Słabe ogrzewanie samochodu

26 Sty 2014, 09:15

Podczas jazdy silnik osiąga maksymalnie temperaturę 70 stopni, jednak temperatura wewnątrz auta nadal jest niska. Co może być tego powodem ? Czy przyczyną może być zagrzybiała klimatyzacja ?
gosia123
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1987
Auto: vwpassat 1,9tdi

26 Sty 2014, 09:25

Auto : vw passat rocznik 1999
gosia123
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1987
Auto: vwpassat 1,9tdi

26 Sty 2014, 14:18

gosia123 napisał(a):Podczas jazdy silnik osiąga maksymalnie temperaturę 70 stopni,

70 to za mało termostat powinien otwierać się przy 87 stopniach.
gosia123 napisał(a):Co może być tego powodem ?

Możesz mieć uszkodzony termostat.Chwilowo możesz zasłonić z przodu chłodnicę jakimś kartonem tylko zwracaj uwagę na temperaturę.Gdyby była za duża odsłoń trochę chłodnicę.
gosia123 napisał(a):Czy przyczyną może być zagrzybiała klimatyzacja ?

nie
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Sty 2014, 15:20

Dokłądnie - prawdopodobnie uszkodzony termostat. Jak pisal kolega wyżej - najlepszym sposobem sprawdzenia tego to zasłonięcie chłodnicy - po tym zabiegu silnik powinien szybciej się zagrzać i osiągnąc temperaturę około 87 stopni.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lut 2014, 19:42

:) dziekuje pieknie
gosia123
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1987
Auto: vwpassat 1,9tdi

08 Lut 2014, 20:18

Przy temperaturze silnika 70 stopni to ogrzewanie powinno dawać już prawie max odczucia ciepła. Jeśli tak nie ma to niewykluczone że nagrzewnica jest zabita, do wymiany. Przecie już przy np 50 stopni powinno wiać ciepłym.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać
    W zestawieniu 10 modeli, które ich pierwsi właściciele posiadają najdłużej, znalazły się wyłącznie japońskie samochody. Zdecydowanie prym wiedzie Toyota z 5 modelami, w czołówce są też Subaru, Lexus i trzy Hondy. ...
    Dlaczego warto szukać taniego ubezpieczenia OC?
    Galopujące stopy procentowe, a wraz z nimi drastycznie rosnące koszty życia sprawiają, że szukamy oszczędności na wielu polach. Czy ubezpieczenie samochodu powinno być jednym z nich, czy niekoniecznie? Sprawdźmy! Czy tanie ...

09 Lut 2014, 11:40

bonifacy napisał(a):Przy temperaturze silnika 70 stopni to ogrzewanie powinno dawać już prawie max odczucia ciepła. Jeśli tak nie ma to niewykluczone że nagrzewnica jest zabita, do wymiany. Przecie już przy np 50 stopni powinno wiać ciepłym.

Wszystko się zgadza ale silnik jest i tak niedogrzany.
Wymiana nagrzewnicy to ostateczność wcześniej dobrze jest przepłukać cały układ.
gosia123 powinna sprawdzić czy obie rurki od nagrzewnicy są gorące.Jak są gorące przepustnica powietrza ciepło-zimno nie domyka się.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

09 Lut 2014, 14:55

:) dziekuje bardzo za wszystkie podpowiedzi.beda mim one bardzo przydatne. pozdrawiam
gosia123
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1987
Auto: vwpassat 1,9tdi