01 Kwi 2022, 08:50
Czym jest wspomniane wyżej DSG?
Przekładnia automatyczna tego typu, czyli dwusprzęgłowa, to konstrukcja inna niż klasyczny automat. Zamiast konwertera momentu obrotowego, który pracuje w poślizgu, wyposażono ją w zestaw dwóch sprzęgieł, takich jak w skrzyniach manualnych. Każde ze sprzęgieł odpowiada za swoje przełożenia - jedno za biegi parzyste, drugie za nieparzyste. Zasada działania przekładni dwusprzęgłowej polega na tym, że zmiana biegu to w praktyce przełączenie sprzęgieł. W czasie jazdy włączone są dwa biegi naraz, na przykład trzeci i czwarty. Gdy automat zdecyduje o zmianie biegu na wyższy lub niższy, wówczas jedno sprzęgło się wyłącza, a w tym samym czasie drugie włącza. To sprawia, że zmiana trwa bardzo krótko, co jest zaletą w stosunku do przekładni manualnej.
Ogromnym atutem takich przekładni jest brak poślizgu sprzęgła, który generuje wyższe spalanie i minimalnie ogranicza osiągi. Występuje jedynie przy manewrowaniu z minimalną prędkością. Skrzynia DSG z reguły pozwala uzyskać wyższą dynamikę oraz niższe zużycie paliwa. Jest przy tym bardzo komfortowa – zmiana biegu zazwyczaj nie jest odczuwalna i nie czuć w niej bezwładności przy dodaniu gazu.
- W jakich autach występuje DSG?
Znajdziemy ją w pojazdach grypy Volkswagen.
#dsg #volkswagen #skoda #seat #audi #dq250 #dq500 #dsg6 #dq200 #skrzyniadsg #hqservice #hqservicegniezno #naprawaskrzyń Volkswagen #vwgolf