REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Barol napisał(a):Mi chodziło bardziej o jej żywotność i to w jakim będzie stanie.Punto HGT ma jeszcze podobno problem z hamowaniem,jakaś wada konstrukcyjna i kiepskie zawieszenie.A co do wariatora to jest podobnie jak w Alfie z Twin Sparkiem ten silnik ma problemy z wariatorem czyli takim mechanizmem zmiennych faz rozrządu.Bardzo łatwo jednak to zdiagnozować bo silnik podczas pracy wydaje charakterystyczny odgłos taki grzechot który wraz z napływem oleju zanika czyli po paru sekundach. Zwróć na to uwagę na jeździe próbnej.Później zaczyna być słyszalny także przy rozgrzanym i nasmarowanym silniku.To jest wada konstrukcyjna i aby jej uniknąć staraj się by poziom oleju był zawsze na max a te silniki zużywają dużo oleju no i nie kręcić go wysoko nim się rozgrzeje.Lepiej z tym nie zwlekać bo może to doprowadzić do uszkodzenia rozrządu a nawet zniszczenia silnika.No i wariator najlepiej wymieniać z całym rozrządem.
x50sr napisał(a):ze spreżarka nie ma problemu ...i zawsze moze wsadzic jakiegos garretta np T25G i zrobic orurowanie na 2,25...bardziej bym się martwi o to ze w tym motorku krzywiły sie korbowody wiec jeszcze wieksze doprezanie go turbina pewnie drastycznie zmniejszy żywotność co do 1.8 HGT poza wariatorami raczej nie bylo problemow a czesci do tego ma od groma
Brock napisał(a):Okey, a reszta co myśli o Bmw kolegi?