Sonda lambda z innego modelu - wyższe spalanie

09 Lut 2023, 20:57

To po co produkowac części po numerach oryginały i zamienniki? Na zdrowy rozum są one przeznaczone do konkretnego typu auta, które posiada konkretne mozliwosci i parametry. Zanim zacznę wpędzac się w dodatkowe koszta najpierw chce wykluczyć coś po czym nastapiła ta zmiana. Zadzwonię do producenta i spytam. Potem bede szukać dalej. Dziękuje serdecznie za odpowiedzi. :) A Może jeszcze ktoś inny sie wypowie. :D
Dorota23
Nowicjusz
 
Posty: 19
  • 10 Lut 2023, 10:49

    Dorota23 napisał(a):To po co produkowac części po numerach oryginały i zamienniki? Na zdrowy rozum są one przeznaczone do konkretnego typu auta, które posiada konkretne mozliwosci i parametry.
    Generalnie masz rację ale im więcej samochodów i wspólnych części to bardzo często pojawiają się pewne niespójności i łatwiej o pomyłkę nawet pomimo dobrania części w katalogu przez np. hurtownie która tą daną część sprzedaje.

    Dorota23 napisał(a):Problem z nadmiernym ssaniem podczas odpalania auta zauważyłam już w wakacje ale spalał normalnie. Wskaznik na ok 5,5, Potem zapaliła się ta kontrolka check engine i nastąpiła wymiana sondy .
    Pytanie czy tu mechanik postawił prawidłową diagnozę odczytując błąd który krył się pod "check engine". Tak z ciekawości, masz jeszcze gdzieś tą starą oryginalną sondę?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10092
    Zdjęcia: 35

    10 Lut 2023, 13:19

    Tak mam. Jak zauwazyłam, że jest to skomplikowany wyjątkowo model, bo ma bardzo mało zamienników lub muszą być same oryginały ( wbrew pozorom ze niby siostra suzuki to jednak nie ten model jak SX4) to zaczełam zbierać stare części i opakowania nowych. Zastanawiam się, czy nie wstawić tej starej sondy na kilka dni i nie sprawdzic jak jest z tym paliwem. Samo wstawianie zajęło jakies 10 minut. Hmmmm
    Dorota23
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    10 Lut 2023, 13:34

    Tego się nie dowiem czy postawil własciwą diagnozę. Mówił , że " raczej chyba sonda" Po wstawieniu nowej po wyjechaniu zapaliła sie znowu ta kontrolka check . Zgasła dopiero na nastepny dzień. I tak juz zostało.
    Dorota23
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    10 Lut 2023, 13:39

    Wczesniej dzwoniłam do hurtowni i podano mi konkretny model twierdząc ze tylko ta jedna jest pasuje do tego auta a w zakladzie zapewniano mnie ze to nie ma znaczenia . Byłam zła bo sama mogłam kupic ta część i bym była pewna
    Dorota23
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    10 Lut 2023, 14:42

    Dorota23 napisał(a):Tak mam
    Ile tam jest przewodów elektrycznych z sondy do wtyczki ? 4 czy 5 ? Jak 5 to numer OE na sondzie będzie prawdopodobnie 71768056 . Oczywiście jeśli sonda była fabryczna i da się z niej odczytać . Jak inny to podaj . Poza tym dostępne katalogi części nie pokazują innych sond dla wersji 4x2 jak i 4x4 . W obu przypadkach są te same . Rozumiem że rozmawiamy o sondzie przed katalizatorem . No i jeszcze dopisz jakiej mocy jest Twój silnik . Były dwa . 120 KM i 107 KM
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4897
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Na poboczu - kierowca, rowerzysta, pieszy
      Pobocze jest według policyjnych statystyk trzecie wśród miejsc, gdzie notuje się najwięcej wypadków drogowych. W zeszłym roku na poboczu doszło do 799 takich zdarzeń, zginęło w nich 171 osób, a 904 zostały ...

    10 Lut 2023, 22:13

    Taki sam model proponowano mi hurtowni jak dzowniłam. [link do iParts wygasł]
    oczywiscie sonda przed katalizatorem , 120 KM, 88KW silnik 1, 586.
    A teraz podaje numery jakie udało mi sie odczytać na sondzie. Jest 5 kabelków, na wtyczce liczba:1928404687 code1 i na dole numer1006240856.
    odczytałam tez na drugiej koncówce sondy ( taka do świecy podobna) 0258017206 (inne zatarte)
    Dorota23
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    11 Lut 2023, 12:19

    Dorota23 napisał(a):odczytałam tez na drugiej koncówce sondy ( taka do świecy podobna) 0258017206

    To jest sonda Bosch-a . Tylko że przyjżyj się jeszcze raz czy aby tam jest ale 0258017236. Ta sonda z końcówką numeru 06 ma długość kabla około 96 cm , jest do innych aut , natomiast ta 36 ma kabel długi na 51 cm . Według dostępnego mi katalogu sond Bosch-a nie ma rozpiski Sedici z takim silnikiem jak u Ciebie . Natomiast Jest Suzuki Sx4 . Jest taki silnik - MT16a 88KW rok od 2009 do 2014 i tu pokazuje właśnie sondę 0258017236.
    Ostatnio edytowany przez bonifacy, 11 Lut 2023, 15:30, edytowano w sumie 1 raz
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4897
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    11 Lut 2023, 13:30

    mocno zatarty ten numer. teraz to ja widze już 5
    Dorota23
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    17 Lis 2023, 15:36

    czy udało się znaleźć jakieś wyjście w tym wypadku? mojego Sedici dorwał ten sam problem, przy normalnej jeździe do pracy pokazywał spalanie 5,2 - 5,6 l, obecnie po zmianie przedniej sondy to ponad 7,3...
    wojtas1792
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: FIAT Sedici
    Silnik: 1.6 107 km 4x4
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    17 Lis 2023, 19:23

    Szukam dalej . Wyminiono czunik temperatury . Prawdopodobnie bede musiała oddac do regeneracji silniczek krokowy i przepustnice. Na nowe czesci nie stac mnie
    Dorota23
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    17 Lis 2023, 21:19

    Dorota23 napisał(a):W zakładzie wymienili mi przednią sondę lambda, która przeznaczona była do innego auta : suzuki i to z napędem na 4 koła


    no dobrze ale moje pytanie jest takie ,a dlaczego w tymże zakładzie wymienili Ci sondę która jest od innego modelu? nie rozumiem dlaczego ktoś nie zamówił takiej jaka być powinna?
    to tak jakbym pojechał na wymianę klocków od opla astry a ktoś mi założył inne kolcki od opla insignii
    Dorota23 napisał(a):Tak mam. Jak zauwazyłam, że jest to skomplikowany wyjątkowo model, bo ma bardzo mało zamienników lub muszą być same oryginały

    brzmi jakbyś conajmniej miała deloreana :lol:
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    17 Lis 2023, 23:07

    toyman40 napisał(a):no dobrze ale moje pytanie jest takie ,a dlaczego w tymże zakładzie wymienili Ci sondę która jest od innego modelu?
    Już Ci odpowiem . Warsztat ..... taki tam ...nie ASO . Bazują na zamiennikach nie oryginałach . Zamienniki są tańsze gdzie klient przyklaskuje . Bazują na zamiennikach dostępnych w hurtowni gdzie się zaopatrują . Hurtownia ma katalog . Owy katalog może się nie pokrywać z rzeczywistością , lub wrzuca do jednego worka czy to Liana czy to Suzuki czy to 2x2 , czy to 4x2 czy jakieś tam inne mutacje , ale zawsze jeden i tam silnik , ten sam sterownik silnika . Proponuję Tobie wziąść ten temat w swoje rączki .Załóżmy że to Ty jesteś tym zakładem :mrgreen: Masz w temacie jakie auto , motor itp.. Poszperaj tu i tam i wskaż autorowi tematu którą sondę ma kupić . Podaj konkretny numer części . Pisałem tutaj w temacie , grzebałem tu i tam , szukałem , straciłem sporo czasu...... Nie pasi zamiennik , za dużo pali to do ASO . Tam zamontują oryginał , pewnie skasują sowicie
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4897
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Lis 2023, 00:50

    Ja się juz pogubiłam. Niby błąd zniknął ale obroty sa za wysokie. Sprawdzałam u kilku mechaników- mowią zeby sie przyzwyczaic . Odzrucaja przyczyne sondy i szukają dalej. .... Teraz jeden mowi ze ze silniczek krokowy jest scalony z przepustnica i trzeba razem robic a inny ze nie.... Mozna zwariowac. A obroty są 1500 na odpaleniu . Spadaja po 20 minutach do 800. Teraz sama nie wiem czy przyczyną była ta sonda czy rzeczywiscie cos innego doszło. :((((
    Dorota23
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    19 Lis 2023, 10:53

    bonifacy napisał(a):Już Ci odpowiem . Warsztat ..... taki tam ...nie ASO . Bazują na zamiennikach nie oryginałach .

    ja wiem jak to dokładnie wygląda bo sam pracuję w częściach, w mojej 2 branży z tym że Agri i Przemysł.
    bonifacy napisał(a):azują na zamiennikach dostępnych w hurtowni gdzie się zaopatrują . Hurtownia ma katalog . Owy katalog może się nie pokrywać z rzeczywistością

    lub coś leży na półce i jest to coś innego bo ten kto rozkładał towar się pomylił, lub jest to zamiennik bubelek, itp, itd, lub ten co sprzedał źle wypisał etc. :lol:
    bonifacy napisał(a): Proponuję Tobie wziąść ten temat w swoje rączki .Załóżmy że to Ty jesteś tym zakładem :mrgreen: Masz w temacie jakie auto , motor itp.. Poszperaj tu i tam i wskaż autorowi tematu którą sondę ma kupić . Podaj konkretny numer części . Pisałem tutaj w temacie , grzebałem tu i tam , szukałem , straciłem sporo czasu...... Nie pasi zamiennik , za dużo pali to do ASO . Tam zamontują oryginał , pewnie skasują sowicie

    kiedyś mi się marzyło otworzyć sobie mechanikę pojazdową, a wiem jak to wszystko wygląda , proces zamawiania części wchodzisz na katalog, parę klinięć i masz dobraną część, jeszcze tylko podanie ceny klintowi i czy klient zapłaci tyle i tyle, klikasz, na drugi dzień lub tego samego dnia część przychodzi , mechanik montuje i mniej ub bardziej zadowolony klient odjeżdżą...a później nie wykluczone że nie przyjedzie 5x na reklamację a to usługi a to wadliwa część. Do ASO go nie wyślesz bo ma auto za 5000zł a w porftelu 500zł na naprawę. A Aso By skasowało 3000zł i kółko się zamyka.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286