Skrzynia GOLF IV

13 Gru 2015, 17:17

Witam
Byłem na oględzinach Golfa IV 2003 rok 1,9 TDI 101KM , po oględzinach auta, niby stan techniczny jest ok, lecz jest problem ze skrzynia biegów, lub jej jakimś komponentem, ponieważ czy silnik jest odpalony czy nie, problem jes w wrzuceniem 1 i wstecznego, oraz lewarek od zmiany biegów bardzo opornie chodzi i nie odbija do środka, redukcja z 2 na 1 pomaga, żeby móc wrzucić 1 , oraz słychać jakby drgania pochodzące, pod łokietnikiem co to może być ???

Drugie pytanie, z tego co się dowiedziałem to on jest na pompowtryskach, przebieg 215 tyś, Mogą już nie długo ulec awarii ??
FRAGOKOV
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Myślibórz
Prawo jazdy: 04 07 2004
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: TOYOTA
Silnik: 1,4D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

05 Sty 2016, 10:39

FRAGOKOV napisał(a):lewarek od zmiany biegów bardzo opornie chodzi i nie odbija do środka, redukcja z 2 na 1 pomaga, żeby móc wrzucić 1 , oraz słychać jakby drgania pochodzące, pod łokietnikiem co to może być ???
Może to być koniec sprzęgła. Te wyczuwalne drgania to może być kończący się dwumas.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Sty 2016, 13:36

Może być dwumas, ale ogólnie sprzęgło ma wiele różnych objawów typu szarpanie, hałas na zewnątrz itd..
Ja bym sprawdził poduszki skrzyni/silnika + czy po przejechaniu iluś km poprawia się sprawa ze skrzynią, lepiej wchodzą biegi? Może po prostu wyrobione synchronizatory w skrzyni?
Jeśli chodzi o skrzynie to można wymienić olej przekładniowy, wyregulować cięgna, sprawdzić stan wybieraka i całej kasety a na końcu skrzynia do naprawy/wymiany.

Sprzęgło to najlepiej w komplecie całe nowe LUK, Sachs itp..

Jak to auto miało by zostać kupione to kogoś zabrać do dobrej diagnozy bo sprzedawca wszystko wciśnie a potem problemy i zbędne wydawania gotówki
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Sty 2016, 17:37

U mnie w służbowej Skodzinie opornie lewarek chodził jak się wyrobił taki plastikowy przegub przy wodzikach - zostawał nawet w miejscu nie wracając na luz - tanie to było. Jednak biegi dało się wrzucić, więc to coś jeszcze zapewne. Objaw z pomocną redukcją na 2 wskazuje synchronizator. Drgania są powodem niewyregulowania prędkości obrotowej skrzyni i wału korbowego przez synchronizator.

FRAGOKOV napisał(a):Drugie pytanie, z tego co się dowiedziałem to on jest na pompowtryskach, przebieg 215 tyś, Mogą już nie długo ulec awarii ??

Jeśli przebieg realny i nie było lane dziadostwo do baku to pojeździ jeszcze ale skrzynia w Golfie powinna taki przebieg znieść bez problemu. Wniosek? Cofnięty jak każdy diesel u nas praktycznie, szczególnie 13-letni ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Sty 2016, 20:38

Finalnie auto nie zostało zakupione, sprzedawca okazał się być zwykłym handlarzem, powodem niekupienia był stan techniczny blacharki, a dokładniej plamy na lakierze , których nie dałoby się już usunąć

Wziąłem go na serwis VW technicznie był ok , pompowtryski były jeszcze dobre, komputer nie widział błędów , jednak ta blacharka, i sprzedający nie chciał zejść z ceny jeszcze niżej, podejrzewam, że samochodu raczej nie prędko sprzeda

Co do skrzyni, problemem była wytarta tuleja na wybieraku, po wymianie wszystko wróciło do normy ;)

Pozdrawiam
FRAGOKOV
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Myślibórz
Prawo jazdy: 04 07 2004
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: TOYOTA
Silnik: 1,4D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

05 Sty 2016, 20:40

FRAGOKOV napisał(a):Co do skrzyni, problemem była wytarta tuleja na wybieraku, po wymianie wszystko wróciło do normy ;)

Czyli to samo co w Skodzie tylko nie umiałem tego opisać - typowa usterka tych aut i ich następców (użytkuję Octavię II)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...