Spalanie a temperatura płynu chłodzącego

28 Mar 2018, 19:04

Witam, moj problem z mazda 6 polega na tym, że od tygodnia spalanie na komputerze pokazuje mi 13-14 l gdzie zwykle było to 5.5-6, komputer źle nie pokazuje, ponieważ wskazówka od paliwa także szybko schodzi w dół, Mazda podłączana była do komputera, zero błędów a dpf czysciutki, mazda tak dużo spala gdy złapie temperature, przez 1-3 km spalanie jest w normie później rośnie do tych 13-14l gdy tylko temperatura płynu chłodzącego wzrosnie. Dodam, że auto zostało zakupione 2msc temu bez korka do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego a msc temu już korek kupiłem i zalozyłem ale to pewnie nie ma nic do głównego wątku. Liczę na waszą pomoc ;)
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

28 Mar 2018, 20:14

Temp. płynu ma znaczenie - na podstawie odczytu z czujnika sterownik siklnika dobiera mieszankę. Być może twój czujnik pokazuje zbyt niską temp. i silnik jest cały czas na wzbogaconej mieszance. Warto też sprawdzić czy paliwa ci gdzieś nie ucieka - czy nie masz nieszczelności. Z silnikiem nic się nie dzieje? Pracuje normalnie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Mar 2018, 20:49

Silnik pracuje super nie mam z nim żadnych problemow, autko także nie szarpie, elegancko jedzie, tylko to spalanie które nagle podskoczyło przy wzroście temp. Jak wspomniałem ten problem mam od tygodnia, wcześniej wszystko było wporzadku.
Ostatnio edytowany przez karol147, 28 Mar 2018, 21:08, edytowano w sumie 1 raz
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

28 Mar 2018, 20:51

Temperatura wynosi ok. 90stopni, tak mi wskaźnik w aucie pokazuje, po przejechaniu 3-4 km i tak się utrzymuje. Dodam, że odrazu po zakupie auta regenerowana była turbina.
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

29 Mar 2018, 17:34

Wygląda wszystko ok. Popatrz, czy nie masz wycieku tego paliwa gdzieś w komorze silnika. Bo wyciek zewnętrzny raczej nie, gdyż wtedy nie pokazywałoby ci tak dużego spalania.
No i dobrze by było sprawdzić fizycznie, czy masz takie spalanie. Czyli zatankować do pełna, przejechać ze 100 albo 200 km i zatankować znowu. I zobaczysz ile paliwa zatankujesz i czy jest to adekwatne do tego, co pokazuje komputer.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Kwi 2018, 16:21

Odkręciłem nowy korek od zbiorniczka wyrównawczego ten co zakupiłem miesiąc temu i nie wiem co do czego ale spalanie po tym zabiegu wróciło do normy. Może ktoś mi wytłumaczyć o co dokładnie mogło chodzić?
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Osoby z niepełnosprawnością na drodze
    Osoby z niepełnosprawnością posiadają w ruchu drogowym szczególne prawa, z czego wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy. Chodzi nie tylko o specjalne miejsca parkingowe, lecz także o możliwość przekraczania ...

04 Kwi 2018, 20:15

Być może był zapowietrzony układ i podawało błędne dane do komputera o niedogrzaniu silnika i przez to więcej palił paliwa.
gber44