REKLAMA
Witam
U mnie pojawia się od czasu do czasu żółty silniczek. Po diagnostyce okazało się że jest to spowodowane przez sondę lambda. Regularnie pojawiają się dwa błędy:
"16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 : Heating Circuit Malfunction
P0135-35-10---Intermittent"
"16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441-35-10---Intermittent"
Sonda lambda B1 S1 ma dopiero za sobą przebieg 6000 km gdyż wymieniłem ją na nową oryginalną Boscha zgodną z numerem seryjnym. Dzięki inf. z tego forum udało mi się sprawdzić już grzałkę sondy i jej rezystancja wynosi u mnie 3.3 Ohm.
Ogólnie auto sprawuje się dobrze tylko czasami na biegu jałowym silnik zaczyna się dławić tzn obroty spadają do 400 ale to się dzieje sporadycznie.
Sam błąd żółtego silniczka pojawia mi się tylko kiedy na zewnątrz jest bardzo gorąco i zapalam już mocną rozgrzany silnik. Czasami żółta ikonka silnika też sama zgaśnie bez kasowania błędu z komputera.
Silniczek żółty jeżeli ma się zapalić to tylko w pierwszych 20 sec (około). Jeżeli do tego czasu nie wyskoczy na tablicy rozdzielczej to już na pewno się nie pojawi. Dlatego też przez pierwsze sekundy często patrze na tablicę czy błąd pojawi się czy nie.
Może ktoś wie czym to wszystko może być spowodowane. Mam sondę 5 przewodową.
Auto bez gazu sama benzyna, silnik 1.0 MPI.
Za podpowiedzi z góry dziękuję
Pozdrawiam