Słabe grzanie na starcie.

20 Lis 2007, 22:00

Witam wszystkich. Mam pytanie.Czy ktoś wie co zrobić ( zmodyfikować,poprawić,wymienić) aby auto zaczynalo szybciej grzac przy starcie. Mowa tu o Oplu Vectra z roku 1992.Słyszałem że te auta długo sie nagrzewają ale chyba nie aż tak.Mianowicie muszę przejechać jakieś 10 km aby było ciepło. Ale jak sie nagrzeje to jest super.Jedyny problem to czekanie na początku.Co mogę tu poprawić??
misiek324
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • 20 Lis 2007, 22:11

    Można wymienić termostat przepłukać nagrzewnicę, to powinno pomóc
    michal0526
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    20 Lis 2007, 22:23

    A to jeszcze jedno pytanko.Jak sie do tego wszystkiego dostać??
    misiek324
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    20 Lis 2007, 22:25

    Czy masz w aucie gaz?
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    20 Lis 2007, 22:26

    Tak w aucie jest instalacja gazowa
    misiek324
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    20 Lis 2007, 23:32

    Parownik masz włączony w obieg ogrzewania.Na pewno jest włączony rownolegle i płyn płynie przez niego a część przez nagrzewnicę.Możesz podłączyć parownik i nagrzewnicę szeregowo.W vectrze nie ma zaworu na nagrzewnicy non stop płynie przez nią płyn.Podłącz tak:wąż z głowicy do nagrzewnicy,drugie wyjście nagrzewnicy do parownika (na gorę) dolne wyjście parownika do rury ktora prowadzi do pompy wodnej.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      ALT - Amatorska Liga Torowa 2009 / relacja
      To były już ostatnie w tym roku zmagania ALT na Torze Poznań. Druga, a zarazem ostatnia w tym roku impreza z cyklu ALT odbyła się w niedzielę 4 października o godzinie 12:00. Po odprawie oraz badaniu technicznym zawodnicy ...

    20 Lis 2007, 23:39

    Ok.Dzieki za rade:) Spróbuje tak zrobić i o efektach napisze:)
    misiek324
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    21 Lis 2007, 00:24

    Termostat musi być sprawny i układ odpowietrzony.W czasie nalewania płynu ściągnij wąż z parownika (najwyższy) i założ go dopiero jak płyn się będzie z niego wylewał.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    21 Lis 2007, 09:27

    mozna by tez kupić specjaną osłone zimowa na zderzak która zasłoni wlot zimnego powietrza do opływajacego chłodnice.spowoduje to troche szybsze nagrzewanie sie auta zimą
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    21 Lis 2007, 19:15

    Chicken_19 - twój sposób z zasłanianiem wlotu powietrza chłodzącego nagrzewnicę,to nie jest dobry pomysł - spowoduje to włączanie się non stop wentylatora,bo chłodnica nie będzie dostatecznie chłodzona.Pozatym przy sprawnym termostacie,zasłanianie nie ma żadnego sensu,bo w sumie jak silnik jest zimny,to obieg płynu przez chłodnicę jest zamknięty.Przepływ płynu przez chłodnicę zaczyna się dopiero przy około 80 stopniach.
    Z kolei zmiana podłączenia parownika gazu w szereg też nie jest dobrym pomysłem - wówczas płyn płynie najpier przez nagrzewnicę,a później dopiero przez parownik.Włączenie nadmuchu będzie powodowło ochłodzenie płynu płynącego do parownika.
    Na to jest tylko jeden sposób - można zainstalować w układzie chłodzenia grzałke,którą nastawia się czasowo - np. jak wiemy,że będziemy uruchamiali silnik o 5 rano( wyjeżdzając np. do pracy),to mozna nastawić włączenie się grzałki na godz. np. 4:40,a na godz. 4:55 zaprogramowac włączenie się dmuchawy nawiewu.Zasialnia grzałki są na dwa rodzaje - albo z akumulatora(co w zimie nie jest za bardzo korzystne),albo z malutkiego agregatu na benzynę,montowanego w komorze silnika,a zasilanego paliwem z baku.Takie same grzałki sa tez do podgrzewania oleju w silniku.Zasatosowanie takiej grzałki jest na tyle dobre,że silnik uruchamiany jest już ciepły,a więc nie włącza się ssanie i są odmrożone szyby.
    Co do reduktora jeszcze - reduktor podłącza się zawsze równolegle w układ chłodzenia.Tak jak nagrzewnicę.I nie ma tu zastosowanie,że jak jest reduktor,to płyn jest chłodniejszy,bo on go chłodzi - tak,chłodzi go,ale jak jest sprawny termostat,to on reguluje przepływ nagrzanego płynu do chłodnicy tak,żeby był nagrzany w silniku do temp. 90 stopni.Natomiast jak temp cieczy w silniku spada,to w odpowiednim stopniu przymyka się,powodując mniejszy przepływ płynu do chłodnicy.
    Mam nadzieję,ze wyjasniłem to stosunkowo jasno :)
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    21 Lis 2007, 21:09

    aha rozumiem.wiec dlaczego wogóle produkuje sie takie osłony na zderzak?czy to chodzi jedynie o wyciągnięcie kasy od kierowcow skuszonych takim badziewiem?czesto widze takie rozwiazanie na ulicy.myslałem ze działa a tu niespodzianka
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    22 Lis 2007, 00:13

    Jest dokładnie tak jak piszesz.Poprostu wyciąganie kasiury.Bo logicznie myśląć tae osłony sa zbedne,jeżeli jest sprawny termostat - jak płyn jest zimny,termostat jest zamkniety,a więc płyn i tak nie krąży przez chłodnicę,tylko krąży w samym silniku.Po co więc ta osłonka,skoro chłodnica i tak jest "wyłączona z obiegu"?Jedynym zastosowaniem tej osłonki może byc sytuacja,jak jest uszkodzony termostat.Wówczas osłonka w pewnym sensie sprełnia soje zadanie,bo jak termostat jest uszkodzony,to jest zazwyczaj otwarty(może tez się zdarzyć,że jest cały czas zamknięty).Wówczas płyn krązy cały czas przez chłodnicę,nawet jak silnik jest zimny.I wtedy ta osłonka zamyka dopływ zimnego powietrza na chłodnicę,co w konsekwencji powoduje szybsze nagrzanie się silnika(osłonka ta spełnia w sumie rolę termostatu).Ale to działa tylko do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury około 95 stopni.Wówczas włącza się wentylator.Jak płyn w chłodnicy się ochłodzi wyłącza się. I tak w kółko,ponieważ nagrzanego w chłodnicy płynu nie ma co chłodzić,bo dopływ zimnego powietrza jest zamknięty przez tą osłonkę.Dlatego jak silnik nagrzeje się do około 90 stopni,trzeba by było ta osłonke zdiąć.Ale z kolei jak się ochłodzi do około 75 - 80 stopni,trza by było ją już założyć spowrotem,bo w przeciwnym porzypadku silnik będzie niedogrzany i w samochodach sterowanych przez ECM bedzie włączało się ssanie.Czyli w praktyce musiszlibyśmy co chwila zatrzymywać się na drodze i raz zakładac a raz zdejmować tą osłonkę.No i koszt tej osłonki,a koszt termostatu i paliwa spalonego na ssaniu....Więcej pisac chyba nie muszę?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Lis 2007, 15:24

    nie musisz 8)
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    22 Lis 2007, 17:18

    Witam . Proponuje zajrzeć tu - http://www.motofakty.pl/artykul/oslony_na_zime.html
    Nie wiem kto to pisał , może jaki inżynier ? , ale ja coś takiego podobnego stosuje w swoim poldku już od kilku lat co zime .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4897
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Lis 2007, 21:47

    Przyznam,że nieco mnie zdziwił ten artykuł.Brzmi nie jak porada,ale jak reklama.Wychodzi na to,że w zimie chłodnica,przewody,silnik mogą zostać uszkodzone,dlatego zaleca stosowanie się tej osłonki,ale w lecie,już jej nie trzeba,bo takiego zagrożenia nie ma?Hmmmm...
    Powiadasz,że masz ta osłonkę założona w Polonezie.Jak mmasz sprawny termostat,to po co ci ona?Możesz to logicznie wytłumaczyć,znając zasadę działania termostatu?Czy podczas jazdy masz możliwośc kontroli,kiedy włącza ci się wentylator?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000