Słabe ogrzewanie w samochodzie

13 Paź 2012, 16:54

Jakie moga byc przyczyny tego ze dmuchawa slabo grzeje w samochodzie ? Przy 80 - 90 stopniach silnika juz chyba powinno leciec dosyc cieple powietrze a u mnie jest letnie. Przy ponad 90 tylko troche cieple.
Probowalem odpowietrzyc uklad. Odkrecilem korek zbiorniczka wyrownawczego od plynu chlodzacego ustawilem nawiew na cieply i go wlaczylem dalej odpalilem samochod i rozgrzalem silnik do prawie 100 stopni az wlaczyl sie ten duzy wentylator przy nagrzewnicy. Zaczelo mi wtedy wyrzucac plyn chlodzacy wiec go dolalem i zakrecilem korek. Po tym wszystkim te dwie rurki ktore zaznaczylem na zdjeciu strzalkami http://img30.otofotki.pl/obrazki/os642_DSC01412.JPG byly bardzo cieple na calej swojej dlugosci i miekkie. No ale okazalo sie ze to nic nie dalo juz nastepnego dnia.
Co moge z tym zrobic ?
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

28 Paź 2012, 14:49

Mial ktos podobny problem ? Czy wymiana termostatu moze pomoc ?
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

28 Paź 2012, 15:20

Termostat puszcza rozgrzany płyn na chłodnicę, gdy jest poniżej 90st to "odcina" dopływ płynu do chłodnicy. Ta "rurka" to wąż doprowadzający płyn do chłodnicy właśnie za termostatem. Co do ogrzewania to może dmuchawa jest już na wykończeniu? Może jakieś kanaliki są zapchane? Może nagrzewnica (nie wiem czy u ciebie jest)? Jakie to auto?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

28 Paź 2012, 15:32

Samochod to Opel Astra.
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

28 Paź 2012, 17:54

Wymień termostat i dobrze odpowietrz.
Zlokalizuj węże które wychodzą na nagrzewnice i sprawdź czy robią się gorące.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Lis 2012, 17:00

Nie widzę sensu zabierania się za termostat, skoro słabe grzanie mamy przy właściwej temperaturze roboczej silnika. J.w w pierwszej kolejności dotknąć obu przewodów idących od silnika w stronę kabiny. Jeśli jeden jest gorący, a drugi letni, to nagrzewnica będzie zatkana. Jeśli oba są ciepłe, może być problem ze sterowaniem nawiewami, oraz ciepłym powietrza. Nie wiem jak jest to sterowane w Astrze.
Marix
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Mondeo MK1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX – porównanie wymiarów z NX i RX
    Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie zadebiutował Lexus UX. Pierwszy kompaktowy crossover Lexusa określany jest jako najmniejszy i najbardziej przyjazny do miasta. Jak wyglądają jego rozmiary na tle ...

03 Lis 2012, 18:38

Również nie widzę sensu wymiany termostatu (chyba, że jest uszkodzony). Powiem tylko, że wymiana jest o tyle trudna, że termostat w oplu astrze znajduje się za rozrządem.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

08 Lis 2012, 21:26

Nareszcie po wielu próbach zostałem waszym wspólnikiem w pobieraniu i dawaniu dobrych rad. Pierwsza bardzo ważna rada dotycząca diagnozy usterki ogrzewania kabiny naszego samochodu. Jeżeli nagrzewnica nie wydziela ciepła to albo jedziemy do mechanika, albo sprowadzamy nową, albo sami próbujemy coś z tym fantem zrobić. Zacznę od początku. Nagrzewnica pracuje w podobny sposób jak domowy odkurzacz. Przepłukuje powietrzem panel grzewczy o budowie podobnej do chłodnicy i zawiesza na drobnych lamelkach kurz, bród, liście, pajęczyny i wszystko co zassie przez kratkę wlotową. Czy ktoś to czyści choć czasem?? Nikt. Objaw jest łatwy do wykrycia. Jeżeli do kabiny wpływa coraz mniej powietrza pomimo ustawienia na full, to znaczy że wystąpiła ta własnie przyczyna. Co teraz trzeba z tym zrobić. Aby nie rozbierać połowy samochodu trzeba odwrócić kierunek przepływu powietrza. Można zrobić to za pomocą odkurzacza. Rurę ssącą przytulamy do kratki ssącej, uszczelniamy boki np. wilgotną szmatką, włączamy odkurzacz, w kabinie otwieramy przepływy i patrzymy co się dzieje. Nie włączamy dmuchawy. Pozycja ogrzewanie otwarta. To właśnie te kanały muszą być otwarte. Jeżeli panel nie jest oblepiony czymś trudnym do usunięcia to mamy większy problem. Musimy dostać się do tej powierzchni aby ją oczyścić pędzlem. Zabieg wymaga ostrożności i delikatności. Sprawa jest prostsza jeżeli mamy tam wymienny filtr. Jeżeli komuś pomogłem to super. Pozdrawiam.
le1950
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 23 07 1973
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Daewoo
Silnik: 0,8 30 KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Lis 2012, 19:35

J.w w pierwszej kolejności dotknąć obu przewodów idących od silnika w stronę kabiny. Jeśli jeden jest gorący, a drugi letni, to nagrzewnica będzie zatkana.

Sprawdzalem i niby oba weze co ida od silnika do kabiny sa gorace. Moze filtr kabinowy trzeba wymienic ?
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

13 Lis 2012, 17:09

Jeżeli oba przewody sa gorące, to w pierwszej kolejności zająłbym się sterowaniem ciepłe/zimne powietrze.
Gdyby była zatkana nagrzewnica, to wylot nie byłby gorący.
Mógłbyś wreszcie napisać jakie to auto.
Marix
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Mondeo MK1

13 Lis 2012, 17:43

Marix napisał(a):Mógłbyś wreszcie napisać jakie to auto.

Przecież pisał, że opel astra. Raczej I generacja (sądząc po zdjęciu).
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

13 Lis 2012, 18:10

Marix napisał(a):Gdyby była zatkana nagrzewnica, to wylot nie byłby gorący.


A gdyby była przytkana ? Jak wiemy , nagrzewnica to kilkanaście/kilkadziesiąt rurek połączonych równolegle. Gdyby np. 3/4 z nich nie była drożna , zatkana to obieg płynu będzie , ale powierzchnia oddawania ciepła zmniejszy się drastycznie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lis 2012, 19:21

To sorry, zapomniałem, że to Astra.

Do tego, aby przewód powrotny był naprawdę gorący potrzebny jest dobry przepływ przez nagrzewnicę. Typowym objawem zatkanej nagrzewnicy jest jeden przewód gorący, drugi letni. Tak czy tak na pewno nie zaszkodziłoby zdjęcie przewodów z nagrzewnicy, z dobrymi kombinerkami nastawnymi to raz dwa. Podłączyć choćby szlauch ogrodowy, raz do jednego króćca, raz do drugiego. Nie pomoże, to zainteresować się, czy nagrzewnica faktycznie jest gorąca, oraz czy działa sterowanie nawiewami.

Diagnoza właściwa jest potrzebna o tyle, ze w wielu autach wymiana nagrzewnicy to powazna i czasochłonna operacja. u mnie w mondeo to bylo dobre kilka godzin roboty i rozebrane pół środka, do tego kiepski dostęp do przewodów z kanału.


Jeśli w astrze to jest szybsze i prostsze, nie zastanawiać się.
Jakie jest, zapytać google
Marix
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Mondeo MK1