Skoki temperatury Passat B6 2.0 TDI

02 Mar 2016, 21:49

Witam koledzy, może ktoś pomoże.

Problem z Passkiem 2.0 tdi o ile dobrze pamiętam BKP, w każdym razie 16 zaworowy 140 km.

Problem jest następujący, auto ma skoki temperatury. Na postoju zawsze 90 stopni, jazda po mieście 90 stopni, trasa do 100-110 km/h 90 stopni, niestety powyżej tych 110-120, przy utrzymywaniu stałej prędkości temperatura sobie skacze to na 95, to znowu na 90, później znowu w górę, maxymalnie około 100 stopni. Mało tego po zatrzymaniu auta załącza się wentylator, a chłodnica i dolny wąż zimny chociaż termostat wymieniony, stary również sprawdzony i w gorącej wodzie otwiera się tak jak powinien.

Kolejne obserwacje z dnia dzisiejszego, po przejechaniu około 300 km.

Po trasie chłodnica zimna, wąż prowadzący do termostatu zimny, wentylator po zatrzymaniu załączył się kilka jak nie kilkanaście razy. Podczas jazdy jak wcześniej pisałem, powyżej ok 120 km/h temteratura sobie skacze góra dół.

No ale po zatrzymaniu auto postało trochę, ostygło i postanowiłem zrobić kolejne podejście i tak: auto na postoju przej jakies 5-10 min piłowane na jakieś 2.5 - 3 tys obrotów. Złapało temperaturę na zegarach 90 st. Kolejno pierwsze zerknięcie pod maskę chłodnica ciepła, może nawet gorąca, po chwili wąż idący do termostatu również cieplutki. Jeszcze chwile auto utrzymane na wysokich obrotach załącza się wentylator, temp 90 stopni wszystko ciepłe tak jak być powinno.
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM

02 Mar 2016, 22:19

Wszystko wskazywałoby na zapowietrzony układ chłodzenia. Pytanie tylko dlaczego miałby się zapowietrzyć? Robiłeś coś ostatnio? Płynu ci nie ubywa ze zbiorniczka ( wyciek )?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Mar 2016, 23:10

Po zaobserwowaniu, iż nie nagrzewa się wąż zmieniony był termostat. Z kolei jeśli chodzi o wycieki to delikatnie kapało, gdzieś od środka chłodnicy więc dosypany został środek uszczelniający.
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM

02 Mar 2016, 23:16

I obecnie nie ubywa płynu? Spróbuj może odpowietrzyć układ.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Mar 2016, 23:19

od uszczelnienia zrobione jakieś 1000 km i nic płynu nie ubyło. co masz na myśli mówiąc o odpowietrzeniu? bo na moje to w sytuacji gdzie na postoju puściło płyn na chłodnice, otworzył się termostat i załączył wentylator to układ jest odpowietrzony?
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM

02 Mar 2016, 23:23

Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, otwórz maksymalnie nagrzewnicę ( daj na ciepłe powietrze na maxa i nie właczaj dmuchawy ), uruchom zimny silnik i nagrzewaj do momentu aż się właczy wentylator ( powinno to być ponad 90 stopni ). Poczekaj aż wentylator się wyłączy i chyba tyle. chyba, że są tam jakieś odpowietrzniki - nie wiem tego niestety, ale w wielu samochodach są. Może ktoś coś podpowie na ten temat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes GLS - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Oznaczenie GLS pojawiło się w 2015 roku wraz z faceliftingiem drugiej generacji tego modelu, która funkcjonuje na rynku od 2012 roku. Ceny najtańszej odmiany niemieckiego auta zaczynają się zgodnie z cennikiem od 374 ...

21 Kwi 2016, 15:29

Wersja 140 km? Jeśli tak to wersje z 140 konnym silnikiem miała problemy z pękającymi głowicami ale to musi potwierdzić dobry serwis.Nie wiem po co ludzie kupują 2.0 TDI przecież to tragiczne jednostki do 2007 roku.
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

08 Maj 2017, 10:01

problem został rozwiązany, winna okazała się przytkana nagrzewnica. Kilkukrotny demontaż i każdorazowe jej płukanie pomogło.
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM

29 Maj 2017, 18:32

Nigdy nie stosuj uszczelniaczy ukladow chlodzenia zawierajacych jakiekolwiei zawiesiny podobne do fusow od kawy,lub pod postacia proszkow :idea: Stad twoj problem.Wybieraj tylko preparaty absolutnie plynne,sa bardzo skuteczne,nie ma mowy o zapchaniu czegokolwiek.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)