SKODA Superb - nowy wygląd i mniejsze zużycie paliwa

27 Maj 2013, 13:27

SKODA rozpoczyna kolejny etap swojej ofensywy modelowej SKODĄ Superb. Model flagowy marki imponuje atrakcyjnymi nowymi elementami stylistyki SKODY, świeżym wnętrzem i ulepszonymi funkcjami. Zużycie paliwa i emisja CO2 oferowanych silników zmalały aż do 19 procent. Nowe Superb limuzyna i kombi będą miały premierę pod koniec czerwca.

SKODA Superb - nowy wygląd i mniejsze zużycie paliwa

"SKODA Superb jest flagowym modelem marki SKODA i od jej premiery w 2001 była symbolem wysokiej jakości produktów z Republiki Czeskiej" mówi Prezes Zarządu SKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. "Nasi styliści i inżynierowie ciężko pracowali nad odświeżeniem i dalszym uatrakcyjnieniem naszego modelu flagowego". Superb jest bardziej imponujący i wyrazisty i pozyska sobie klientów dzięki nowej świeżości, mniejszemu zużyciu paliwa i nowym rozwiązaniom technicznym. Jednocześnie Superb potwierdza ponownie wszystko to, co jest dobre w marce i co pozwoliło jej odnieść sukces w ciąg ostatnich dwunastu lat: mnóstwo miejsca, wybitna funkcjonalność, wysoki komfort, najlepsze rozwiązania bezpieczeństwa, najlepszy stosunek ceny do jakości i wyrazista elegancja. "SKODA Superb oferuje poziom komfortu przekraczający typową ofertę segmentu klasy średniej. Zawsze chcemy dać naszym klientom trochę więcej auta niż zwykle" mówi Vahland. To obejmuje także elementy obecne zwykle tylko w samochodach luksusowych. Superb ma parasol dla kierowcy lub pasażerów umieszczony w tylnych lewych drzwiach.

Superb z atrakcyjnymi elementami nowej stylistyki SKODY
Na pierwszy rzut oka widać, że Superb wnosi nową energię do klasy średniej. Samochód ma zupełnie nowy przód i tył a także świeże wnętrze. "Nasi projektanci dali Superbowi atrakcyjne i dobrze skrojone ubranie" mówi Frank Welsh, członek zarządu SKODY odpowiedzialny za rozwój techniczny.

SKODA Superb - nowy wygląd i mniejsze zużycie paliwa

Język projektowania marki jest wyraźny w atrakcyjnych elementach flagowego modelu SKODY. Samochód ucieleśnia elegancję i suwerenność dzięki czystym liniom, precyzyjnej jakości i zrównoważonym proporcjom. Przód został zaprojektowany na nowo aż po słupki A. Atrapa chłodnicy, logo, reflektory i światła przeciwmgłowe, zderzak, błotniki i pokrywa silnika są nowe. Nowe logo KODY jest umieszczone teraz w widocznym miejscu, pośrodku lekko pochylonej pokrywy silnika. Zaprojektowane całkowicie od nowa reflektory przekazują szczególnie wyrazisty charakter "twarzy" nowego Superba. Superb ma teraz po raz pierwszy biksenonowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED i kierunkowskazy LED.

Tył samochodu także został zaprojektowany całkowicie na nowo. Stylistyka tyłu jest jasna, czysta i precyzyjna; wszystko jest na swoim miejscu. Kształt lamp został zinterpretowany na nowo – światła tylne w kształcie litery C lśnią jeszcze jaśniej niż dotychczas. Po raz pierwszy w SKODZIE Superb trzy paski świetlne tworzą charakterystyczne dla marki tylne światła w kształcie litery C. We wszystkich wersjach świecą tu diody LED. Dwa nowe kubistyczne trójkąty są kolejnym elementem nieomylnie kojarzonym z nową stylistyką SKODY. W kombi są przetłoczeniami, a w limuzynie są widoczne w kształcie lamp.

Przy wyborze Superba są dostępne dwa nowe kolory nadwozia – szary "Metal Grey" i biały "Moon white". Odświeżono też ofertę kół. Dostępne są trzy nowe koła ze stopu metali lekkich: 16-calowe Helix, 17-calowe Twister i 18-calowe Trinity a także nowe kołpaki Solaris.

SKODA Superb - nowy wygląd i mniejsze zużycie paliwa

Oczywiście Superb w dalszym ciągu ma przemyślane rozwiązanie pokrywy bagażnika o nazwie Twindoor. Dzięki temu unikalnemu i opatentowanemu rozwiązaniu bagażnik można otworzyć na dwa sposoby: można albo otworzyć samą pokrywę bagażnika tak, jak w limuzynie, albo wraz z tylną szybą. W całkowicie odnowionym Superbie korzystanie z tego rozwiązania jest prostsze, z osobnym przyciskiem dla obu sposobów otwierania pokrywy bagażnika. Nie trzeba już naciskać specjalnego przycisku przełączającego.

SKODA Superb - nowy wygląd i mniejsze zużycie paliwa

Wnętrze SKODY Superb także jest nowe i świeże. Dostępne są nowe trzy- i czteroramienne kierownice. Obicia foteli mają nowe materiały i kolory, dostępne są też nowe elementy dekoracyjne. Limitowana edycja SKODY Superb L&K w środku ma kombinację kolorów brązowego i beżowego.

Małe zużycie paliwa i mała emisja CO2
SKODA Superb poczyniła też postępy w zakresie silników i układów napędowych. Jest bardziej oszczędna niż wcześniej. Dzięki standardowemu wyposażeniu dla wszystkich krajów UE silników wysokoprężnych i silnika benzynowego 1.4 TSI/92kW w funkcję Start-Stop i odzyskiwanie energii hamowania zużycie paliwa i emisja CO2 zmniejszyły się nawet o 19 procent. Dłuższe przełożenia biegów, opony o zmniejszonym oporze toczenia, lepszy współczynnik oporu aerodynamicznego i mniejsza masa własna także sprzyjają oszczędności paliwa.

Łącznie dostępne są cztery silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Do wyboru są warianty od 1.4 TSI o mocy 92 kW aż do największego silnika, 3.6 FSI o mocy 191 kW. Wszystkie zastosowane automatyczne skrzynie biegów są nowoczesnymi sześcio- lub siedmiostopniowymi DSG. SKODA ma też w ofercie opcje z napędem na wszystkie koła dla limuzyny i kombi. Rozwiązanie takie oparte jest na nowoczesnym sprzęgle Haldex czwartej generacji.

Silniki wysokoprężne mogą się pochwalić najlepszą poprawą wyników zużycia paliwa. Najmocniejszy silnik wysokoprężny Superba, 2.0 TDI/125 kW z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów i napędem na cztery koła potrzebuje tylko 4,6 l paliwa na 100 km, co oznacza poprawę o 19 procent. Po raz pierwszy silnik ten jest teraz dostępny w połączeniu z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów DSG.

Wersja GreenLine z silnikiem 1.6 TDI o mocy 77 kW, napędem na przednie koła i ręczną skrzynią biegów jest najbardziej ekonomiczną wersją Superba limuzyny, który zużywa jedynie 4,2 l/100 km i emituje jedynie 109 g/km CO2 (w poprzedniej wersji 114 g/km). Bez funkcji GreenLine silnik ten w połączeniu z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów i napędem na przedniej koła zużywa tylko 4,5 l/100 km oleju napędowego i emituje 117 g/km CO2, co oznacza poprawę o 10 procent.

Superb limuzyna z kolejnym silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI/103 kW i ręczną sześciostopniową skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła potrzebuje 4,6 l paliwa na 100 km, co oznacza redukcję o 15 procent.

W krajach UE podstawowy silnik benzynowy 1.4 TSI/92 kW jest standardowo wyposażony w funkcję Start-Stop i odzysk energii hamowania. Zużycie paliwa w cyklu łączonym Superba limuzyny z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów i przednim napędem spadło z 6,8 l do 5,9 l na 100 km.

Najmocniejszy silnik benzynowy w Superbie limuzynie 4x4 to 3.6 FSI V6/191 kW. Zużywając 9,3 l/100 km, Superb limuzyna z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG potrzebuje wyraźnie mniej niż dziesięć litrów paliwa na sto kilometrów (dotychczas 10,1 l/100 km).

SKODA Superb - nowy wygląd i mniejsze zużycie paliwa

Nowość: układ wspomagania parkowania nowej generacji
Ponownie rozszerzono funkcje komfortu SKODY Superb. Po raz pierwszy limuzyna i kombi będą miały najnowszą wersję układu wspomagania parkowania, Automatic Parking Assistant. Układ ten pomaga teraz nie tylko zaparkować równolegle do jezdni, ale także poprzecznie tyłem, pod kątem prostym do jezdni.

Ponadto odnowiony Superb ma wszystkie nowoczesne funkcje komfortu, które samochód tej klasy powinien mieć. Na przykład Superb limuzyna ma elektrycznie sterowany dach panoramiczny z ogniwami słonecznymi. Gdy samochód jest zaparkowany w słonecznym miejscu, ogniwa słoneczne dostarczają energii elektrycznej wentylatorowi, dzięki czemu temperaturę wewnątrz można zmniejszyć nawet o 25 stopni Celsjusza.

Superb kombi ma duży elektrycznie sterowany, uchylny i przesuwny dach panoramiczny z roletą. Nadzwyczaj wygodna jest funkcja dostępu do samochodu i uruchamiania silnika bez użycia kluczyka, KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System), dzięki której kierowca nie musi trzymać kluczyka w ręce, aby zaryglować, odryglować lub uruchomić samochód. Nowoczesna dwustrefowa klimatyzacja Climatronic zapewnia komfortową temperaturę we wnętrzu. Superb ma także w ofercie ogrzewanie siedzeń przednich i tylnych.

Klienci szukający nowoczesnych urządzeń informacji, rozrywki i nawigacji mogą wybierać spośród czterech nowoczesnych radioodbiorników i nawigacji: od podstawowego radia Swing do nawigacji z najwyższej półki Columbus z 6,5-calowym ekranem dotykowym i dyskiem twardym 30 GB. Urządzenie to ma też najnowsze oprogramowanie nawigacyjne.

Olbrzymia pojemność SKODY Superb pozostaje bezkonkurencyjna
Nowa edycja SKODY Superb potwierdza znakomitą pojemność samochodu. Zarówno Superb limuzyna jak i Superb kombi oferują największy bagażnik i najwięcej miejsca na nogi dla pasażerów jadących z tyłu spośród samochodów klasy średniej. Pasażerowie jadący z tyłu Superba mają więcej miejsca niż w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy. 157 milimetrów przestrzeni na nogi z tyłu w limuzynie i w kombi oznacza, że samochód wyznacza standard w klasie średniej.

SKODA Superb - nowy wygląd i mniejsze zużycie paliwa

Teraz nowa funkcja czyni jazdę z tyłu jeszcze wygodniejszą. Po raz pierwszy pasażerowie jadący z tyłu mogą elektrycznie regulować pozycję fotela pasażera od swojej strony. Panel z elektrycznym sterowaniem jest umieszczony z boku fotela, przy konsoli środkowej, dzięki czemu umożliwia łatwą regulację z tyłu.

Bagażnik Superba jest zupełnie nie do pobicia. Podstawowa pojemność wynosi 595 litrów w limuzynie i 633 litry w kombi – oba wyniki są najlepsze w swojej klasie. Przestrzeń bagażnika można zwiększyć do 1.700 i 1.865 litrów odpowiednio przez złożenie kanapy.

Przemyślane rozwiązania "Simply Clever" gdzie się nie spojrzy
Odświeżony Superb potwierdza swoją reputację jako przemyślany samochód klasy średniej. Wyróżnia się spośród innych wieloma praktycznymi rozwiązaniami. Oprócz schowka na parasol w tylnych lewych drzwiach samochód ma także liczne inne schowki: Jumbo box w konsoli centralnej, kieszenie w drzwiach, schowek pod fotelem pasażera, obszerny schowek na rękawiczki, praktyczny schowek na okulary czy schowek w opuszczanym podłokietniku w oparciu kanapy – wszystko zostało starannie przemyślane.

Bagażnik jest nie tylko olbrzymi, ale ma też praktyczne funkcje, takie jak opcjonalna podwójna podłoga, zamykane schowki za nadkolami, haki na torby zakupowe, ucha mocujące i opcjonalne siatki mocujące.

Kombi ma wyjmowaną latarkę LED, która automatycznie się ładuje po włączeniu silnika. Bagażnik kombi może być otwierany elektrycznie, przy czym w zależności od ustawienia roleta bagażnika automatycznie otwiera się do połowy.

SKODA Superb - nowy wygląd i mniejsze zużycie paliwa

Najlepsza możliwa ocena za bezpieczeństwo – pięć gwiazdek
Superb pokazuje się też z dobrej strony w zakresie bezpieczeństwa. Uzyskał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP (2009). W krajach UE Superb limuzyna i kombi mają w standardzie ESP, ABS i wspomaganie nagłego hamowania. Nowoczesne reflektory główne oraz od wersji "Elegance" standardowo reflektory biksenonowe AFS z funkcją adaptacyjnego oświetlenia drogi zapewniają najlepsze możliwe oświetlenie podczas jazdy po zmierzchu. AFS zapewnia optymalne oświetlenie drogi i otoczenia w różnych sytuacjach drogowych.

W ofercie są także dodatkowe nowoczesne funkcje wspomagania. Funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, Driver Activity Assistant, ostrzega zmęczonego kierowcę o potrzebie zrobienia przerwy. Funkcja wspomagania ruszania pod górę Hill Hold Control ułatwia ruszanie pod górę bez używania hamulca ręcznego. W ofercie dostępna jest też funkcja nadzoru ciśnienia w oponach, która jest standardowym wyposażeniem wersji "Elegance".

W razie wypadku pasażerowie są chronieni nawet przez dziewięć poduszek bezpieczeństwa, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki z regulacją wysokości. Nadwozie samochodu ma bardzo dużą sztywność skrętną dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości a dobrze dobrane zawieszenie zapewnia stabilność.

SKODA Superb - nowy wygląd i mniejsze zużycie paliwa

Synonim najwyższej jakości z Czech
W 2001 SKODA Superb była trzecim po Octavii i Fabii modelem zaprojektowanym całkowicie od nowa po upadku Żelaznej Kurtyny i połączeniu z Volkswagenem w 1991. Wraz z premierą Superba pierwszej generacji producent kontynuował tradycję dużych, prestiżowych limuzyn SKODY, zapoczątkowaną w latach trzydziestych XX wieku. Od 1934 do 1949 luksusowy samochód osobowy o nazwie Superb zjeżdżał z linii produkcyjnej w Mladej Boleslav.

Superb pozwolił SKODZIE natychmiastowo i z powodzeniem wejść do segmentu samochodów klasy średniej. Model flagowy SKODY jest synonimem czeskiej jakości na międzynarodowych rynkach. Od samego początku samochód ustalał standardy w zakresie przestronności i komfortu. Superb zdobywał sobie klientów w Europie, Chinach, Rosji i Indiach. Do dziś SKODA sprzedała około 557.000 sztuk swojego modelu flagowego na świecie. W 2012 SKODA dostarczyła 109.100 Superbów, z czego około 40 procent w Chinach.

Pierwsza generacja Superba miała charakter klasycznej limuzyny, natomiast druga, która miała premierę w 2008, wyróżnia się nowymi rozwiązaniami pozwalającymi na większe możliwości wykorzystania. Dzięki rozwiązaniu Twindoor samochód może być limuzyną lub liftbackiem. Superb w wersji kombi jest dostępny od 2009. Najnowsze gruntowne odmłodzenie dalej podnosi rangę flagowego modelu marki.

źródło: Skoda
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Te samochody są najbardziej trwałe
    Trwałość samochodu ma znaczenie zarówno dla tych kierowców, którzy kupują samochód raz na wiele lat, jak i dla tych, którzy rozglądają się za dobrym autem używanym. Amerykański portal zajmujący ...
    Lexus GS F i Torque Vectoring Differential
    Gdy osiem cylindrów, pracując w zgodnym rytmie, wytwarza potężną moc 477 koni mechanicznych, a sportowa, ośmiobiegowa przekładnia automatyczna doskonale dopasowuje przełożenia do prędkości i przyspieszenia, potrzebny ...