Spadek napięcia !!!

08 Cze 2021, 09:11

Opiszę mój problem od początku i w całości.
Jakiś czas temu postanowiłem zamontować sobie oświetlenie Ambient El Wire. Przedmioty zakupiłem ze strony CityGlow.pl nie jakieś chińskie badziewia. Wszystkie prace z montażem przebiegły prawidłowo aż do wieczora. Zauważyłem wtedy że paski te świeca dużo dużo słabiej w trzech drzwiach oprócz drzwi kierowcy (tam świeci prawidłowo). Początkowo myślałem że to wina pasków, inwerterów lub miejsc łączonych jednak po poprawie za każdym razem było to samo. Postanowiłem sprawdzić napięcie i okazało się że w kostce na przewodach od zasilania szyb elektrycznych napięcie jest w granicach 5,5V a nie 12V (dodam że w tej samej kostce na innym przewodzie jest 12V jednak ciągłe a potrzebne jest mi po zapłonie). Jakiś czas temu kolega zauważył też że szyby działają tak jakby delikatnie wolniej (możliwe że było tak już od początku gdy zakupiłem Mazdę, ja na to nie zwróciłem uwagi).
Szukałem pomocy na różnych forach i nigdzie nie mogłem znaleźć rozwiązania dlatego też moje posty wyglądały tak jak wyglądają.
Markoz817
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2

08 Cze 2021, 09:49

Czyli masz problem z światełkami a nie szybami, a jak odłączysz to ustrojstwo to napięcie się nie zmienia?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Cze 2021, 11:07

Markoz817 napisał(a): Postanowiłem sprawdzić napięcie i okazało się że w kostce na przewodach od zasilania szyb elektrycznych napięcie jest w granicach 5,5V a nie 12V (dodam że w tej samej kostce na innym przewodzie jest 12V jednak ciągłe a potrzebne jest mi po zapłonie)
No więc tak . Mam już schemat i widzę że będzie problem z podłączeniem . W kostkach drzwi tych trzech w układzie szyb nie ma napięcia za kluczykiem . Jest stałe napięcie zasilające , masa i dwa przewody sterujące . Prawdopodobnie linia can . I tutaj na czerwono czarnym będzie te 5,5 V . Podłączanie tutaj czegokolwiek może zakłócić działanie szyb. Napisz jednak dokładnie co gdzie podłączyłeś . W drzwiach kierowcy też .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2021, 12:23

Napięcie było mierzone po odłączeniu całego ustrojstwa, po ściągnięciu boczków drzwi. Rozpiąłem kostkę i zmierzyłem od strony samochodu (wiązkę która wchodzi do samochodu). Przeglądałem różne fotorelacje i okazuje się że ten przewód od elek szyb powinien mieć 12V i po zapłonie. U mnie zgadza się wszystko. Po zapłonie pojawia się tylko zamiast 12V jest 5,5V.
Markoz817
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2

08 Cze 2021, 12:49

Markoz817 napisał(a):Przeglądałem różne fotorelacje
Podasz linka to zweryfikujemy .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2021, 12:57

https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=38&t=11136
Wszystko jest tak samo wykonywane tylko ja zamiast podświetlenia klamek montuje Ambient El Wire.
Markoz817
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Schemat kostki ISO - podłączenie przewodów
    Jak podłączyć kostkę ISO? Zapewne sporo Was zastanawia się nad tym od czego są poszczególne piny w zespolonej kostce. Postaram się to wyjaśnić i wrzucić schemat (jest on już na forum ale ciężko go w tej chwili znaleźć) ...

08 Cze 2021, 15:19

No więc tak . Widzę że podłączenie tam z linku jest zrobione na kostce od panelu włącznika szyb . Na przewodach między nim a silnikiem podnośnika. ( Nie na przewodach wchodzących do nadwozia ) Zgadza się ze schematem kolorystyka i ilość przewodów. Jest tam przewód czarno czerwony.
Jest na schemacie że to + 12v . Z tym że te 12v wychodzi z elektroniki panelu i idzie do podnośnika i nigdzie dalej . Tam się wpinałeś ? A zauważyłeś że w temacie z linku były uwagi że są problemy z tym napięciem ? Poza tym to napięcie uciągnie diodkę . To parę miliamperów . Coś o dużo większym poborze prądu może uwalić panel.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2021, 11:15

Spadek napięcia !!! Na czerwono zaznaczyłem kostkę do której się wpiąłem.
Na zielono zaznaczyłem kostkę która wchodzi do silniczka.
Markoz817
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2

09 Cze 2021, 13:15

Ok . Jeszcze raz ale dokładniej przejrzałem schematy . Teraz uporządkujmy kolory kabelków. Na schemacie w kostce w czerwonym kółku są dwa przewody o podobnej kolorystyce . Czarno- czerwony i czerwono czarny . Kolega z linku podał przewód czarno czerwony . Ja też się do tego odniosłem ale wydaje mi się że powinien to być czerwono czarny Jego drugi koniec jest we wtyczce silnika podnośnika . Podepnij panel przełącznika i zmierz tam napięcie po zapłonie. Być może jednak jest tam stałe napięcie niezależne od włączenia zapłonu . Sprawdż . ..

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2021, 23:12

Spadek napięcia !!! Dziś ponownie zmierzyłem napięcie na poszczególnych przewodach. Sprawdziłem tez napięcie na kostce idącej do silniczka po podłączeniu panelu. Na kilku przewodach jest w granicach 10V.
Markoz817
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2