Witam Planuję niedługo zakup salonowej Skody Fabii/Octavii (jeśli się uda finansowo). Mam pytanie: Z jakim dokładnie silnikiem warto kupić te samochody? Myślę że maximum mocy to będzie 1,4 - 85km lub trochę więcej. Nie znam się na tym za bardzo. Czy warto kupić Skodę Fabię z najsłabszym silnikiem 1,2 (60 km)? Kryteria to: bezawaryjność, oszczędność. Nie zależy mi na wielkich osiągach, tak żeby wyciągał 150 km na autostradzie. Jakie silniki polecacie, a jakich unikać?
Sprzedałem Skodę Fabię z 2010 roku, która miała silnik benzynowy wolnossący 1.2l 70KM, 112Nm, masę 1035kg, opony 195. Po mieście przy zwykłej jeździe paliła 8.8l/100km, na trasie 6.8l/100km. Prędkość maksymalną jaką osiągnąłem nim to 168 km/h licznik / 163 km/h GPS (spalanie 14.2l/100km). Do 100 przyspieszała w 13 sekund na launchu:
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Zamówiłem Rapida (dlatego Fabia sprzedana), który waży ~1250kg z silnikiem benzynowym turbodoładowanym o pojemności 1.2l i mocy 85KM. Nie wiem jaki będę miał moment obrotowy, w każdym razie proporcjonalnie wyższy niż w Fabii (przez turbo). Osiągi będzie miał podobne do poprzednika
Jeżeli chcesz auto do normalnej jazdy to myślę, że któreś z powyższych silników możesz wybrać. Wersje z motorem 1.2l 105KM są już kosztowniejsze. Małe silniki benzynowe z turbodoładowaniem wcale nie są ekonomiczne. Są jedynie ekonomiczniejsze; przykładowo 1.2l turbo-benzyna 85KM będzie mniej spalał w każdym cyklu niż 1.4l benzyna z tą samą mocą, dlatego też odradzam 1.2l 60KM, bo 70-konny motor o tej samej pojemności jest zdecydowanie korzystniejszy, spalanie bardzo podobne, osiągi zdecydowanie lepsze. Chciałem również przytoczyć ciekawą historię. Kilku znajomych pojechało nad morze 2 samochodami; Skodą Fabią II: silnik turbo-benzyna 1.2l 105KM i Nissanem GTR R35: 3.8l bi-turbo, benzyna, 650KM. Najśmieszniejsze jest to, że Skoda średnio spalała 9l/100km przy 120-130km/h, Nissan niecałe 8. Zdjęcie spalania: Przyspieszenie: