Spadek mocy, trzęsienie silnikiem, check engine - pomocy !

04 Mar 2011, 17:55

Witam,
jadąc dzisiaj moim Felkiem na trasie ( LF TD4, 2003 ) nagle zaczęło trzęść silnikiem oraz zapaliła się pomarańczowa kontrolka "check engine". Przy puszczeniu gazu kontrolka gaśnie, silnik zachowuje się normalnie. Przy dodaniu gazu zaczyna się znowu trzęsienie ( jakby jeden z garów nie działał ), mocy praktycznie żadnej ( muszę powolutku na niskim biegu gazować ) oraz świeci się kontrolka "check engine".
Próbowałem znaleźć podobny problem na forum ale niestety nie udało mi się. Czy ktoś z Forumowiczów ma pomysł co może być nie tak ?? I czy bezpiecznie będzie dla samochodu i silnika jeśli w takim stanie "doczłapię" się do jakiegoś warsztatu ??

Pomóżcie proszę, ponieważ jestem poza domem i kończą mi się opcje :)
laschlo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Kraków

04 Mar 2011, 19:42

Powodów może być mnóstwo, skoro kontrolka gaśnie ja bym zaczął od sprawdzenia filtra powietrza, być może jest syf, lub coś blokuje (dawno temu koledze zrobiliśmy numer, gdy był zbyt dumny z przyśpieszenia auta, kładąc tekturkę pod filtr - tam był płaski) i gdy dodawał gazu zasysał powietrze i blokował jego dopływ - efekt spadek mocy itd. Więc zobacz czy to nie filtr lub zablokowany dopływ powietrza. Gdy nie to będziemy się zastanawiać dalej.
olo
byolo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Warszawa

04 Mar 2011, 20:19

Co tu się zastanawiać jak kontrolka się zapala to znaczy, że już jakiś błąd jest trzeba pojechać i odczytać a to, że potem gaśnie to i tak błąd powinien być zachowany.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

04 Mar 2011, 20:26

Problem polega na tym, że spadek mocy to tylko jeden objawów. Drugi bardziej niepokojący to jest okrutne trzęsienie silnika jakby jeden z tłoków nie chodził ( świeca ?? ).

Pytanie - czy nawet jeśli jeden z tłoków nie działa i tak jak kolega zasugerował lepiej jechać sprawdzić na komputer, czy mogę z czymś takim jechać ok. 70km na warsztat ??
laschlo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Kraków

04 Mar 2011, 20:36

Gdyby nie chodził Ci jeden gar słyszałbyś nierówną pracę silnika niezależnie od obrotów silnika. Trzęsienie silnika może być spowodowane zarówno uszkodzoną podporą jak i podporą wału czy samym wałem. Jedno może być niezależne od drugiego. Pytanie czy to na pewno trzęsie silnik, bo być może coś z zawieszeniem. Źle wyważona opona o wysokim bieżniku również może sprawiać wrażenie trzęsienia auta podczas jazdy, łącznie z dużymi drganiami odczuwanymi na pedałach. Pewny jesteś że to silnik?
olo
byolo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Warszawa

04 Mar 2011, 20:38

Prawie na pewno silnik - na postoju zachowuje się tak samo. No i oczywiście zauważalna zmiany w pracy - teraz chodzi jak traktor.
laschlo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak przygotować się do jazdy?
    Najbardziej tragiczne zdarzenia na drodze to te ze skutkiem śmiertelnym, jednak nawet kiedy wszyscy uczestnicy wypadku przeżyją, jego następstwa mogą odczuwać do końca życia. Najnowsze badania wykazały, że urazy głowy, rdzenia ...

04 Mar 2011, 20:48

A masz jakiś zaufany warsztat w okolicy, który się specjalizuje w landkach? by zadzwonić i spytać? Ja osobiście bym nie katował silnika jeśli to rzeczywiście on to może być tylko gorzej, warkot traktora raczej wyklucza niepracujący cylinder, bo w takim przypadku słyszysz jakby przerywaną/nierówną pracę silnika a nie odrzutowiec.
olo
byolo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Warszawa

04 Mar 2011, 20:56

Może niedokładnie opisałem :) Właśnie daje się zauważyć nierówna praca silnika - do dźwięku odrzutowca to mu daleko ;) No i niestety do zaufanego warsztatu landka mam ok 70 km. dlatego się zastanawiam czy to nie za daleko na taką awarię...
laschlo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Kraków

04 Mar 2011, 21:04

No to szkoda silnika, czort wie czemu cylinder nie pracuje, a jak Ci tłok stanie dęba podczas jazdy? To nawet nie będzie co remontować, bo taniej wyjdzie zakup nowego silnika. Skombinuj mocne autko i holuj go do serwisu.
olo
byolo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Warszawa

04 Mar 2011, 21:46

laschlo napisał(a):Właśnie daje się zauważyć nierówna praca silnika - do dźwięku odrzutowca to mu daleko


a nie spadł lub peknął "przypadkiem" przewód od turbiny, intercoolera,
lub sterowanie któregoś wtrysku ?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

10 Kwi 2011, 18:55

Z tego co wiem( nie jestem pewien co do tego modelu) to silnik w razie wczytania poważniejszego błędu przez komputer przechodzi w tryb awaryjny i wtedy jest ograniczana jego moc co własnie może się objawiać dziwną jego pracą i trzęseniem nim, gdyż przy wyższych obrotach może zostać odłączony 1 lub nawet 2 cylindry. Pytanie raczej polega na tym co wywołało ten błąd.... Być może, któraś z pomp paliwa nie daje sobie rady i w czasie zwiększonego poboru paliwa brakuje silnikowi go, albo awaria przepływomierza, recyrkulacji spalin, możliwości jest nieskończenie wiele. Pozdrawiam.
ziomek1305
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: rajbrot