Skrzynia 4-biegowa, kiedy zmieniac biegi?

12 Lip 2009, 18:32

Witam jestem swiezym kierowca, posiadam Golfa II z 4-biegowa skrzynia biegow. Jak jezdzilem L-ka to nie mialem dylematu kiedy zmieniac bieg bo mi instruktor wszystko wytlumaczyl. Teraz mam swoje auta i maly problem bo wiem ze biegi powinno sie zmieniac przy ok 2500 obr. tylko ze u mnie nie ma takiego cuda jakim jest obrotomierz, tak wiec mam 2 wyjscia. Pierwsze- sluchac silnika, co raczej odpada, bo jako swiezak ciezko bedzie mi wyczuc czy silnik juz mocno wyje czy moze jeszcze nie, oraz drugie wyjscie- patrzec na predkosciomierz i to by mi odpowiadalo, tylko ze nie wiem przy jakich predkosciach zmieniac biegi.

Na innym forum ktos napisal tak:

2- po ruszeniu
3- 45 kmh
4- 65 kmh

Robilem tak do tej pory jednak dosyc mocno szarpalo mi autem, postanowilem troche podniesc ta granice i juz malo szarpie ale nie wiem czy predkosci sa odpowiednie, zmieniam w ten sposob:

2- po ruszeniu ale nie od razu tylko az sie troszke rozpedze
3- 60 kmh
4- 80 kmh

Moze za malo, albo za duzo? Przy tych predkosciach silnik wyje dosyc wyraznie, wczesniej ledwo sie rozkrecal a juz bieg zmienialem... ciekaw jestem rowniez jak te predkosci maja sie do zuzycia paliwa

Pozdrawiam
mateuszx20
Nowicjusz

12 Lip 2009, 20:11

Masz problemy ,nie masz obrotomierza i dobrze po co ci on,zamiast na drogę patrzyłbyś na niego cały czas :shock: Sam dojdziesz do tego sam ,silnik nie może ci wyc,rozpędzaj samochodzik płynnie a biegi zmieniaj też płynnie ale bez ślamazarnosci ,dojdziesz tak z czasem do wprawy,że po ocenie prędkosci będziesz wiedział np .jaki bieg wrzucić z 4-ki,by samochodem nie szarpnęło i by nie zawył.Naturalnie są pewne zasady ale wyobrażasz sobie jazdę samochodem i co chwila patrzenie na prędkościomierz kiedy zmieniać biegi?! :o
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Lip 2009, 08:55