dzida napisał(a):kirin88 napisał(a):
Eta to tzw. benzynowy diesel
ciekawe - w sensie samoczynny zapłon benzyny przez wyższy stopień sprężania?
To niskoobrotowy benzyniak o podwyższonej sprawności. Bardzo wysoki stopień sprężania, mała moc lecz stosunkowo imponujący moment obrotowy dostępny już na niskich obrotach.
Specyfika jazdy przypomina trochę diesla stąd powyższy przydomek.
Pamiętam, że jadąc swoją poczciwą ETĄ przy stałej prędkości 110-120km/h miałem na obrotomierzu równe 2 tys. obrotów
![Szczęśliwy :D]()
2.7 eta przyśpiesza już na prawdę dobrze przy obrotach ok 1500.
Niespełna 130KM przy pojemności 2.7 dawały temu silnikowi ponadprzeciętną odporność.
Na wolnych obrotach bulgot z rury wydechowej bardzo przypomina V8, szczególnie na lekko rzeźbionym wydechu.
Do tego spalanie w mieście przy umiarkowanej jeździe ok 10l/ 100km co można uznać za wynik ponadprzeciętny zważając na dużą pojemność jak i archaiczność silnika.