Słabo kręci Dlaczego?

10 Sty 2010, 19:07

Witam.

Mam taki problem z moim Transitem, jakiś czas temu w rozruszniku urwała się jedna szczotka, został on oddany do naprawy. Później wszystko było ok aż do czasu kiedy przyszły mrozy, zaczął szwankować akumulator.. Jeśli ktoś mnie pociągnie to auto odpala momentalnie ale akumulator nie miał siły zakręcić. Kupiłem nowy akumulator (Mocniejszy), włożyłem go i okazało się, że dalej jest to samo nie ma siły porządnie zakręcić. Poczyściłem kable plusowe, masę i dalej nic nie pomogło. W końcu odpaliłem go na "Samostarcie" psiknąłem w kolektor ssący i odpalił. Później już auto pali normalnie. Do tego zauważyłem 2 razy, że jak włączę zapłon i zaczynam go kręcić to na rozruszniku pojawia się iskra. Czy to jest normalnie? Jeśli nie co może być tego przyczyną? lub dlaczego może mu być tak ciężko zakręcić?

Z góry dziękuje za odpowiedzi :wink:
blondyn26044
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Tywica
  • 10 Sty 2010, 20:14

    Sprawdź świece żarowe.
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    10 Sty 2010, 20:14

    Byc może ma za dużo podkładek dystansowych i przez to ciężko kręci lub powodem jest to że szczotki nie dolegają dokładnie do komutatora i przez to ta iskra w rozruszniku. Proponuje go wyjąc i sprawdzić jak dziła bez obciążenia.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    10 Sty 2010, 20:22

    Za dużo podkładek dystansowych? Których bo nie bardzo rozumiem.. Jutro się do tego zabiorę bo niestety garaż w budowie i muszę na dworze się z tym uporać.
    blondyn26044
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Miejscowość: Tywica

    10 Sty 2010, 20:43

    Jak wyjmiesz rozrusznik to spróbuj pokręcić wałkiem głównym czy lekko chodzi ( kiedys do regulacji luzu używało się podkładek u ciebie może ich nie być ale nie wiadomo jak ci go złozyli po naprawie wiesz że Polak potrafi)- jeśli lekko chodzi to coś może być ze szczotkami może jedna się zablokowała w gnieździe.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    10 Sty 2010, 20:52

    Powodem słabego kręcenia mogą być: szczotki,tulejka wyrobiona lub zwarcie w uzwojeniu.Może masz wyrobiony komutator(nie jest owalny i dlatego szczotkę urwało),można go przetoczyć! Jeśli masz pasek rozrządu to pod żadnym pozorem nie bierz auta na hol !
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8598
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Hyundai i20 1,0 T-GDi MT o mocy 100 KM
      Hyundai i20 posiada silnik benzynowy generujący równe 100 KM o pojemności jednego litra i tym samym umożliwia on sprint do "setki" w czasie 10,7 sekundy. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów ...
      Toyota Prius - aerodynamika i niskie zużycia paliwa
      Toyota Prius czwartej generacji już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę swą aerodynamiczną sylwetką. I nie jest to tylko subiektywne wrażenie, ponieważ dzięki starannemu zoptymalizowaniu kształtów nadwozia projektantom ...

    14 Sty 2010, 16:39

    Problem rozwiązany okazało się, że rozrusznik miał coś nie tak w zwojach, robił zwarcie i pobierał 1000 A + . Po wymianie rozrusznika samochód normalnie rano pali. Widocznie mróz na niego źle działał :neutral:
    blondyn26044
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Miejscowość: Tywica