Skoki obrotów na LPG

10 Kwi 2012, 14:20

Witam ostatnio mam taki problem :

Gdy jazdę na benzynie to czasem obroty na biegu jałowym są za wysokie ok 1,5 tys do 2 tys. po czym spadają do 0,8 i jest ok . jednak na LPG nie mam praktycznie w ogóle wolnych obrotów ... na luzie obroty skaczą od 0,3 do 1 tys. i tak cały czas.

Czy to może być wina krokowego ??? przepustnica i krokowy był "czyszczony" jednak nic to nie dało.

świece i kable WN też są ok



tak nawiasem mówiąc od dłuuuuższego czasu mam tak:

jadę na benzynie przyśpieszam od 0 do 120 km/h spokojnie tak na 1/3 pedału gazu - i w zakresach obrotu silnika 1tys do 3 tys auto chodzi płynnie natomiast powyżej 3 tys obrotów tak jak by szarpało ... sekundowy brak mocy i znowu ciągnie jest to dość odczuwalne ... jeździłem do mechaników i twierdzili że ten typ tak ma bo to daewoo ale nigdy tak się nie działo.... może to faktycznie jakiś czujnik jest uwalony lub pompa paliwa nie domaga ?
.

samochód Daewoo Lanos 1,5 16V 100KM

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

10 Kwi 2012, 15:46

Adamie,wiesz ile może być przyczyn?!Natomiast tym mechanikom,którzy mówią,masz tak,bo to Lanos powiedz,by zajęli sie profesją wedle swego talentu,czyli albo ginekologią :D ,albo wypiekaniem chleba,zmień mechaników! Każde auto może spotkac podobny problem,w każdej chwili.Zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu,szczelność kolektora ,od tego bym zaczął.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Kwi 2012, 10:35

witam ponownie, jestem po wizycie u kilku gazowników ... każdy mówi to samo - układ szczelny .... krokowy działa , sonda lambda też (bosh) , parownik (reduktor ) ma 1 rok tomasetto 100hp - poprawnie funkcjonuje - problem leży w tym, że nikt w mojej okolicy nie ma kompa pod LANDI RENZO i nikt nie może wyregulować poprawnie wolnych obrotów.... jeden gazownik zrobił to na "ucho" i działa niby dobrze czasem jakiś spadek obrotów na wolnym ale zaraz potem jest kilka sekund dobrze potem znowu 1-2 sekundowy spadek obrotów i znowu dobrze. ..... eh mam dość. ...
zaproponowano mi zmianę instalacji na STAG-100 - podobno praktycznie wszędzie mają pod to kompa i większość bez problemów powinno sobie dać radę z regulację .... za wymianę elektroniki życzą sobie 400 zł ..... jestem wstanie zapłacić to 400 zł ... pytanie tylko czy faktycznie warto ???? z drugiej strony mam mieszane uczucia co to tego LANDI RENZO trochę mnie martwi to że nikt nie potrafi tego wyregulować a regulacja na ucho .... raczej w to nie wierzę ....
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

13 Kwi 2012, 17:49

Wiesz,Landi Renzo, to według mnie najwyższa półka,niektórzy wolą zakładać tańsze instalki gdyż na nie, jest najwięcej chętnych.Jak długo,tzn .jaki przebieg mają wtryskiwacze?,pamiętaj o tym,że jeżeli wtryskiwacze będą niegomagać ,to zapomnij o stabilnych ,wolnych obrotach.Zobacz jakie masz wtryskiwacze,potem wpisz sobie i przeczytaj o nich.Ja bym poszukał zakładu ,który obsługuje te instalacje,musi gdzieś być w okolicy.Ja sobie instalkę reguluję na ucho już od 12 lat,tylko ,że ja mam 1 generację.Przygladnij się wtryskiwaczom LPG.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Kwi 2012, 20:07

PhantomASA1 napisał(a):Przygladnij się wtryskiwaczom LPG.


A tutaj ...
adam-and1 napisał(a):zaproponowano mi zmianę instalacji na STAG-100


Gdzie .......jasno wynika że nasz kolega ma instalkę II- giej generacji . Co do podłączenia centralki Landi Renzo pod kompa lub dedykowanego testera, w mojej okolicy nie ma problemu.To niedaleko Katowic.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2012, 21:44

na stronie landirenzo www.landi.pl są wymienione warsztaty zajmujące się instalacjami tej firmy. Jest ich przynajmniej sześć w Katowicach więc nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem właściwego by wyregulować instalację.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie auto z 3 niezależnymi fotelami ISOFIX z tyłu?
    Jakie auto rodzinne warte jest obecnie uwagi? Wymagania: 3 niezależne fotele z tyłu na ISOFIX (2 foteliki + na środku dorosła osoba swobodnie siedząca, ew. trzeci fotelik), benzyna (najlepiej ładnie tolerująca LPG), ew. bardzo ...

25 Kwi 2012, 09:36

zanim sie pojedzie do warsztatu warto zadzwonic ,w Raciborzu nieaktualna lista warsztatow,sprawdzone.
dalton ,nie mylic z daltonizmem:)
dalton
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Miejscowość: Wodzislaw Śl
Auto: Audi a4
Silnik: 2.0 bp+ lpg 131 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna