Spalanie LPG na autostradzie/ koszty eksploatacji przy dużych dystansa

13 Mar 2016, 10:18

Witam,

w związku z faktem, że nie znam się zbytnio na motoryzacji a zamierzam w najbliższym czasie zakupić swój pierwszy samochód chciałbym prosić Was o radę.

A więc zamierzam kupić samochód, którym będę pokonywał dziennie ok. 160 km ( ok. 21-23 dni w miesiącu). Znaczna część tej drogi tj. ok 130 km będę pokonywał po autostradzie.
W sumie w miesiącu wychodzi dosyć duży dystans tj. 3360 – 3680 km.

Dlatego też chciałbym zakupić samochód z instalacja LPG.

Zainteresował mnie m.in. Fiat Grande Punto 1.2 65KM.
Według danych spala on ok. 8l LPG/100 km.
Albo Fiat Punto 1,1 55KM
Średnio powinien spalać ok .7-8l LPG/100km

Moje pytanie, ile może spalać taki samochód na autostradzie przy prędkości ok.120-140km/h ?

Jak bardzo zwiększa się spalanie LPG na autostradzie przy większych prędkościach ?

Jak to będzie wyglądało z pozostałymi kosztami eksploatacji samochodu z instalacją LPG na tak dużych miesięcznych dystansach ?

Jaki inny samochód Waszym zdanie najlepiej pasowałby do moich wymagań ?

Jestem otwarty na wszystkie odpowiedzi, pomysły :D .

Z góry serdecznie dzięki !!! :ok: :!:

Pozdrawiam
młody2016
mlody2016
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 04 1992
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Grande Punto
Paliwo: Benzyna + LPG

13 Mar 2016, 11:24

Witam przede wszystkim kupił bym auto bez instalacji i założył ją samemu, przy tak dużych dystansach jakie pokonujesz koszt zwróci się bardzo szybko a będziesz mail pewność że założyłeś dobrą instalacje w polecanym warsztacie na którą będziesz miał gwarancje co będzie jej dużym atutem. Odpowiadając na pytanie co do spalania na autostradzie wszystko zależy ile taki silnik pali benzyny przy takich prędkościach, dobra instalacja powinna palić około 20% więcej niż benzyny. Wybrałeś silniki o malej pojemności i mocy także przewiduje że przy takich prędkościach nie będą mało paliły . Jeżeli chodzi o koszty eksploatacji masz droższy przegląd samochodu ale to tylko raz w roku robisz. Ważne jest aby serwisować instalacje jak przewiduje producent średnio jest to około 10-15tys km koszt takiego przeglądu oscyluje od 100-200zl kwestia ile filtrów jest założonych i jakiego producenta masz instalacje. Samochód dla twoich wymagań ja osobiście poszukał bym czegoś o większej pojemności i mocy silnika, nie musi się to wiązać z większym spalaniem (stosunek mocy do masy auta). Jak wybierzesz auto to napisz doradzimy co by założyć tak abyś cieszył się z jazdy na LPG.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Mar 2016, 12:26

mlody2016 napisał(a):Dlatego też chciałbym zakupić samochód z instalacja LPG.
aj, też odradzam zakup auta z już zamontowaną instalacją, chyba że masz znajomego gazownika i będzie w stanie zaopiniować, że jest ok zamontowana. Gdzieś czytałem, że nawet komisy potrafią na sztukę zlecać montaż w samochodzie. (nie wiem, jaki to % wśród całości sprzedawanych z lpg, nie chcę siać fermentu, ale znając twórczość niektórych, jestem skłonny uwierzyć w takie metody). Klient kupuje auto ze świeżo założoną instalacją i cieszy się, że ma ją od nowości, ale jakość montażu, często również podzespołów czy zestrojenia, jest bardzo niska. I w momencie rozpoczęcia eksploatacji okazuje się, że trzeba prędko odwiedzić montażystę. Nie chcę straszyć, nie taki mój cel. Jeśli masz wybór, to może przemyśl montaż po zakupie auta.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

13 Mar 2016, 12:30

djkranc napisał(a):Samochód dla twoich wymagań ja osobiście poszukał bym czegoś o większej pojemności i mocy silnika, nie musi się to wiązać z większym spalaniem

Fakt, jednak na trasie czasem potrzeba 'zapasu' mocy.

djkranc napisał(a): Jeżeli chodzi o koszty eksploatacji masz droższy przegląd samochodu ale to tylko raz w roku robisz.

Ten koszt zwiększa się o 50-60 zł w skali roku - 5 zł m-c - koszt niewielki.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

13 Mar 2016, 17:24

Przy twoich przebiegach sprawdziłby się też diesel, przy prędkościach autostradowych diesel ma sporą przewagę w spalaniu. Wszystko zależy od budżetu , jaki masz przeznaczony na auto.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3791
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Mar 2016, 21:32

Zgadzam się z kolegami wyżej. Ostatnio miałem podobny dylemat. oczytałem sie duzo informacji na róznych stronach jeśli chodzi o lpg. naprawde jest ciezko znaleźć auto z zadbaną instalacją. z doświadczenia wiem że jak Ty nie zadbasz o swoją isntalacje to nikt o nią nie zadba.. a duzo osób zaglada tylko do niej jak coś sie stanie. Dlatego postawiłem na nowe auto bez instalacji a zaraz po zakupie zamontowałem instalacje.

Tu mozesz poczytać o moim aucie i instalacji. polecam.
chevrolet-cruze-instalacja-lpg-vt91974.htm#p587374
Oski29
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 11 12 1987
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Chevrolet Cruze

14 Mar 2016, 14:13

A jaki posiadasz budżet na zakup auta ?
Zefir
Początkujący
 
Posty: 137
Prawo jazdy: 09 06 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Mar 2016, 15:16

Mój budżet wynosi ok.12-14 tys zł.
mlody2016
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 04 1992
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Grande Punto
Paliwo: Benzyna + LPG

14 Mar 2016, 15:23

Podbijam to unikanie samochodu z instalacją, bo bardzo rzadko jest zadbana i dobrej jakości. Lepiej kupić coś bez niej i zamontować w sprawdzonym miejscu.
Zielonka
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 07 03 2010
Auto: Fiat Sedici
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

14 Mar 2016, 20:13

Diesel to strzał w kolano lepiej nich auto spali 10l LPG niż 5l oleju napędowego, serwis auta o zapłonie iskrowym jest dużo tańszy tak jak sam zakup. Pytanie teraz jakich gabarytów auta potrzebujesz czy jeździsz samemu a jedyne co przewozisz to powietrze czy potrzebujesz przestrzeni ładunkowej?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Mar 2016, 20:31

Dieselgate? No way. Jeśli z przestrzenią ładunkową, to doblo się dobrze gazują.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Mar 2016, 21:41

Samochodu potrzebuje tylko i wyłącznie do transportu własnej osoby.
Żadnego ładunku itp.
Po prostu przemieszczanie się z punktu A do punktu B odległego o 80 km i z powrotem.
mlody2016
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 04 1992
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Grande Punto
Paliwo: Benzyna + LPG

15 Mar 2016, 17:14

spalanie gazu na autostradzie zazwyczaj równa się ze spalaniem w cyklu miejskim auta o wiekszej pojemności palą w trasie zdecydowanie mniej niż te z małą pojemnością... na autostrade polecam jakieś 3.0 v6 będzie palić kolo 12 l gazu...
Rafcioo
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 20 10 1999
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: KIa Ceed
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2016, 17:44

Od siebie mogę polecić silnik z grupy VW 1.8 turbo fajny do gazu ze spalaniem też bardzo przyzwoicie tak naprawdę ile auto pali będzie zależało od stylu jazdy.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Mar 2016, 18:28

mlody2016 napisał(a):Jak to będzie wyglądało z pozostałymi kosztami eksploatacji samochodu z instalacją LPG na tak dużych miesięcznych dystansach ?

Na to pytanie nie dostałeś odpowiedzi.
Generalnie instalacja, jak cały samochód, wymaga, aby o nią dbać.
Pamiętać musisz o:
- wymianie filtra fazy lotnej co 10 000 km
- wymianie filtra fazy ciekłej co 30 000 km
- w zależności od wtryskiwaczy możliwa wymiana po 100 000 km
- po 80-100 000 km wymiana lub regeneracja reduktora.

Wymiana filtrów najczęściej jest w cenie przeglądu gwarancyjnego.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009