Sprawdzanie poziomu oleju AUDI A5 8T 1.8TFSI

25 Wrz 2022, 10:25

Cześć,

Jestem posiadaczem Audi A5 8T, rocznik 2012, 1.8 TFSI CJEB. Wiedziałem, że te auta mają domyślne poziomy spalania oleju, w mojej instrukcji auta piszę, że to 0,5L na 1000km.

Jakiś czas temu zakupiłem bagnet, nie wierzę zbytnio w elektroniczny pomiar. Symbol bagnetu to 06J115611L. Wyczytałem gdzieś, że zakres pomiędzy poziomem MAX a MIN dla tych bagnetów/silników(?) to od 0,5 do 0,8L. Po prostu ubyło mi sporo z bagnetu i nie wiem jak to odczytać, ile dokładnie wciągnął oleju. Poziom oleju na początku zasłaniał poziom MAX, a teraz zbliża się do przełamania nad MIN.
Do tego silnika wchodzi chyba 4,6L, zatem jak mi ubędzie z miarki załóżmy cały zakres to mam rozumieć, że spalił tą ilość zakresu bagnetu 0,8L w najgorszym razie, zatem poziom oleju w silniku wyniesie 3,8L o ile nie zapali się komunikat niskiego poziomu oleju, na który nie będę czekać, tylko doleję oleju wcześniej. W załączeniu dodaję ilustrację jak to dokładnie wygląda
chciwy
Obserwowany
 
Posty: 1
Zdjęcia: 0

25 Wrz 2022, 11:08

Między kreskami min. i max będzie zawierała się ta wartość ~0,8 litra i to będzie prawidłowy stan oleju. Generalnie lepiej trzymać się kreski przy max sprawdzając olej w tych silnikach co jakieś 1000km oraz uzupełniać braki. Lampka kontrolna o niskim poziomie oleju zapala się późno jak już jest grubo poniżej kreski min.

Tu masz zaznaczone jak powinien wyglądać prawidłowy stan

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Min. i max jest zaznaczone na bagnecie żebyś mógł ustalić czy oleju jest za mało czy za dużo. O ile trochę więcej niż kreska max nie robi wielkiej różnicy o tyle jazda z olejem poniżej min. nie jest zalecana.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35

26 Mar 2023, 07:43

Mój silnik wącha minimalny stan oleju tylko tuż przed wymianą,ponieważ wchodzi mi 8 l oleju,a płukanka LM wystarcza na 5 l,nie kupuję dwóch puszek,bo po co? Upuszczam 2 l oleju,wlewam płukankę,kupuję 6 l jak najtańszego oleju w okolicach 65 zł za 5 l plus 1 litr za 16 zł,po pierwzym zabiegu,zakładam tani filtr oleju,wlewam 6 litrów świeżego plus tym razem jeszcze raz płukankę ,tym razem K2 i po 15 minutach na wolnych odkręcam korek spustowy,auto stoi mi do następnego dnia,niech spłynie wszystko dokładnie.Tak robię zawsze po zakupie ,,nowego,,auta,którego nie znam i nie wiem jak silnik wygląda w środku.Poprzednim razem ,czyli przy pierwszej wymianie oleju po zakupie zastosowałem tylko płukankę Valvoline,obecnie czeka mnie druga wymiana oleju,już więcej nigdy nie robię takiego kosztownego zabiegu powtórnie,bo po co?Wysokiej jakości olej sobie da radę.Dlaczego to piszę tutaj,a nie w temacie tyczącym płukanek?!Tutaj jest wymieniony silnik z bezpośrednim wtryskiem,problem w tym,że Niemcy wiadomo co zrobili(wada konsrukcyjna) ale jeśli ktoś posiada np.KIA z silnikiem GDI,to musi wiedzieć,ze bez pielęgnacji silnika,on wytrzyma tylko 150 tyś km i może być do remontu,silniki czyste wytrzymują 500 tyś km,udane silniki z bezp.wtryskiem ukatrupia nagar,i w dolocie,zaworach i w komorze silnika,gładzie cylindryczne padają przy zalepionych pierścieniach szybciutko,pamiętajcie,jeśli posiadacie silniki udane z bezpośrednim wtryskiem ,a będziecie wyganiać nagary,a po zakupie używanego auta zrobicie pielęgnację totalną,i będziecie przy kazdej wymianie oleju stosować płukanki,myślę,że ,jesli Jesteście młodzi,wczesniej Wam siwa broda zacznie rosnąć,niż silnik padnie,niestety są silniki,o które nawet nie warto dbać szczególnie,to i tak nic nie da,skoro nowiutkie chleją olej,takiego Badziewia się nie kupuje,po prostu,silnik ,w którym zastosowano pierścienie szersze od płaszcza tłoka:) ,nie ma racji bytu,Niemcy ,konkretnie producenci aut,projektanci,księgowi,inzybnierowie ,to Uje.Gdy widzę obecne panewki w silnikach,do tego mocnych to tak jakbym widział stringi na d....człowieka ważącego 200 kg,ale są też silniki,o które warto dbać,można przedłużyć ich żywotność nawet 3 krotnie.Już zaczynają dochodzić sygnały od mechaników,że silniki TFSI poprawione,czyli te na pasku, zaczynają chlać olej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8597
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wpływ opon ciężarowych na bezpieczeństwo i biznes
    Wielkość taboru samochodowego wykorzystywanego w transporcie drogowym szacowana jest na ponad 600 tys. pojazdów. Dla każdego z nich jedynym punktem styku z drogą są opony, które odpowiadają za przenoszenie napędu ...