Snoker, wyciągarka..

01 Gru 2006, 15:09

Jakie przygotowania powinny być wykonane w pierwszej kolejnosci, jeżeli chodzi o nowo zakupiony używany samochód terenowy(np. Nissaa TerranoI/II, Mitsubishi Pajero, Suzuki Vitara/Granrd Vitara. Chodzi mi o jazde w terenie(rajdy w prostrzych klasach, nie extremalnej :!: ). 8)
Czasami mam problemy, ale zawsze je rozwiązuję.
motomaniaczek
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Miejscowość: Końskie

01 Gru 2006, 19:27

1. Zawieszenie - przegląd, remont, ewentualnie lift...
2. Opony - właściwie dobrane pod kątem planowanych zastosowań (piaski, błota, skały, szutry...) i możliwości sprzętu (czy strucel był dźwigany, jaki stan wałów, półosi, łożysk...)...
2A. jeśli zachodzi konieczność - poszerzenia a'la pas transmisyjny...
3. Snoorkel (jeżeli w planach są głębsze kąpiele i przeprawy)...
4. Pasy 4-punktowe (niekonieczne, ale zalecane - lepiej trzymają w siodle) i ewentualnie fotele...
5. Wyposażenie dodatkowe: hi-lift, łopata, toporek, APTECZKA! (nie z marketu za 3.99, tylko porządna skrzynkowa, dobrze wyposażona , bo w terenie ciężko liczyć na szybki przyjazd karetki, jakby co... tfu, tfu, tfu...)...
6. CB
7. Grill, tylnia belka i progi boczne(ale raczej porządny, robiony na zamówienie przez rozumnego fachowca i z porządnych materiałów, nie z allegro)...
8. Bagażnik dachowy (o ile przeznaczenie auta nie dyskryminuje go "z marszu"...
9. Oświetlenia dodatkowe - światła robocze (nie przesadzić z tym, bo alternator nie wyrobi :mrgreen: )...
10. Wyciągarka (ale uwaga: "Przedwczesny zakup wyciągarki powoduje zanik procesów myślowych w terenie!" to słowa C&J, niektórym z nas znanego... kasztaniarza... :D )... No i w razie potrzeby drugi alterek...

To na pewno nie wszystko, ale to co mi na szybko do głowy przyszło. No i pominąłem oczywisty w każdym aucie używanym tzw "pakiet startowy" (oleje, płyny, rozrząd, kloski itp)...

Ale tak na prawdę to w terenie liczą sie tylko trzy rzeczy:
- silnik z kompresją,
- opony z bieżnikiem,
- kierowca z głową!

PS.: a to pytanie to nie prowokacja, przypadkiem...? :roll:
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

03 Gru 2006, 13:15

Dzięki, to nie jest przypadkiem prowikacja.
C&J-Czesław&Ja...tak?
Czasami mam problemy, ale zawsze je rozwiązuję.
motomaniaczek
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Miejscowość: Końskie

04 Gru 2006, 07:22

motomaniaczek napisał(a):(...)
C&J-Czesław&Ja...tak?


Dokładnie ;)
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Jazda w klapkach lub boso - to niebezpieczne!
    Zwłaszcza latem zdarza się, że kierowcy prowadzą samochód w nieodpowiednim obuwiu, takim jak klapki czy sandały na koturnie, a czasem nawet próbują obsługiwać pedały gazu czy hamulca bosymi stopami. Grozi to ...