Citron napisał(a):1.8 is albo 2.0 jest optymalne na rozpoczęcie zabawy z bawarkami (tak mi z obserwacji wśród znajomych wychodzi)
100% popieram.
Ale to zależy od budżetu bo e36 z m40b16 w compact'cie to chyba w tym momencie najtańsze BMW jakie jest... m40b16 - Dużo pije, tragicznie jedzie. Ten samochód trzeba kręcić żeby w ogóle jechał, przez co trochę pali...
Tutaj tak ogólnie -
[link do autocentrum.pl wygasł] ...
Pozdrawiam
.
HHHHHHHHYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!! DOPIERO ZOBACZYŁEM AUKCJE!!! TAKI PRZEBIEG DLA BMW TO NIC ale ten na 90% jest ostro przekręcony w dół... Ten samochód to na 70% złom. Typowe autko na handel...
A m40 to niestety dość nie udane silniki... Zacierają się wałki rozrządu, gniazda zaworów się wypalają, pękają paski rozrządu bo tnie je koło pasowe... Wszystko dlatego że zaciera się tzw. magistrala olejowa pod pokrywą zaworów. Lekiem na to jest wsadzenie góry od m43 aleeeee... To totalnie nie opłacalne pod względem finansowym... Generalnie te silniki (mimo w porównaniu do innych są bardzo wadliwe) to i tak robią po ok. 500 000 km. Ale nigdy nie wiadomo, jedno m40 zrobi 1000000000000 km, a drugie sypnie się od razu po 300 000 km...
To przestroga przed m40 bo rozpisałem się zanim spojrzałem pod maskę, a będzie już jakby co...
A teraz m43 - Dużo lepsze silniki, bardzo trwałe... Ludzie je bardzo chwalą. Ich jedyną bolączką jest układ chłodzenia - lubią padać jakieś bzdury, najczęściej termostaty. Te silniki nie lubią przegrzania, więc przy zakupie 15 razy sprawdzamy typowe objawy UPG. Jeśli UPG jest cała, a silnik nie gra jak pianino to generalnie silnik mamy z głowy (w sensie że jest ok - silnik jest dobry)...
M43 są świetnymi jednostkami i taki przebieg jest dla nich śmieszny, tym bardziej jeśli jest prawdziwy...
W tym budżecie spokojnie złapiesz zadbane 318is lub zadbane 320i.....
Szukasz ładnie wyglądającej BMW - tacy ludzie często kupują szroty, więc nie dawaj się "wpuścić w maliny". Nie szukaj idealnej (bardzo błyszczącej i z pozornie "małym przebiegiem") BMW bo kupisz kupę złomu...
Jeśli masz blisko to możesz obejrzeć, a nóż Ci się spodoba i na prawdę będzie super... Ale ja w to szczerze bardzo wątpię... Tylko nie zakochaj się w pięknym lakierze i wnętrzu, zwłaszcza do takich trzeba podchodzić baaardzo nie ufnie i sprawdzić wszystko!!!
Generalnie TEN 1.6 i 1.9 to m43. Ich bolączki są identyczne. Nie różnią się prawie niczym... Tyle że 1.9 (ten 118 km, nie ten mniejszy) już jaaaakoś sobie w tym samochodzie radzi. Tak czy tak poleciłbym Ci 318is z m42. Ewentualnie jeszcze typowe 2.0i.
M43 nie mają problemu z przebiegami typu 600 tysięcy... A jak dbasz o ten silnik to i 1000000 powinieneś zamknąć, poczytaj opinie, poszukaj tematów o M43 to sam zobaczysz...
Z częściami jest łatwiutko - używanych jest od groma i są tanie jak barszcz. To samo z zamiennikami tylko nie są już takie tanie (ale ostatecznie nie są też drogie).
Aukcja jest dosyć dziwna szczerze powiem... Są za ale są i przeciw...
PhantomASA1 napisał(a):Napisz, czego oczekujesz po tym aucie.
Przede wszystkim od tego byśmy zaczęli
.
Aha, generalnie to ciekną uszczelki przy filtrze oleju (naprawa to 5 minut roboty i jakieś 15 zł).
Czasem pada przepływka... I jak są wycieki z silnika (zwłaszcza od strony rozrządu) to znaczy, że na 85% przy silniku było coś (głębiej) grzebane... Mało kto składa je tak dobrze jak sama firma BMW w fabryce. Trzeba na to zwrócić uwagę... Co nie znaczy że taki silnik mamy skreślić, możemy na tym sporo zbić cenę tylko będziemy musieli raczej żyć z takimi wyciekami. Ale to pytanie już musisz sobie zadać sam, gdybyś (odpukać) przy oględzinach znalazł coś takiego.
Myślę że tego tzw. m43b19 - 1.9 byłbyś bardzo zadowolony. Nie jest to demon prędkości ale też nie 1.6 w Warszawie robi 10 litrów benzyny w korkach, a w trasie można zejść na 7/8 bez większego problemu. Te 118 KM na prawdę dobrze jedzie. Numerki to nie wszystko. Jak na tą moc w e36 to na prawdę nieźle sobie radzi...
Szukaj raczej na - tablica.pl ...