Sportowy samochód - coupe

14 Cze 2010, 16:27

ACSznycel, widzę, że Ty jeździsz Hyundaikiem więc troszkę o nim wiesz, ale mi kurde nie zbyt podchodzą, kiedyś nawet miałem okazję jeździć przez tydzień Hyundai Coupe z 2007 i jak dla mnie to takie plastikowe auto (ale to tylko moja opinia xD) i jednak pewniej czułbym się w jakimś Nissanie czy Audi (szczególnie, że jeśli wybierałbym TT, 350 lub nawet tego genesisa to chciałbym wybrany samochód później sprzedać i z hyundaiem miałbym problem, bo w przypadku Rx7 i Skyline to już byłby samochód "na wieki").

Pierwsza TTetka to był samochód "dla fryzjerów" wg. mnie, ale przy tej nowej widać, że do skierowane autko do grona mężczyzn, wydaję się więcej agresywne i szybsze.

Uważam, że jakby co to 4-5 letni Nissan 350z nie będzie w takim złym stanie, bo Nissany są ogólnie bardzo dobrze wykonane, może nie, aż tak jak audi gdzie wszystko jest idealnie dopasowane i technologia (opiłki żelaza w amortyzatorach usztywniające zawieszenie) przewyższa konkurencje o kilkanaście lat.

Czyli z tego co mówisz to Skyline i Rx7 odpadają?
Masziah
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Nowe Skalmierzyce

14 Cze 2010, 18:34

Aha co do Skyline to potem możesz mieć problemy z częściami ponieważ auto jest u nas rzadko spotykane.A myślałeś może nad Volvo C30 albo Alfa GT??
np [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Cze 2010, 22:32

Tylko że Coupe a Genesis Coupe, to dwie różne ligi. Coupe to z założenia tanie coupe, a nie samochód sportowy lub nastawiony na luksus i osiągi. Coś jak Toyota Celica albo Peugeot RCZ - niby sportowo wygląda, ale na wyglądzie się kończy.

No pierwsza TT-ka oprócz fajnego silnika (1.8T) nie miała nic ze sportowego samochodu, została zbudowana na podwoziu Golfa (jak ogromna ilość aut grupy VW :P Golf, Octavia, A3, Leon, Sirocco, Jetta, Eos, TT, Tiguan, coś lubią tego Golfa modyfikować :] ), czuć to w czasie ostrzejszej jazdy. Takie jak to mówisz autko dla fryzjerów. Nowa generacja TT jest lepsza.

Skoro Genesis Coupe i Z4 odpadają, do do spółki z 350Z zaproponowałbym ci coś co świetnie wygląda, jeszcze lepiej jeździ, jest oryginalne (o ile TT albo 350/370Z to w miarę częsty widok, to na tego każdy zwróci uwagę bo rzadki i piękny), a historia marki jest również zacna, bo już budziła respekt w wyścigach i segmencie luksusowych w czasach kiedy o Audi i Nissanie mało kto słyszał. Alfa Romeo Brerra [link do oferty na Allegro wygasł].

Nad w/w ma oprócz świetnego wyglądu i oryginalności taką zaletę, że możesz mieć ją w dieslu, więc przynajmniej na paliwie przyoszczędzisz ;) Na żywo wygląda jeszcze lepiej i bardziej proporcjonalnie niż na fotkach.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

15 Cze 2010, 01:30

barol91, ale skyline to jest taki typ samochodu co można wszystko jak się chcę zmodyfikować, więc z częściami by nie było problemu, największym problemem byłaby przekładka środka by miec kiere po lewej, bo nawet ja nie wiem gdzie to mógłbym zrobić.

Natomiast Mazda RX7 od Veilside ma niepowtarzalny wygląd i osiągi, ale silnik Wankla może mnie nieźle dobić gdy się spierdzieli.

Volvo C30 ma niepowtarzalny wygląd (tył autka szczególnie bagażnik), ale słabe wykonanie i to jest zwykły hatchback, co do Alf to więcej widzi mi się Brera...

ACSznycel, zgadzam się co do rosnącej pozycji Hyundaia, ale spadek cen i niska jakość materiałów odstraszają.

Wracając do Brery to przyznaję, że nadal o niej myślę, ale nigdy już diesel, on zabija samochód i płynącą radość z jazdy xD. Alfa zawsze była dobrym typem samochodu, a Brera wyróżnia się swoim niepowtarzalnym wyglądem... który nie mogę ocenić bo nie widziałem nigdy na żywo. Słyszałem i czytałem także, że ma bardzo słabe osiągi jak na coupe i słabe wyposażenie oraz duża awaryjność jak każda Alfa.

Więc wnioskując na stan obecny to są w zasadzie 3 opcje Nissan, TT, Brera

A co ACSznycel, myślisz o moich dwóch propozycjach nie wspomnianych jeszcze przez Ciebie, czyli o Nissan Skyline R34 GTR z 00-02' i Mazda RX-7 94' od Veilside? Czy całkowicie się nie nadają i odpadają z tej klasyfikacji?
Masziah
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Nowe Skalmierzyce

15 Cze 2010, 11:55

Po prostu nie wiem o nich praktycznie niczego, w przeciwieństwie do innych o których albo sporo czytałem bo mi się podobają (Z4, 350Z, Brerra, Genesis Coupe) albo jechałem (TT, Celica), nie umiem powiedzieć o nich niczego sensownego i rzeczowego. No może oprócz silnika Wankla, który z tego co wiem w Maździe jest dość trwały, tylko lubi pić olej przez co regularnie musisz kontrolować jego poziom - gdy tego przestrzegasz jest ok.

Nie wiem w porównaniu do czego Brerra ma słabe osiągi? Chyba tylko do Nissana 350Z, ale TT z 2 litrowym benzyniakiem ma podobne. Z dużą awaryjnością Alfy to obecnie taki mit podobnie jak ze słabym wykonaniem Hyundaia (mówię o i30, SantaFe oraz i20 które są tutaj lepsze niż większość konkurencji, bo i10 lub jakieś starsze faktycznie nie są za mocne). Alfa 159, Brerra albo 147 (tylko że z dieslami, benzynowe są gorsze) to udane samochody i ich rzekoma awaryjność bierze się właśnie z legend i opowieści o starszych Alfach. Jedyną wadą Alfy jest wg mnie wysoka utrata wartości, wyższa niż dla Nissana, TT, Genesisa, Z4 itp.

Przyszło mi do głowy jeszcze jedno autko: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] tylko że jeśli materiały i wykonanie nie podeszły ci w Hyundaiu, to Oplem będziesz załamany. Z drugiej strony kiepskie materiały GT rekompensuje bardzo ciekawym i oryginalnym wyglądem :)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

15 Cze 2010, 12:14

Ja natomiast polecę ci hondę s2000. Może nie jest to coupe tylko cabriolet, ale jeździ się tym naprawdę fajnie. Silnik pięknie wkręca się na obroty, jest bardzo dynamiczny (chyba 6s do 100km/h) a do tego ten dzwięk.
Np:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
beybe
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Limanowa

15 Cze 2010, 22:43

Masziah napisał(a): Słyszałem i czytałem także, że ma bardzo słabe osiągi jak na coupe i słabe wyposażenie oraz duża awaryjność jak każda Alfa.

Jako, że od 4 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Brery, i troszkę na jej temat wiem, to podzielę się swoim wiadomościami i odczuciami.
Moja Brera ma 7,7 s do setki. Najmocniejsza wersja ma 6,8 s. Czy to mało? Są na pewno auta szybsze, nawet te które bierzesz pod uwagę, ale żeby mówić, że osiągi są słabe - to chyba lekkie nadużycie. Auto ma jednak sporą masę - i głównie tym się wyróżnia od konkurencji (oczywiście poza wyglądem :grin: ).
Co do wyposażenie to zdecydowanie nie jest ono słabe - 7 poduszek, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, ESP, i parę innych rzeczy w standardzie - naprawdę jest dobrze.
A awaryjność? Jeżeli ktokolwiek ma jakiekolwiek dane odnośnie awaryjności Brery to chętnie się z nimi zapoznam - jest to tak rzadkie auto, że mi nie udało się znaleźć kompletnie nic na ten temat... Natomiast można mieć nadzieję, że będzie pod tym względem przynajmniej dobrze, bo 159 (na której bazuje Brera) zbiera bardzo pochlebne oceny odnośnie jakości. Ja swoją Brerą zrobiłem dopiero 2600 km, więc jest jeszcze trochę za wcześnie na ocenę awaryjności.
Ja jestem tym autem zachwycony - to był znakomity wybór. Szukałem auta dokładnie w takiej cenie jak Ty - do 80 tys, i udało mi się kupić Brerę, i to na dodatek nówkę z salonu :grin: Auto jest naprawdę cudne, i na żywo wygląda o niebo lepiej niż na zdjęciach - podjedź może do salonu, i zobacz ją sobie na żywo - naprawdę robi wrażenie. Na zdjęciach nigdy nie zwróciła mojej uwagi, ale na żywo powaliła mnie na kolana!

Pamiętaj jednak, że nie jest to auto do jazdy bokiem i do palenia gumy, i, że ma napęd na przód (ewentualnie 4x4).

Zerknij sobie na to ogłoszenie

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
pafka
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Alfa Romeo GT
Silnik: 1.9 JTDM 150 KM

15 Cze 2010, 23:05

Kolega taką Hondą jechał albo ją słyszał?

Dzwięk silnika ma paskudny, jakbyś przecinał metalowy pręt diaxem. Co z tego że się chętnie wkręca na obroty jeśli jest przy tym epicko głośna, na tyle że nie idzie wytrzymać na dłuższą metę w środku (dodatkowo sprawę pogarsza fakt że to cabrio, więc z założenia gorzej tłumi hałas). Moc owszem i spora - ale tylko w górnym zakresie obrotów, a przy takim hałasie nikomu nie chce się takich utrzymywać podczas jazdy. To wady dla każdego.

S2000 ma też wadę dla niektórych: brutalność. O ile TT jest dla kobiety i facet wygląda w TT dziwnie, o tyle S2000 jest autem typowo "męskim" w zachowaniu. Brak jakiegokolwiek ESP, 240 koni, napęd na tył - to nie jest bryka dla ludzi bez obeznania z prowadzeniem auta bokiem. W lato możesz tego nie poczuć, ale w zimę musisz mieć non stp tego świadomość. Jeśli doda się do tego nieprzyjemny dźwięk silnika, hałas i twarde zawieszenie to widać, że jest to bryka dla raczej wąskiej grupy odbiorców którzy świadomie wiedzą na jakie niewygody się decydują w zamian za posiadanie auta które można nazwać "rasowym"
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

15 Cze 2010, 23:18

O gustach się nie dyskutuje. Ja natomiast ubóstwiam ten dźwięk, i tę charakterystykę silnika. Miałem okazję raz jechać tym samochodem (jako pasażer) i do końca życia nie zapomnę tej przyjemności. Masziachowi radziłbym się przejechać tym samochodem i wtedy by sprawdził czy mu takie autko odpowiada.
beybe
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Limanowa

16 Cze 2010, 11:39

beybe, tylko żeby się przejechać, trzeba mieć od kogo xD

Z S2000 nigdy nie miałem "bliskiego kontaktu", tak samo jak z brerą, ale skoro dźwięk silnika brzmi jak przecinak to raczej odpada i sam fakt, że jest cabrio też za mną nie przemawia (jakoś nie przepadam za cabrio- coupe), ale przyznaję, żę wygląd Hondy ma to coś (nie wygląda damsko jak Mazda MX5 i stara TT)

ACSznycel, też słyszałem, że Wankel są trwałe i mocne, ale jak coś się spsuje to szukaj mechanika... a takich co się za to wezmą to więcej szukania, niż za zadbaną RX7 z 94'. Czyli Mazdy odpadają...

pafka, 7.7 to do Audi lub 350 (5.5) lekko wolnawo... Właśnie co mi możesz powiedzieć o wyposażeniu i wykonaniu ? Przypomina dobrze złożone audi, jakość plastików ? Właśnie w tym samym widzę problem, na zdjęciach mnie nie przekonuję, wyglada jak taki za duży hatchback, a na żywo nie mam gdzie sprawdzić bo nie ma nigdzie w okolicy salonu alfy.
Masziah
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Nowe Skalmierzyce

16 Cze 2010, 11:58

No wygląda, ale tylko na zdjęciach, bo ludzie takie robią niewyględne jakieś. Hatchbacka nie przypomina na żywo wcale, jest szersza i bardziej spłaszczona, na fotkach nie wygląda nawet w połowie tak dobrze na żywo. Tutaj masz lepsze perspektywy ale to i tak nie to:
http://files.blogter.hu/user_files/1320 ... ear-lg.jpg
http://www.carforums.net/reviews/makes/ ... omeo11.jpg
http://www.dymee.com/wp-content/plugins ... 5-32-c.jpg

Sądzę że Alfę trzeba obejrzeć na żywo, bo jest jak ładna dziewczyna która niestety robi głupią minę do każdego zdjęcia :)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

16 Cze 2010, 13:56

ACSznycel - pierwsze dwa linki jakie podałeś, to jest wersja koncepcyjna, trochę się różni od produkcyjnej, jest jescze bardziej agresywna. Wrzuciłem do swojej galerii kilka fotek mojej Brery, można sobie zerknąć, ale na żywo robi zdecydowanie lepsze wrażenie - zwłaszcza jak stoi obok innych aut :grin: . Oprócz agresywnego przodu, i przetłoczeń, to co się rzuca od razu w oczy, tak jak napisał ACSznycel, to Brera jest dosyć szeroka i płaska.

Masziah, jeżeli bierzesz pod uwagę auta które mają do setki 5,5 sek., to właśnie przyspieszenie może być jednak dla Ciebie dyskwalifikujące jeśli chodzi o Brerę. Najmocniejsza Brera ma 6,8 i do tego żłopie paliwo jak smok :grin: Po prostu musiałbyś się przejechać takim autem, i byś zobaczył czy Ci to wystarczy, czy też nie.
Jeśli chodzi o wykonanie to jest naprawdę dobre. Nie chcę mówić, że jest takie jak w audi, bo w tej kwestii audi to klasa sama w sobie, ale nie ma się za bardzo do czego przyczepić. Plastiki są bardzo dobrze spasowane, i naprawdę dobrej jakości. Cały kokpit jest zrobiony z miękkich, bardzo przyjemnych w dotyku tworzyw, a bodajże do 2009 roku, czyli wcześniejsze modele, miały wstawki z prawdziwego aluminium (ja już niestety mam tylko plastik).

Jeśli chodzi o wyposażenie to moja ma standardowe, czyli:
- siedem poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, 2 kurtyny i kolanowa kierowcy)
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- VDC (ESP) - układ stabilizujący tor jazdy, Brake Assistant, Hill Holder, ABS, ASR
- radio CD z sześcioma głośnikami
- felgi aluminiowe 17'
- tempomat
- elektrycznie regulowane szyby
- koło kierownicy i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą
- kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- fotel kierowcy regulowany na wysokość, regulowane pochylenie oparcia, regulacja wzdłużna oraz dodatkowo regulacja odcinka lędźwiowego kręgosłupa, i regulacja pochylenia siedziska
- światła przeciwmgielne
- tylna kanapa składana i dzielona
- komputer pokładowy
- podłokietnik tylny
- lusterka zewnętrzne regulowane i składane elektrycznie, podgrzewane
- sterowanie radiem w kierownicy
- koło zapasowe dojazdowe
Jedyne czego mi brakuje w wyposażeniu, to brak odtwarzacza MP3, brak zestawu głośnomówiącego, no i jak by były ksenony to też bym się nie obraził - ale oczywiście wśród modeli używanych nierzadko są auta w to wyposażone , a także zdarza się navi i skóra - także zależy na co się trafi.
pafka
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Alfa Romeo GT
Silnik: 1.9 JTDM 150 KM

16 Cze 2010, 15:06

Jest i wersja Hyundaia Genesisa Coupe z silnikiem v6: [link do oferty na Allegro wygasł] I mimo ze to egzotyk, to tez polecam, tak jak poprzednicy :)
LethalPwnager
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Miejscowość: Białystok, Polska

16 Cze 2010, 15:23

pafka i Masziah, macie do siebie około 100km więc czemu nie podjechać M do p i będziesz mógł obejrzeć Brerrę na żywo bo naprawdę warto, zawsze to lepiej i można oglądać dłużej niż w komisie, a może nawetpafka da ci się przejechać :P
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

16 Cze 2010, 15:53

Oglądanie - przynajmniej teoretycznie - jest możliwe. A co do jazdy, to powiem szczerze, że niezbyt chętnie, jeszcze sam sobie nie do końca ufam pod tym względem, a co dopiero komuś innemu :wink:
pafka
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Alfa Romeo GT
Silnik: 1.9 JTDM 150 KM