Kolega Rokiko

25 Mar 2023, 07:38

W tematyce olejowej kiedyś Rokiko napisał, że nie należy się sugerować zawsze tym co podają w internecie w zaleceniach, katalogach Jak już wspominałem, do mojego silnika nawet Mercedes podaje pojemność układu olejowego 6.5 l, do mojego silnika weszło 8.3 l do poziomu max, wszędzie na forach Mercedesa podają 6.5-7 l max. Mój brat dotąd wymieniał olej w swoim aucie w stacji szybkiej obsługi, wykonującej tylko wymiany oleju, pytałem go ile oleju weszło? Wlano 5.5 l, spojrzałem na bagnet i nic się nie odezwałem, bo moi bracia mnie nie słuchają. OK mówię mu, trzymaj taki poziom jaki masz i ani kropli mniej, jeśli zechcesz następnym razem ja ci olej wymienię, po roku w końcu dał się namówić wlałem 5.5 l, na więcej by się nie zgodził :) Teraz niedawno zadowolony z tego, że miał to za free, przyjechał znowu na wymianę. Mam wysysarkę taką, która usuwa tyle oleju ile wlejesz, nie zostaje w silniku nic. Wołam go i mówię, bierzemy się za robotę, trzymaj baniak 5 l,5 l wypłynęło, przygotowałem 2 pojemniki 1 litrowe, wylewamy dalej, gdy następny litr wypłynął, ocknął się, pyta mnie co jest?! Przybyło aż tyle benzyny w oleju? Ja mu mówię, dawaj następny pojemnik litrowy, w sumie wypłynęło dokładnie 6.7 l, a tu lament okropny. Zdradziłem mu tajemnicę aż tak drastycznie wysokiego poziomu. Mamy w Sączu firmę i kilka aut, on swojego Mercedesa pozostawia pod firmą a klucze zostawia w środku, bierze wtedy dostawczaka i se jedzie, ja dokupiłem cichaczem dwa litry oleju takiego samego w wlałem na max, on nawet pomimo zaleceń nie sprawdzał nigdy stanu, jak większość kierowców. Ja mu wtedy mówię, słuchaj, uspokój się, przeczytałeś w zaleceniach Mercedesa, że wchodzi 5.5 l?! Dolałem tyle ile ma być na max, zawsze miałeś w połowie bagnetu, teraz rozumiesz czy nie rozumiesz?! Kupiłeś znowu 6 l?! To teraz masz dokupić tle by było na max, do twojego silnika jak widzisz wchodzi nie pięć i pół ,tylko 6.7 l, do mojego nie 6.5 tylko 8.3 l, od zawsze wlewam na max po zapełnieniu filtra, czy wywaliło mi kiedykolwiek uszczelki?! Zrobiłem ponad milion różnymi autami, miałem kiedykolwiek wycieki z silników?! Nie, nigdy, wlałem mu 6 l, dokupił jeszcze litr i sam dolał 0.7 l zrozumiał. Rokiko---:)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Mar 2023, 12:05

PhantomASA1 napisał(a):W tematyce olejowej kiedyś Rokiko napisał, że nie należy się sugerować zawsze tym co podają w internecie w zaleceniach, katalogach
Sugerować się można ale zawsze trzeba mieć głowę na karku i sprawdzać poziom oleju po napełnieniu układu, a nie wlewać w ciemno tyle ile gdzieś tam znajdziemy w informacjach.

Nic nam nie zastąpi rozsądnego myślenia, zawsze jak coś robimy powinniśmy sprawdzić czy po skończonej pracy wszystko się zgadza i jest tak jak powinno być, a w przypadku rozbieżności należy zweryfikować to co zrobiliśmy :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10169
Zdjęcia: 35

25 Mar 2023, 16:08

Rokiko,znany Youtuber,mechanik świetny,zna się na robocie instruuje na swoim kanale,że należy do silnika wlać tyle, by na bagnecie pojawił się max,przed odpaleniem silnika i tak pozostawić,acha,czyli max na bagnecie ma być zawsze na wysokości 3/4 od poziomu min do max:)Czyli wychodzi z tego,że gdy sprawdzam sobie po kilku tyś km na bagnecie i widzę poziom max,to znak,że oleju jest zbyt dużo:) Użytkownicy wlewają tyle ile zaleca producent,producent zaleca wymianę oleju co 30-50 tyś km i wł.aut trzymają się tych zaleceń :) Jedno jest pewne,jedynie do podzespołów pracujących na olejach przekładniowych,czy ukł chłodzenia ma być tyle ,dokładnie ,,co do kropli.. ile zaleca producent,i dokładnie do stanu max wchodzi tyle ile zaleca producent,w tylnym moście moim olej zaczyna się wylewać z korka wlewowego dokładnie wtedy,gdy idealnie przekroczę nawet o połowę małego kieliszka ,więcej nie wolno pod żadnym pozorem,układy mogą zacząć się albo przegrzewać,lub np.skrzynie biegów gorzej pracować,jeśli chodzi o silniki,mijają się z prawdą.Jest jeszcze inna kwestia,wałkuje się temat olejów silnikowych,użytkownicy pytają o oleje silnikowe,a przecież oleje przekładniowe podlegają zdecydowanie większym obciążeniom niż silnikowe,przekładnie są bardziej wymagające niż silnki,te podzespoły są wszędzie pomijane,gdyż po prostu są traktowane przy silnikach jak obywatele drugiej kategorii a przecież ,,odwalają,,zdecydowanie cięższą robotę,,do silnika zawsze wybieram świetne oleje z jak najniższej półki cenowej,przekładniowe za to,b.drogie z jak najwyższej półki ,bardzo drogie,gdyż rewelacyjnego oleju taniego jeszcze nie spotkałem,silnikowych za to jest całe mnóstwo(oleje przekładniowe bezwzględnie EP ester)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)