Spadek mocy - skok obrotów

21 Lis 2016, 22:09

johnyvvti napisał(a):olej sprawdzany byl co prawda kwalifikuje sie do wymiany bo kolor szarawy ale fachowiec od automatow powiedzial ze nie ma oznak opilkow ani nie jest przepalony i stan jest nawet lekko ponad
I jak olej był trochę ponad stan ten "fachowiec" nie upuścił go do prawidłowego stanu? Ehh... Możesz mi powiedzieć jak stwierdził że nie ma oznak opiłków? Zdejmował miskę i wymieniał filtr? Inaczej tego nie sprawdzisz.
Olej szary nie przezroczysty powinno się wymienić. Za niski lub wysoki stan oleju potrafi być na dłuższą metę zabójczy dla skrzyni automatycznej.

johnyvvti napisał(a):Natomiast raz jedzie dobrze raz zle czyli cos niedomaga ,cos odblokowuje sie nagle i daje mu zycie .I ciezko okreslic czy to wina temperatury czy wilgotnosci
A może to właśnie skrzynia w oleju są jakieś zanieczyszczenia i jak dostaną się do elektrozaworów z olejem powstają problemy. Później olej je przepłucze i znowu jakiś czas jest ok.

Poszukaj tej przepustnicy podmień i zobacz czy coś się zmieni. Trochę dziwne że nie chce przejść autoadaptacji. Zastanawiam się jeszcze nad podłączeniem kompa i sprawdzeniem właśnie przepustnicy i wartości jakie pokazuje. To by było dobre tylko musi być dobry sprzęt który ogarnia takie parametry.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Lis 2016, 12:25

Opinia oleju wydana na podstawie oleju ktory byl po czesci spuszczony przy wymianie polosi ktory byl czysty bez zanieczyszczen.Wymiana jak najbardziej by sie przydalala chodz toyota nie zaleca wymiany gdy nie ma problemow .Czesto wlasnje wymina oleju w skrzni automatycznej przynosi klopoty .Przepustnice zamowie i wymienie w wolnym czasie i sie podziele wrazeniami .Ale tez nie chce popadac w koszty by nie wymieniac wszystkiego sama wymina oleju jest kosztowna w automatach.Nie sadze by olej byl odpowiedzialny za losowy spadek mocy i wrazliwosc na pedalu gazu .Mam zlacze obd ktore laczy sie z moim samochodem i pokazuje parapetry lecz nie wiem dokladnie na co patrzec .Byl tez podlaczany jakis czas temu do profesjonalnego sprzetu podczas bardzo dynamicznej jazdy pokatował na maxa i nic nie wykazalo .Tylo cos wspomnial czemu tak odcina wczesnie czy tak ma poprostu ma .jak depne w podloge kickdown tez jest ze sporym opoznienie i nie zbyt odczowalny zbija normalnje biegi.Jezeli przepustnica sie otwiera czy to wyklucza potencjometr pedalu gazu bo caly czas zastanawiam sie nad dwoma rzeczami ?
johnyvvti
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 24 06 1984
Auto: toyota

22 Lis 2016, 15:46

Jakie to auto konkretnie,model,silnik ,rocznik.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Lis 2016, 17:19

Nowa celica scion tc z silnikiem camry 2.4 vvti 2007 r. Bezawaryjny silnik jak na toyote przystalo nikt nie mial podobnych usterek .A nawet jak byly to komputer od razu pokazywal blad .Jezeli nie wywala bledow to elektryka jak i czujnki sa sprawne czy poprostu moga dzialac ale pokazywac zle wartosci ?
johnyvvti
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 24 06 1984
Auto: toyota

22 Lis 2016, 18:31

Wzrost obrotów następuje podczas jazdy? Czyli silnik zaczyna wyć a nie ciągnie?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Lis 2016, 20:06

Nie prosze nie mylic ze sprzeglem jak w manualu .z obrotami podczas jazdy jest wszystko ok do momentu calkowitego zatrzymania opadaja jak to normalnie bywa po pouszczeniu gazu i gdy auto staje podnosza sie ponownie samoistnie do 1000-1200 obrotow i opadaja i stoja juz w miejscu i tak do ponownego zatrzymania .Natomiast jesli chodzi o moc i przyspieszenie to lepiej rozpedza sie gdy dodaje powoli gazu z wyczuciem a niz gwaltownie i odczowalnie silnik glosniej pracuje bo wchodzi na wyzsze obroty .Przed problemem najlepiej przyspieszal na niskich obrotach i silnika praktycznie nie bylo slychac bo ciagnal od dolu i nie przekraczal 2500-3000obrotow bo zmienial biegi szybko zgodnie z wciskaniem pedalu gazu a teraz trzeba manipulowac gazem dodac odjac troche bo jak za duzo to nie ciagnie dobrze .I jak wspomnialem juz wczesniej czasami odzywa budzi sie i pieknie przyspiesza wystarczy lekko musnac pedal gazu i juz czuc bo szybko sie rozpedza bez potrzeby wchodzenia na wyzsze obroty.Tak to wyglada ,jak go kupilem to pieknie przyspieszal zgodnie z dodawaniem gazu a teraz gdy chce ruszyc gwaltownie to dodaje i zaraz odpuszczam bo to mu pomaga i tez czesto przy odpuszczaniu czuc ze sie zbiera
johnyvvti
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 24 06 1984
Auto: toyota
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Nowa Mazda CX-3
    Nowy kompaktowy SUV - Mazda CX-3 – debiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles. CX-3 jest piątym modelem z nowej generacji samochodów Mazdy wyposażonych w technologię SKYACTIV i zaprojektowanych w myśl filozofii ...

20 Maj 2017, 20:58

Witam,
Piszę z zapytaniem czy kolega rozwiązał swój problem. Gdyż ja posiadam dokładnie taki sam. I nikt nie umie mi również pomóc. Poróżnia nas tylko samochód. Ja jeżdżę fordem mondeo mk4 z 2007r. I też po zakupie auto jeździło jak marzenie. Ale pewnego razu coś rąbło podczas jazdy i zaczął się zachowywać tak jak kolegi. Minęło już bardzo dużo czasu od Twojego zapytania to liczę na to że doszedłeś do sedna problemu. Czego ja już w aucie nie wymieniłem, a dalej sobie raz jedzie raz udaje. Wyje jak głupie a nie jedzie. Nie będę pisał objawów bo mam takie same jak kolega. Z tymi delikatnymi skokami obrotów włącznie?
ajro
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 07 1995
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: ford Mondeo
Silnik: 2,.3 benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

26 Maj 2018, 14:50

Witam,

ja również jestem ciekawy czy kolega rozwiązał swój problem? Ja rownież mam podobne problemy. Czy to było coś z tą przepustnicą, z automatem, a może cos zupełnie innego?

Pozdrawiam
KrzysiekSc
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Volvo XC 70
Silnik: 2.5 T AWD 210KM 154k
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

02 Lut 2019, 13:18

Witam ponownie. Mojego problemu spadku mocy nie udało mi się dalej rozwikłać. Zauważyłem natomiast, że auto różnie się zachowuje. Czasami potrafi samo na D bez gazu wjechać na krawężnik taki niski przed blokiem. Wtedy czuję kopa i auto normalnie idzie ale w większości wypadków nie potrafi. Zauważyłem też że mi przestało dodawać sobie gazu po rozruchu. Jak miałem dobrze wszystko, to auto przy właczaniu silnika samo sobie trochę takiej przygazówki robiło. Teraz tego nie ma. Mało tego, przed problemem przy ruszaniu był taki skok obrotów do 1500 zanim ruszył. Teraz rusza od razu. Nie ma też w ogóle hamowania silnikiem. Nie redukuje biegu do 1 jak kiedyś. Wcześniej się wysprzęglał przy 15km/h a teraz mając 60km/h potrafi. Jak włączę sekwencję to zbijając mu biegi widzę że jechał na 6 aż przy 60km/h . Załączam filmik anomalii po odpuszczeniu gazu co się dzieje. To nie jest falowanie obrotów. Tylko dodaję gazu ponownie.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

ajro
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 07 1995
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: ford Mondeo
Silnik: 2,.3 benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007