Spadaja obroty i gasnie

03 Lis 2012, 19:31

Jest taka sytuacja ze po odpaleniu silnika na benzynie kiedy samochod stoi na luzie zaczynaja mi spadac obroty. Spadaja stopniowo i dlawi sie przy tym silnik az wkoncu gasnie jesli mu nie zaczne pomagac gazem (zeby stal normalnie na tej benzynie to musze go chwile tak pogazowac). Kiedy odpale i widze ze obroty zaczynaja spadac i odrazu przelacze sie na gaz to nie ma problemu i samochod stoi normalnie ale kiedy wylacze gaz to odrazu pojawia sie ten problem co wyzej opisalem. Jaki moze byc tego powod ? Dodam jeszcze ze nie zdarza sie to za kazdym razem ale dosyc czesto.
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

05 Lis 2012, 09:02

Jaki silnik?? jaki samochód który rok?? bo bez tego nie ma możliwości pomóc.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Lis 2012, 14:51

Opel Astra 1.6 94 r.
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

05 Lis 2012, 16:01

Czyli najprawdopodobniej padł albo pada Ci silniczek krokowy, może wystarczy go wyczyścić.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Lis 2012, 19:56

Ten problem pojawil sie juz jakis czas temu i do tej pory go bagatelizowalem i teraz tak bardziej z ciekawosci zapytalem o co moze chodzi.
Ale wlasnie pojawil sie tez swiezy problem. Po ostatnich nocach kiedy byly przymrozki podczas jazdy zaczelo dlawic mi silnik i lekko szarpac samochodem. Niezaleznia czy jade na benzynie czy na gazie. Pomyslalem ze to pewnie przez to ze temperatura byla na minusie i tak silnik zareagowal ale teraz kiedy temperatura w nocy jest na plusie problem wcale nie zniknal. Dopiero tak po przejechaniu jednego moze dwoch km wszystko wraca do normy tak jakby chodzilo o to ze silnik musi zlapac temperature. No ale nie jestem pewny czy to o to chodzi i problemu pewnie trzeba szukac gdzies indziej ?
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

05 Lis 2012, 19:59

Takie objawy mogą być spowodowane niesprawnym układem zapłonowym, kiedy wymieniałeś świece i kable??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Zimowe mandaty – jakie kary czekają na kierowców?
    Nie każdy kierowca jest szczęśliwym posiadaczem garażu, który tak dobrze sprawdza się podczas zimowych mrozów. Zaśnieżony i zmrożony samochód należy przed podróżą odpowiednio przygotować do drogi. ...

05 Lis 2012, 20:06

Napewno nie byly wymieniane 8 miesiecy przezemnie a kiedy poprzednio to nie wiem
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

05 Lis 2012, 20:09

Więc najwyższy czas je wymienić:), koszty nie są jakieś wielkie a o tym trzeba pamiętać przy gazie:)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Lis 2012, 21:13

Chodzi o swiece zaplonowe tak ? A te kable to jak sie nazywaja ?
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

05 Lis 2012, 21:25

Świece zapłonowe i kable wysokiego napięcia w sumie 5 sztuk cztery do świec i piąta do cewki, a i jeszcze jedna sprawa sprawdź w jakim stanie masz kopułkę i palec rozdzielacza. Najlepiej byłoby sie zaopatrzyć w taki zestaw do Twojego samochodu:
allegro.pl/przewody-kopulka-palec-opel-astra-f-vectra-a-1-6i-i2718850523.html
Tylko konkretnie pod Twój silnik, bo nie wiem jakiej mocy masz swoje auto w kw.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Lis 2012, 22:40

Zdaje sie ze na jednym takim przewodzie ostatnio zauwazylem kropelke oleju. Ogolnie ten jeden kabel od spodu jest brudny od oleju i wlasnie mialem o to pytac przy najblizszej wizycie u mechanika a widze okazuje sie ze to moze miec zwiazek z ta sprawa.
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

12 Lis 2012, 19:40

Jak narazie okazalo sie jedynie ze swiece nie sa w jakims zlym stanie zeby trzeba bylo je odrazu wymienic i nie wiadomo czy ten problem jest spowodowany przez nie. Najwyzej wymienie w ciemno te swiece i kable i moze akurat sie okaze ze to przez to.
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001

02 Gru 2012, 12:41

Jeszcze jedno pytanie w tej sprawie. Jak narazie robie tak ze po odpaleniu silnika czekam 3-4 min troche go gazujac i jedzie normalnie ma moc nic go nie dlawi i nie szarpie. Konieczne jest jechac z tym odrazu do mechanika czy poki co moge robic tak jak wyzej napisalem i nic sie nie stanie ?
Pytanie
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 01 2001