Można ale to zależy od jego konstrukcji . Prosty czujnik abs , z cewką indukcyjną sprawdzisz omomierzem . Taki sam czujnik ale Halla już nie . To tyczy się też innej maści czujników np. prędkości obrotowej wału korbowego czy wałka rozrządu . Jednakże pozostaje funkcja wpływu temperatury . Tutaj to loteria . Niby po pomiarze dobry ale przy wyższej temperaturze może się okazać niedobry. Dzisiaj wymieniałem czujnik abs w peugeocie . Program pokazał jego uszkodzenie i brak odczytu prędkości koła . Pomiar oporności starego pokazał 19 om . Nowy około 400 Kom. Mierząc domniemane używki to trzeba mieć wiedzę jakie wartości mieszczą się w normie . Gdzie tego szukać ?
Kao napisał(a):co więcej to na tym nie koniec bo teraz coraz częściej trafiają się auta w których nowe części trzeba kodować o regulacji i kalibracji nie wspomnę.
A to inna bajka , to nie proste czujniki o które pewnikiem chodzi autorowi tematu.