Spaliny śmierdzą siarkowodorem (zgniłymi jajkami)

14 Gru 2010, 21:51

Witam wszystkich,

mam prośbę o "zdiagnozowanie" stanu mojej cytrynki ;)
Jak napisałam w temacie, zarówno spaliny jak i w środku samochodu (mam citroena c3) śmierdzi zbukiem (siarkowodorem).
Otóż samochód stał przez ok 2 tyg nieużywany. Padł akumulator, który został naładowany prostownikiem. Po kilku minutach od odpalenia samochodu z tłumika zaczęły wydobywać się spaliny które strasznie śmierdzą. W środku auta też czuć ten smród, tylko mniej intensywnie.
Dodam jeszcze, że przy każdym włączeniu zapala się kontrola sygnalizująca awarię silnika. Mam też paliwo na rezerwie.

Czy to może być wina katalizatora, czy przeładowanego akumulatora, a może jeszcze czegoś innego? Co jest najczęstszą przyczyną takiego smrodu z tłumika?

Dzięki z góry za odpowiedź! :)
justyna3
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: kujawsko-pomorskie

14 Gru 2010, 21:54

Tylko komputer powie prawdę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2010, 07:43

Jeżeli akumulator ładowałaś w samochodzie na podłączonych klemach to musisz teraz podpiąć pod komputer by sprawdzić jaki błąd auto łapie. Co do zapachu to niestety jest to wynik złego spalania. Możesz także dolać paliwa dobrej jakości i auto zostawić niech silnik dobrze się rozgrzeje, powinno się uspokoić. Raczej nie jest to katalizator bo on spełnia zupełnie inną funkcję (podnosi temperaturę i dopala resztki spalin) ale jeżeli wszystko jest z silnikiem Ok (nie ma błędów).
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

15 Gru 2010, 13:13

Może to być zły skład mieszanki albo uszkodzony katalizator. Ewentualnie zła jakośc paliwa, co się przedkłada na zły skład mieszanki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Maj 2011, 10:19

Zgadza się,obstawiam jednak mimo wszystko katalizator bo to częsta usterka. Napisz jak wszystko uda się juz wyjaśnić.
Ostatnio edytowany przez Tlumiki, 06 Maj 2011, 01:13, edytowano w sumie 1 raz
Tlumiki
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Warszawa

06 Maj 2011, 13:04

wydaje mi sie ze jest to problem tego że auto dosyc długo stało... jak wiadomo w tłumikach zbiera się woda na zasadzie skraplania pod wpływem wysokich temperatur... auto jednak stało, pogoda była mieszana... wiec ta woda moga przejść w jakis stan fermentacji... po uruchomieniu samochodu oraz po zagrzaniu tłumików nastapiło parowanie i to własnie brzydkim zapachem a kontrolka sie pali bo bo sonda jest przy katalizatorze więc byc może pokazuje ci że cos jest nie tak z odprowadzaniem spalin......
Ostatnio edytowany przez fugithora, 06 Maj 2011, 21:01, edytowano w sumie 1 raz
fugithora
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Cała polska
Prawo jazdy: 01 09 2001
Auto: Toyota Corolla
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Opony samochodowe, co warto o nich wiedzieć?
    Produkcja opon to oddzielna gałąź przemysłu samochodowego, przeżywająca dynamiczny rozwój, spowodowany zwiększeniem się wymagań wobec ogumienia. Trafiające do produkcji samochody oferują coraz to lepsze osiągi i posiadają ...