Solidne Autko do 35 tyś.

04 Gru 2012, 22:48

A może się ktoś sensownie wypowiedzieć na temat silnika 2.4 JTDm? montowanego w alfie 159? Nie za wiele można znaleźć opinii, sensownych, na temat tego silnika. A osiągami na prawdę imponuje :)
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39

05 Gru 2012, 00:42

Ja byłbym bardzo ostrożny z udziwnieniami typu 4 koła skrętne, zwłaszcza pod logo Renault. Aż się prosi by się drogo psuło. :wink:

Według moich informacji to całkiem udany silnik ten 2.4 JTD.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Gru 2012, 01:08

Przecież to jest prosty mechanizm.
Poza tym drogo w Renault?
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Gru 2012, 08:24

Wiem, że jak Prelude to miała to lubiło się zepsuć, więc strach myśleć co u francuzów będzie się działo, zwłaszcza Renault.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Gru 2012, 09:25

Marek nic nie mówił to takich problemach, a 220tys. km zrobił tym po Polskich drogach i to nie zawsze skończonych(a Geodeta czasem dojeżdża na działki do których droga jest marna albo niewybudowana), jakby nie to, że leasing się kończy pewnie dalej by śmigał.
To całe szczęście nie jest jak w przypadku trefnej elektroniki Laguny II niemiecka konstrukcja tylko Francuska więc bym się nie bał.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Gru 2012, 12:21

tak to silnik PSA ale niezgodzę się z kolegą który ma doświadczenia z 407ką, w V50/S40 pracuje bardzo dobrze, jak na wagę samochodu jest wystarczający, możesz poszukać również 2.4D ale 136KM w 2.0 wydaje mi się w sam raz, spalanie zależy od jazdy, mój łyka 6,0 do 6,5 litra, na trasie schodzi do 5 - 5.5 przy jeździe na tempomacie, 6 biegowa skrzynia pozwala na dynamiczną jazdę. Przy silnikiach diesla jest filtr DPF, warto sprawdzić jego stan przed kupnem samochodu.
V50 to kombi, miejsca w środku nie jest bardzo dużo, kierowca o wzroście do 180 wygodnie usiądzie i zostawi jeszcze miejsce dla pasażerów z tyłu, Bardzo wygodny samochód. Ładowność do 500kg, ostatnio przewoziłem 22 paczki paneli podłogowych o wadze 330 kg + wszystkie akcesoria dodatkowe jak listwy 2,5m i podkłady + dwie osoby, samochód siedział troszkę z tyłu ale nie miałem wrażenia że pływa podczas jazdy.
Volvo to solidny, mega praktyczny samochód, jeśli chcesz się więcej dowiedzieć o marce zapraszam na volvoforum.pl
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Gru 2012, 15:11

DPF posiadaja auta po 2008 wlacznie, zdaje sie ze roczniki z 2007, nawet po lifcie ustrojstwa nie posiadaja.
Z reszta cena 35k pozwala na 2007 max (z PL).
A silnik jest identyczny z Fordami 2.0 TDCI (Focus II od ktoregos roku,Mondeo MKIV).
Bodajze sa wieksze roznice w porownaniu do aut z PSA (np. wtryski) na korzysc Forda/Mondeo.
xader
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Focus MK1

05 Gru 2012, 16:21

Ja wiem, że Volvo to dobre auta. Mało, która marka ma tak dobre opinie na rynku. Robią samochody stonowane i solidne, ale też bez polotu. Samochody tej marki giną w tłumie niczym się nie wyróżniając... niestety. Idealne auto dla rodziny, poważnego i starszego faceta. Ja niestety taki nie jestem :D Mam 24 lata i chce samochód, który będzie sprawiał mi frajdę i będę się czuł w nim młodo :) Z volvo jest podobnie jak z Mercem, wsiadasz i czujesz się 10 lat starszy i dwa razy poważniejszy :) Takie jest moje odczucie. Jeżeli w volvo jest taki sam silnik jak w Mondeo mkIV to bez zastanowienia wolę Mondziaka. Jest bardziej przestronny w środku, posiada ładniejszą i bardziej nowoczesną linię - ale to kwestia gustu. Wnętrze również jak dla mnie lepsze wydaje się być w Fordzie... Przetrząsnąłem masę postów na różnych o Mondziaku (zagranicznych i polskich) i ludzie na prawdę chwalą ten model. Wypowiadają się ludzie, którzy jeżdżą tym autem w firmach i robią ogrom km w ciągu roku nie oszczędzając przy tym silnika i są bardzo zadowoleni. Podobnie jest z najnowszą Laguną. Ludzie dużą uwagę zwracają na to, że jest ona wykonana w dużym stopniu z aluminium i problem z korozją praktycznie nie występuje. Jedynie czego się dowiedziałem to tego, że elektronika w tym aucie lubi wariować... Ale względem silnika ludzie są zgodni i określają go mianem najlepszego diesla jakim kolwiek jeździli... Hmmm co ty wybrać
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39

05 Gru 2012, 19:29

jeśli chciałbys volvo z charakterem to polecam taki model http://www.auto-scan.pl/szczegoly.php?id_ogloszenia=390

każdy lubi cos innego, powodzenia w poszukiwaniach
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Gru 2012, 20:41

Abo spróbuj prawdziwego Volvo czyli S60 lub S80, całkiem inne wrażenia z jazdy niż V50 i myślę, że byłbyś urzeczony.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Gru 2012, 21:35

Czy na tym forum są tylko zwolennicy i użytkownicy Volvo ? :) Może i fajne te auta, ale się już powtórze, nie dla mnie! Podałem swoje typy i chciałbym aby potencjalni użytkownicy np. Mondeo, Laguny lub Alfy się wypowiedzieli i doradzili... Z dnia na dzień jestem coraz bardziej niezdecydowany...
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39

12 Gru 2012, 00:37

Dzisiaj odbyłem jazdę próbną autem, które jest bardzo chwalone na tym forum, mianowicie Volvem V50 z silnikiem diesla 2.0 i chyba 136km. Materiały i wnętrze są ok, ogólnie auto sprawia wrażenie solidnie skonstruowanej całości. Nie ma tu źle spasowanych lub luźnych plastików. Auto pod względem jakości osobiście skojarzyło mi się z audi. Nie mówię tu oczywiście o stylistyce, lecz precyzji przy tworzeniu aut. Diesel świetnie sobie radzi z samochodem i dwoma pasażerami na pokładzie. Przyśpieszenie jest zadowalające lecz nie porywające. Nie ma w tym aucie sportowych emocji, niestety. Pod ty względem lepsze wrażenie zrobiło na mnie Mondeo i Honda Accord. Dużym plusem jest ekonomiczność tego autka, komputer przy dosyć ostrej jeździe pokazywał średnio 5-6l/100. I na tym plusy się chyba kończą. Z rozmowy z właścicielem dowiedziałem się, że części do tego modelu nie należą do najtańszych... Druga sprawa to zawieszenie, które jest twarde i głośne. Auto stylem prowadzenia przypominało mi audi a3 sportback... Ciasnota w środku straszna. Z tyłu mogą siedzieć tylko dzieci lub dorośli do 180cm. Ja mając 185cm siedząc za kierowcą nie mogłem ruszać nogami... fotel kierowcy był mniej więcej w połowie wysunięty. Nie ma szans by 3 dorosłych w miare znośnych warunkach przemierzyło dłuższą trasę. Także ten samochód może jedynie konkurować z Focusem a nie z Mondeo... Chociaż moim zdaniem trochę mu daleko do focusa pod względem prowadzenia... Także poza silnikiem i dobrze wykonanym wnętrzem ten samochód nie ma nic więcej do zaoferowania. Do tego dochodzi cena... Jeżeli miałbym wybierać to wybrałbym tańszego Focusa z silnikiem 2.0 tdci, który chyba ma taki sam silnik lub konstrukcyjnie zbliżony, posiada lepsze zawieszenie i układ jezdny i na moje oko ma ciut więcej przestrzeni. Na minus trochę gorzej wykonane wnętrze, choć to kwestia sporna. Tak więc wspomniane volvo v50 miałoby szanse jeżeli zastanawiałbym się nad kompaktem. I wielce prawdopodobne, że z silnikiem 2,4 d5 byłoby bez konkurencyjne, ale niestety w zestawieniu z wyżej wymienionymi autami wypada blado przegrywając lub góra remisując w każdej z kategorii. (Wygoda, komfort, silnik, koszta eksploatacji, Cena itp. )
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39

14 Gru 2012, 11:06

Kanonier90 dobrze że sprawdziłeś v50, rzeczywiście jak na twój wzrost to autko jest małe, bardziej wpasował byś się w v70/s60/s80 to już troszkę inna historia, inny wygląd, inny styl. Co do zawieszenia w v50 to jest fordowskie zawieszenie i takie same znajdziesz w focusie czy mondeo. Według mnie focusowi daleko do vki ale to już kwestia gustu.
Powodzenia w poszukiwaniach.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

14 Gru 2012, 12:29

Nie wiem czego się spodziewałeś po przesiadce z auta klasy wyższej premium do kompakta, bo V50 to kompakt. Jak zejdziesz jedną klasę auta w dół to odczujesz, a jak dwie to już jest masakra, zwłaszcza jeżeli połączyć to z taką zmianą marki.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

16 Gru 2012, 19:51

Nie chodzi o to, że jak to się mówi "szukam w d... firanek". Nie mówię że focus jest lepszy od v50, tylko że jeżeli porównać ceny obu aut to bardziej rozsądnym wyjściem wydaje się być Focus, ale przecież kto kieruje się w życiu samym rozsądkiem? Bo auta są do siebie bardzo zbliżone i tak na dobrą sprawę różnią się tylko linią. Oba wyglądają ładnie więc nie rozumiem dlaczego v50 jest dobrych parę tysięcy droższe? Do tego jeszcze droższe części. Chyba volvo by chciało być autem premium :) To że jeżdżę e39 to nie znaczy, że każde auto jest fu i fe :) Ogromną przyjemność sprawia mi jazda samochodem mojej mamy, mianowicie najnowszą fiestą z silnikiem diesla:) Prowadzi się świetnie, ale dla mnie trochę przymałe. Mondeo, accord i Laguna jak najbardziej mnie zadowalają pod względem komfortu i chyba nie czuł bym się źle w tych autach po dłuższym użytkowaniu. Wracając do volvo to po prostu spodziewałem się czegoś więcej. Auto wszem i wobec chwalone. Cena o wiele wyższa niż u konkurencji w tym segmencie. Więc pomyślałem: musi coś w tym być! No i się myliłem bo nie było niczego co było by warte tej ceny. Auto zwyczajnie przeciętne z każdej strony. Jakbym miał wybierać to wolałbym już audi a3 sportback. Wygląda lepiej i jest lepiej wykończona. Jest nawet szansa wyrwania w podobnej cenie golfa VI :) Jutro jadę obejrzeć Audi a4 b7 2.7 tdi :) Zobaczymy :)
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39