Volvo V40 2.0 140KM z 98 - biały dym z układu wydechowaego.

10 Mar 2011, 13:29

Przy gazowaniu silnika do 4-5k obrotów z tłumika wylatuje biały dym. Po jakimś czasie sytuacja się uspokaja. Nie widać aby ubywało oleju.
Los_Emilos
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 123
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 15 04 2009
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Volvo V40
Silnik: 2.0 16V 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Mar 2011, 13:55

A płynu chłodniczego troszkę nie ubywa?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

10 Mar 2011, 14:02

Po wymianie termostatu (długo jeździłem na uszkodzonym, który był cały czas otwarty) długo się bawiłem z odpowietrzaniem układu chłodzenia, teraz nie ubywa mi już płynu.
Bo czasami prawda to za mało, ludzie czasem zasługują na coś więcej. Na to, by ich wiara została wynagrodzona.
Los_Emilos
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 123
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 15 04 2009
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Volvo V40
Silnik: 2.0 16V 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Mar 2011, 18:52

Los_Emilos napisał(a):Przy gazowaniu silnika do 4-5k obrotów z tłumika wylatuje biały dym.

A mozesz z łaski swojej napisać kiedy:
1/ Zaraz po uruchomieniu
2/ W czasie jazdy...itp
Czytając Twoj post niewiele sie mozna dowiedziec... :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

10 Mar 2011, 22:10

Zaraz po uruchomieniu.
Bo czasami prawda to za mało, ludzie czasem zasługują na coś więcej. Na to, by ich wiara została wynagrodzona.
Los_Emilos
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 123
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 15 04 2009
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Volvo V40
Silnik: 2.0 16V 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Mar 2011, 22:42

Los_Emilos napisał(a):Zaraz po uruchomieniu.

Normalka...Przeciez uklad wydechowy masz zimny a z silnika ida gorace spaliny....W wyniku roznicy temperatur powstaje para.Nic zlego się nie dzieje.Zjawisko to jest wlasnie charakterystyczne dla okresu zimowego....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Mar 2011, 10:12

Możesz wymienić filtr paliwa i zatankować lepszego paliwa a problem z zadymianiem na pewno się zmniejszy.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

11 Mar 2011, 18:16

arciasty napisał(a):Możesz wymienić filtr paliwa i zatankować lepszego paliwa a problem z zadymianiem na pewno się zmniejszy.

Kolego-poczytaj uwaznie post Los_Emilos, -
Los_Emilos napisał(a):Zaraz po uruchomieniu.
Rozumiesz.... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

12 Mar 2011, 00:22

Dlaczego auto dymi na biało? albo spala płyn z układu chłodzenia (co na razie wykluczamy) albo powstaje nadmierna ilość pary wodnej w procesie spalania.
No właśnie jakie jest zadanie filtra? odseparować nieczystości i wodę z paliwa więc złej jakości paliwo lub niesprawny filtr może przepuszczać wodę która na zimnym silniku nie zdąży odparować i jest spalana wraz z paliwem. A jak często zalecana jest wymiana filtra -40kkm a przy polskim paliwie może nawet częściej.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

12 Mar 2011, 09:24

Nigdy nie wymieniałem fitr paliwa, więc czy dam radę sam to zrobić? W którym miejscu od się znajdować może w moim Volvo?
Los_Emilos
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 123
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 15 04 2009
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Volvo V40
Silnik: 2.0 16V 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Maj 2011, 09:51

Jeżeli nigdy tego nie robiłeś sam,to lepiej podjedź do warsztatu i niech wszystko Ci założą tak jak trzeba.
Ostatnio edytowany przez Tlumiki, 06 Maj 2011, 01:10, edytowano w sumie 1 raz
Tlumiki
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Warszawa