z tym silnikiem i nic się z silnikami nie dzieje, ani nie ma żadnych plag usterek. Ba, nawet Mondeo mk4 2.0TDCI sprawia u nich więcej problemów, niź Passaty i octavie CR, a te silniki mają z tego co wiem dobrą opinie.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

18 Sty 2015, 08:38

pkc napisał(a):Zapewne Superb przed 10.2009r?
Superb z 2011.
pkc napisał(a):Mondeo mk4 2.0TDCI sprawia u nich więcej problemów, niź Passaty i octavie CR, a te silniki mają z tego co wiem dobrą opinie.
A w tej bajce były smoki. Wiem że niektórzy kochają VAG-i ale bez fantazji.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

18 Sty 2015, 11:38

Koniu napisał(a):
pkc napisał(a):Zapewne Superb przed 10.2009r?
Superb z 2011.
pkc napisał(a):Mondeo mk4 2.0TDCI sprawia u nich więcej problemów, niź Passaty i octavie CR, a te silniki mają z tego co wiem dobrą opinie.
A w tej bajce były smoki. Wiem że niektórzy kochają VAG-i ale bez fantazji.

A w twojej bajce smoki były?
To samo mogę tobie powiedzieć. Jak możesz po jednym egzemplarzu ocenić dany silnik? Akurat w 2009 roku jakoś we wakacje też zabierałem lawetą Mondeo Mk4 2.0TDCI, bo silnik nie wytrzymał wakacyjnej trasy nad morze i co z tego? Prawdopodobnie była to wada fabryczna i zdarza się to w każdej marce, więc prawdopodobnie to samo było, ze skodą. Nie powiedziałem, że 2.0TDCI jest awaryjne, po prostu w egzemplarzu, o których słyszałem sprawiał więcej problemów( coś z pompą wtryskową i uszczelka pod głowicą), ale dla Ciebie oczywiście jest to nie możliwe, bo tylko Vagi się psują...
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

18 Sty 2015, 11:44

Z tym że to się zdarza prawie w każdym VAG-u :!: Znam dużo mechaników, sam nim jestem. Z reszta w DE ciągle stoją na serwisie VW rozebrane TDI-ki. Do mnie jeszcze nie przyjeżdżają bo są dość nowe ale te starsze na PD to są codziennie. Niemcy się tylko śmieją że my to od nich chętnie kupujemy.. Po prostu trzeba połknąć gorzką pigułkę że VAG-i to były dobre.. 20 lat temu. To nie era Golfa II gdzie 1.6 GTD przekręcało kilka razy licznik jeżdżąc po oleju z frytek.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

18 Sty 2015, 11:45

pkc napisał(a):Tyle tylko, ze do Maja 2010 montowali w Octavi z napędem 4x4 stary silnik z PD, a dopiero potem CR.

nie jestem w stanie powiedzieć z jakiego miesiąca
Inna była też za taką kasę z 2,0FSI i też z zepsutym silnikiem :D
Było pełno Octavii 2,0TDI PD i CR we flocie i na parkingu teraz uświadczysz tylko Kie Cee'd i Renault Clio z normalnych. W dodatku pełno Hond Accord i Legend i dla prezesowstwa Porsche Cayenne, Audi A7 czy Bentley :mrgreen:
Tak te skodziny się sypały, że jak nie miały 1,9TDI to szły na sprzedaż zaraz po końcu leasingu zamiast jeździć dalej jak niektóre z 2001r. Zakupili ostatnio dwie nówki sztuki Superby sedan i Scout i zobaczymy ile to pojeździ.

Po co bronisz badziewia jak jest dalej badziewiem z innym systemem wtryskowym i odwleczonymi w czasie usterkami? Na początku o 2,0TDI PD były prawie same super zachwyty i wyszło bokiem jak zrobiły trochę km :yes:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010