Sprężarka klimatyzacji załącza się z opóźnieniem

10 Sie 2017, 15:24

Sprezarka klimatyzacji zalacza mi sie dopirro po 2/ 5 minutach ja zgasze silnik znowu musze tyle czekac nawet w trakcie chłodzenia dam eco i znów wlacze to dalej musze na nowo czekac az sie wlaczy... klimatyzacja nabijana w czerwcu
Gesi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Audi a4 b6 avant 1.8t
Silnik: 150 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Sie 2017, 17:51

Czy jak włączysz klimatyzację to sprężarka i wiatraki nie załączają się w tym czasie 2-5 minut?
Jak się już załączy to chłodzi normalnie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Sie 2017, 18:40

Mam wrazenie ze wiatrak przy chlodnicy chodzi sam pozniej załącza się sprężarka później działa normalnie. Jedyne co zauważyłem to, to że w zimę na dworze np 3 stopnie ja mam ustawione 18 i grzeje za mocno a ponizej 18 ma juz opcje LOW
Gesi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Audi a4 b6 avant 1.8t
Silnik: 150 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Sie 2017, 10:18

Gesi napisał(a):Jedyne co zauważyłem to, to że w zimę na dworze np 3 stopnie ja mam ustawione 18 i grzeje za mocno
Tu może tak być bo musi uzyskać temperaturę około 18 stopni a jak masz na dworzu 5 to cieplejszym powietrzem musi podgrzać wnętrze żeby mógł je później ustawić na letnie podtrzymując ją na zadanym poziomie.

Sprawdź jeszcze czujnik temperatury (chyba jest za klimatronikiem) bo często on jest problemem. Jak jest brudny to słabiej reaguje na jej zmiany przez co może chwilowo przegrzewać lub w drugą stronę niedomagać wydłużając czasy reakcji na zmianę temperatury.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Sie 2017, 15:16

Za klimatronikiem to znaczy na przednim panelu za kratkami?
Gesi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Audi a4 b6 avant 1.8t
Silnik: 150 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Sie 2017, 17:03

Gesi napisał(a):Za klimatronikiem to znaczy na przednim panelu za kratkami?
Masz w nim kratki i za nimi powinien być czujnik czasem jest od razu za kratkami a czasem kawałek dalej ale można go bez problemu namierzyć. Tylko musisz wysunąć cały panel żeby się do niego dostać. Do czyszczenia najlepszy środek taki sam jak do przepływomierza powietrza.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sie 2017, 18:11

Podobno zawór się wiesza Z tego co widziałem to nie miał żadnego obciążenia prądu a po dodaniu gazu chwilkę później zaczął działać
Gesi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Audi a4 b6 avant 1.8t
Silnik: 150 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Sie 2017, 21:37

W tym przypadku właściwym krokiem będzie podłączenie komputera i zweryfikowanie sterowania kompresora i wskazań czujników temperatury i ciśnienia czynnika chłodzącego.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

17 Sie 2017, 16:11

Po podpięciu bylo widać ze nie.ma obciążenia dopiero po jakims czasie zaskakiwal
Gesi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Audi a4 b6 avant 1.8t
Silnik: 150 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Sie 2017, 17:04

Gesi napisał(a):Po podpięciu bylo widać ze nie.ma obciążenia dopiero po jakims czasie zaskakiwal
Ok, a jak w tym czasie było z temperaturą sprawdzałeś co się z nią dzieje jak kompresor jest nie załączony i zaraz po tym jak się załączy?

Gesi napisał(a):Podobno zawór się wiesza
Prąd do wtyczki do zaworu dochodzi cały czas sprawdzałeś?

Jeżeli chodzi o napięcia na elektrozaworze sterującym sprężarką to na wypiętej wtyczce powinno pokazywać około 5,5 V, a po wpięciu do sprężarki podczas jej załączania powinno się pokazać około 9,5 - 10,5 V przez moment bo po chwili wartość napięcia może spaść do 1 - 2V lub czasem nawet mniej (po dodaniu gazu i zwiększeniu obrotów silnika powinno jeszcze spaść), a po zejściu na wolne obroty powinno znów wzrosnąć o kilka Volt. Takie zachowywanie się sygnału sugeruje nam że sterowanie jest poprawne.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Sie 2017, 20:59

Szczerze powiedziawszy, to ja się czasami dziwię niektórym - zamiast podjechać do fachowca, kóry podłączy komputer i w ciągu kilku minut wyczai problem, to niektórzy wolą pisać, domniemywać przez kilka dni, a potem i tak jadą do fachowca...Tutaj temat trwa już cały tydzień i nadal nie wiadomo co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. I tak czy inaczej chcąc naprawić ten problem trzeba będzie i tak pojechać na warsztat, bo trzeba odessać czynnik chłodzący. Oczywiście można samemu problem usunąć, wcześniej spuszczając chłodziwo, ale potem i tak trzeba jechać to chłodziwo nabić i za nie zapłacić. Tak więc najrozsądniejszym wyjściem jest poprostu pojechać do fachowca od klimy, który podłączy komputer i posprawdza co jest grane.
Oczywiście ja tylko komplentuję sobie i możemy nadal pisać w temacie co może być przyczyną i dlaczego. Temat może się ciągnąv tak długo jak długo życzy sobie tego autor tematu. Jednakże nasuwa się pytanie, czy to ma wogóle sens? Nasze forum jest po to, by w miarę szybko rozwiązać problem i żeby użytkownik auta ciezył się jego sprawnością. Czyż nie? A takie ciągnięcie tematu mija się moim zdaniem z celem. Tym bardziej, że i tak sprawa skończy się na wizycie na warsztacie.
Decyzję czy będziemy sobie pisać na forum bez żadnych efektów, czy podjechać do mechanika i się dowiedzieć w ciągu kulku minut pozostawiam oczywiście autorowi tematu :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000