Specyficzny problem z kalibracją tylnej szyby

21 Mar 2014, 21:40

Przeglądałem tematy dotyczące tylnej szyby na forum, ale nie znalazłem przypadku jak mój.

Mam problem z szybą tylnych drzwi w moim Freelanderze 3D 1999 r. wersja europejska.

Kupiłem samochód tydzień temu z wybitą tylną szybą, urwaną wycieraczką tylną i popękaną, ledwo trzymającą się klamką drzwi tylnych (ale jeszcze działała i drzwi się dało otworzyć).

Kupiłem używaną szybę, wymieniłem; linki były wystrzępione, kupiłem zestaw naprawczy z allegro, złożyłem to do kupy, nasmarowałem. Klamkę posklejałem, przykręciłem, działa prawidłowo.

Problem mam z szybą tylną, której nie udaje mi się wykalibrować, w związku z tym:

    - nie działa wycieraczka tylna którą wymieniłem (ale działa spryskiwacz tylnej szyby)
    - nie działa grzanie tylnej szyby
    - szyba po zatrzaśnięciu drzwi nie podjeżdża do góry



Objawy:

    - szybę mogę opuścić skokowo, naciskając kilka razy przycisk, odzywa się przy tym brzęczyk
    - szybę mogę podnieść do góry także tylko skokowo, odzywa się przy tym brzęczyk
    - po naciśnięciu klamki szyba się opuszcza troszeczkę (ale po zatrzaśnięciu drzwi już nie podjeżdża do góry)
    - po naciśnięciu klamki szyba się opuszcza troszeczkę, jak zatrzasnę drzwi i otworzę je ponownie szyba znowu się opuści o kilka cm, mogę w ten sposób opuścić ją do samego dołu kilka razy trzaskając i otwierając tylne drzwi
    - zamykając samochód pilotem, alarm się uzbraja, nie ma dźwięku syreny, kierunkowskazy migają 3 razy
    - po odłączeniu akumulatora na kilka minut (szyba zamknięta) i ponownym - podłączeniu szyba nie opuszcza się sama, nie ma żadnej próby reakcji silnika, nie ma dźwięku brzęczyka
    - co dziwne, brzęczyk odzywa się co trzecie naciśnięcie przycisku, czyli opuszczając szybę do samego dołu naciskam przycisk powiedzmy 9 razy, a brzęczyk odezwie się co trzecie naciśnięcie czyli 3 razy, to samo do góry
    -szyba po wypoziomowaniu po pełnym opuszczeniu wystaje z uszczelki jakieś 0,5 cm
    - na prawej prowadnicy żeby wypoziomować szybę musiałem ją wysunąć z mocowania w prowadnicy o około 1 cm, podczas gdy z prawej strony jest wepchnięta w mocowanie do samego końca



Próbowałem kalibracji według procedury

- odłączyłem akumulator na kilka minut
- podłączyłem akumulator
- szyba nie zjechała, więc skokowo opuściłem ją do samego dołu przy dźwiękach brzęczyka
- szyba nie chciała płynnie podjechać do góry po naciśnięciu przycisku, skokowo wysunąłem ją do samej góry, do pełnego zamknięcia, puściłem -przycisk, nacisnąłem ponownie przez 8 sekund


kalibracja nie udaje się jednak według tej procedury

Moi Drodzy, macie jakieś sugestie gdzie szukać rozwiązania tego problemu?
WGM24
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Freelander 3D europa '99
Silnik: 1.8 LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Kwi 2014, 07:24

A zobacz może czy gdzieś wiązka przewodów nie jest uszkodzona albo podjedź do jakiegoś serwisu na diagnostykę komputerową w zależności skąd jesteś. Oni podłączą się komputerem, zlokalizują błędy, jeżeli jakieś będą to wyeliminują je i przy okazji zrobią Tobie kalibrację komputerową tej szyby.
modest
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 24 08 2013
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Audi A4 B7 S-line
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Opel Ampera, samochód elektryczny podbija Europę
    Ampera – rewolucyjny elektryczny model Opla – to zgodnie ze statystykami sprzedaży z maja 2012 najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny. Ten niezwykły pojazd – mający ponad 20-procentowy ...