Sonda czy katalizator ? 1.4 tsi

13 Cze 2022, 06:02

Cześć,mam pytanko….

Wyskoczył mi błąd P0420 i to niedrożność katalizatora.. auto zaczęło straszniej dużo palić... brak mocy nie zauważalny ani inne objawy,
Sprawdziłem sondy na komputerze i ja jednej jest wartość 600/900
A na pierwszej przed katem trzyma wartość -0.032
Podsyłam zdjecie
jakub5711
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • 13 Cze 2022, 10:04

    Pierwszy raz wyskoczył ten błąd? W jego przypadku najczęściej problemem jest katalizator tu masz więcej o tym kody/obdii/1-p0420/ wraz z opisem.

    Spróbuj go skasować i obserwuj jak szybko ponownie wróci. Jeżeli katalizator jest zapchany to ogólnie warto się tym szybko zająć bo spaliny mają problem z opuszczeniem układu wydechowego co nie jest zdrowe dla silnika. Drugi przypadek to uszkodzony wewnętrznie wkład katalizatora który nie dopala ale spaliny mają swobodniejszy przepływ.

    Ja bym tu jeszcze sprawdził pracę drugiej sondy podczas jazdy na rozgrzanym silniku. Ustawiasz sobie prędkość stałą przy 2500-3000 obrotów i patrzysz jaki wykres będzie ona rysowała.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10167
    Zdjęcia: 35

    13 Cze 2022, 10:55

    Jednorazowo wyskoczył błąd i po usunięciu jeździ auto kilka tygodni srednio 50km dziennie…aby spalanie skoczyło x2 w górę tylko to spalanie daje mi mieszane myśli…, a to b1 s1 to nie jest sonda przed katem a b1 s2 za ? Widocznie źle odpaliłem program
    jakub5711
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    13 Cze 2022, 11:24

    jakub5711 napisał(a):Jednorazowo wyskoczył błąd i po usunięciu jeździ auto kilka tygodni srednio 50km dziennie
    Jeżeli to katalizator zaczyna niedomagać to może być tak że ponownie ten błąd pojawi się za kilkaset km, dalej po ponownym skasowaniu znowu pojawi się ale ilość km będzie sukcesywnie malała między tymi okresami aż w końcu będzie się pojawiał zaraz po rozgrzaniu kata do odpowiedniej temperatury w której prawidłowo pracuje. Tak to wygląda jak się on powoli kończy.
    jakub5711 napisał(a):spalanie skoczyło x2 w górę tylko to spalanie daje mi mieszane myśli
    Po pojawieniu się błędu masz 2 razy wyższe spalanie?
    jakub5711 napisał(a):a to b1 s1 to nie jest sonda przed katem a b1 s2
    S1 to powinna być sonda przed katalizatorem, a S2 sonda za katalizatorem patrząc na te oznaczenia co masz w programie.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10167
    Zdjęcia: 35

    13 Cze 2022, 11:45

    Tak po pojawieniu sie błędu spalanie nagle wskoczyło ale po usunięciu błędu spalanie jest nadal x2 ..
    A zobacz na obrazek wyżej co podesłałem

    Np na rozgrzanym silniku ale na postoju wartość s2 była miedzy 600/900
    A s1 nie zmieniła w ogole wartości,ciagle było -0,031,chyba ze wartości sondy 1 na postoju nie zmierzę tylko musze w czasie jazdy tak jak pisałeś między 2.5/3k obrotów ?
    jakub5711
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    13 Cze 2022, 11:50

    Zapomniałem dodac ze komputer pokazuje spalanie w normie jak zwykle ale według moich obliczeń przy normalnej jeździe te spalanie jest 2x większe,koło 15lx100km
    jakub5711
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jazda po mokrej nawierzchni - poślizg pod kontrolą
      Jazda po mokrej nawierzchni wymaga od kierowców więcej ostrożności i umiejętności. Jednym z największych niebezpieczeństw w takich okolicznościach jest akwaplanacja, czyli poślizg wodny. Co sprzyja akwaplanacji? Zły ...
      Sztuka jazdy w warunkach zimowych
      Opady śniegu mają ogromny wpływ na warunki panujące na drodze – do tego stopnia, że niektórzy mało doświadczeni kierowcy zimą wolą zostawić samochód w garażu. Taki krok nie jest jednak konieczny, choć ...

    14 Cze 2022, 09:02

    Pierwsza sonda na rozgrzanym silniku powinna pracować i falować tworząc taką sinusoidę. Podczas jazdy faluje czy dalej stoi tak nisko? Nie powinna przyjmować wartości ujemnych. Ogólnie na tej sondzie jak jest sprawna i ukłąd pracuje prawidłowo to napięcie powinno wynosić mniej niż 0,4 V przy mieszance ubogiej i więcej niż 0,6 V przy bogatej.

    Załączam jeszcze wykres poglądowy który pokazuje jak wygląda praca obu sond w przypadku sprawnego i niesprawnego katalizatora.

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Tu masz fajny temat dotyczący pracy obu sond wskazania-sondy-lambda-za-katalizatorem-vt98969.htm
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10167
    Zdjęcia: 35

    14 Cze 2022, 09:27

    Dziękuje za wszystkie rady,sprawdzę sondę wieczorem przy jeździe bo na postoju sprawdzałem i wyciągnę katalizator,sprawdzę jak od środka on wygląda,może akurat mnie coś w nim zaskoczy:)
    jakub5711
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    14 Cze 2022, 09:42

    To daj znać i możesz wrzucić do tematu jakieś zdjęcia kata ze środka jak ci się uda zrobić :)
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10167
    Zdjęcia: 35

    14 Cze 2022, 10:33

    No pewnie,koło 22 podrzucę jakieś nowe informacje
    jakub5711
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    15 Cze 2022, 06:32

    Myslalem ze do katalizatora lepsze bedzie dojście i na razie go zostawiłem bo czasu brakło…zrobiłem znow test i przy obrotach 2/3k skacze sonda na większy minus,a czasem blizej 0 a czasem na -0.080w piątek przyjedzie sonda to podmienię i sprawdze parametry,podsyłam zdjecie do wglądu
    jakub5711
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    15 Cze 2022, 06:35

    Zdjęcie
    jakub5711
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    15 Cze 2022, 07:31

    Zastanawia mnie tylko fakt ze skoro sonda przyjmuje wartości minusowe no to odpowiada mieszance ubogiej a tu jednak jest problem z mieszanką bogatą…podmienię sondę,sprawdze parametry,jak nie bedzie zmian nadzwyczajnie ją zwrócę spowrotem
    jakub5711
    Nowicjusz
     
    Posty: 9