1. Zawieszenie - przegląd, remont, ewentualnie lift...
2. Opony - właściwie dobrane pod kątem planowanych zastosowań (piaski, błota, skały, szutry...) i możliwości sprzętu (czy strucel był dźwigany, jaki stan wałów, półosi, łożysk...)...
2A. jeśli zachodzi konieczność - poszerzenia a'la pas transmisyjny...
3. Snoorkel (jeżeli w planach są głębsze kąpiele i przeprawy)...
4. Pasy 4-punktowe (niekonieczne, ale zalecane - lepiej trzymają w siodle) i ewentualnie fotele...
5. Wyposażenie dodatkowe: hi-lift, łopata, toporek, APTECZKA! (nie z marketu za 3.99, tylko porządna skrzynkowa, dobrze wyposażona , bo w terenie ciężko liczyć na szybki przyjazd karetki, jakby co... tfu, tfu, tfu...)...
6. CB
7. Grill, tylnia belka i progi boczne(ale raczej porządny, robiony na zamówienie przez rozumnego fachowca i z porządnych materiałów, nie z allegro)...
8. Bagażnik dachowy (o ile przeznaczenie auta nie dyskryminuje go "z marszu"...
9. Oświetlenia dodatkowe - światła robocze (nie przesadzić z tym, bo alternator nie wyrobi
![Mr. Green :mrgreen:]()
)...
10. Wyciągarka (ale uwaga: "Przedwczesny zakup wyciągarki powoduje zanik procesów myślowych w terenie!" to słowa C&J, niektórym z nas znanego... kasztaniarza...
![Very Happy :D]()
)... No i w razie potrzeby drugi alterek...
To na pewno nie wszystko, ale to co mi na szybko do głowy przyszło. No i pominąłem oczywisty w każdym aucie używanym tzw "pakiet startowy" (oleje, płyny, rozrząd, kloski itp)...
Ale tak na prawdę to w terenie liczą sie tylko trzy rzeczy:
- silnik z kompresją,
- opony z bieżnikiem,
- kierowca z głową!
PS.: a to pytanie to nie prowokacja, przypadkiem...?
![Rolling Eyes :roll:]()