Klimatyzacja VW golf 4 Problem

07 Sie 2017, 21:22

Siemanko, mam dziwny problem z klimatyzacja :
Pojechałem na nabicie klimy po wymianie sprężarki chłopaki nabiły sprawdzili szczelność chociaż usługa trwała jakieś 20 min ale nic klima chłodziła az miło.Po powrocie do domu auto postalo może z 40 min jak wsiadłem klima już nie chłodziła wiec wróciłem do nich po 2 dniach . Sprawdzali szczelność psikali po całym układzie nabili 8 bar na 40 min nic nie znaleźli ale czynnik był . Zrobili jakiś proces na maszynie wszystko wyszło ok odpaliłem auto i klima dziala chłodziła do 9 stopni.
pojechalem i pod domem zgasilem auto na jakas minute i odpalilem klima przestała chłodzic. Dodam ze wszystko sie załącza. W czym moze być problem ? W golfie jest Climatronic z 98r
deson
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 30 01 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.8t AGU
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Sie 2017, 12:42

deson napisał(a):pojechalem i pod domem zgasilem auto na jakas minute i odpalilem klima przestała chłodzic. Dodam ze wszystko sie załącza. W czym moze być problem ?
Sprężarka klimatyzacji załącza się i wentylator wtedy startuje? Jeżeli raz działa a raz nie, czynnika nie ubywa bo układ jest szczelny to być może wina leży gdzieś w elektryce (coś nie styka jakieś przerwy w obwodzie) lub czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji poddaje się.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Sie 2017, 17:57

No tez myślałemze czujnik cisnienia ale on ma za zadanie nie włączyć sprezarki jak nie ma gazu tak ? Tylko klima dzialala jak napełnili i tylko przez pierwsze odpalenie auta potem juz ani znaku nie dała. Wentylator pracuje sprezarka tez
deson
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 30 01 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.8t AGU
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Sie 2017, 18:16

deson napisał(a):Tylko klima dzialala jak napełnili i tylko przez pierwsze odpalenie auta potem juz ani znaku nie dała. Wentylator pracuje sprezarka tez
A skąd wiesz że sprężarka pracuje? Słyszysz jak się załącza, widzisz po obrotach? To może być mylne i potwierdzić to że ona pracuje poprawnie można tylko po podłączeniu odpowiedniego sprzętu.

Nawiew pracuje normalnie na wszystkich poziomach i problemem jest tylko to że nie leci zimne powietrze?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Sie 2017, 20:55

Nawiew pracuje ok. Nawet jak bym sie zgodził ze to sprężarka to dlaczego po naełnieniu klima dzialala do pierwszego zgaszenia auta i to 2 razy . Poza tym sprawdzali na maszynie ciśnienia i było ok. Dzispodłączyłem komputer i mialem błąd 1206 Sygnał zapłonu (obrotów)
deson
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 30 01 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.8t AGU
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Sie 2017, 14:48

Troszkę wg mnie to wszystko opisane jest chaotycznie, więc może zacznę od początku pytaniami
1. Czy po powrocie do warsztatu, w układzie jest czynnik chłodzący w odpowiedniej ilości?
2. Czy po włączeniu klimy ,elektromagnes kompresora zasprzęgla kompresor z kołem pasowym ( nie mylić z obracającym się kołem pasowym kompresora, które kręci się cały czas podczas pracy silnika - nawet przy wyłączonej klimie )
3. Czy po włączeniu klimy kręci się wentylator na niskich obrotach?
4. Czy po włączeniu klimy działa dmuchawa?
5. Jeżeli wszystko to jest na tak, to czy sprawdzałeś sterowanie elektromagnesy kompresora, czyli wyjmowałeś przekaźnik kompresora, oglądając jego styki, mierząc czy przychodzi na niego napięcie robocze i przede wszystkim napięcie sterowania ze sterownika samochodu oraz czy oglądałeś bezpieczniki czy nie są nadpalone nóżki itp?
Jeżeli nie, to posprawdzaj to wszystko. Kolejna sprawa, to sprawdzenie w momencie jak nie działa klima czujnika ciśnienia w układzie oraz poszczególnych czujników temperatury.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus ES po tuningu TRD
    Nowy Lexus ES zadebiutował oficjalnie dopiero pół roku temu, a japoński oddział Toyota Racing Development przygotował już kilka interesujących elementów pozwalających na zarówno optyczny, jak i mechaniczny ...
    Jaki silnik wybrać w Toyota Yaris II (P9)?
    Toyota Yaris II została wprowadzona na rynek w 2005 roku (gościła na nim przez kolejne sześć lat do 2011) zastępując model pierwszej generacji który był dobrze przyjęty na rynku. W przypadku silników zmieniło ...

13 Sie 2017, 17:15

1. pracownik który mi napełniał powiedzial ze czynnik był
2. Elektromagnes załacza sie
3. Wentylator pracuje
4.Dmuchawa działa
5 sprawdze przekaźniki i elektryke ( czujniki były sprawdzane)
Pytanie z mojej strony czy mógłby to być zawór ropreżny lub osuszacz ?
deson
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 30 01 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.8t AGU
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Sie 2017, 00:49

deson napisał(a):Pytanie z mojej strony czy mógłby to być zawór ropreżny lub osuszacz ?
Te dwa elementy też mogą być problemem w twoim przypadku.

Jeżeli ciśnienia w układzie są ok, a temperatura chłodzenia jest wyższa niż oczekiwana problemem może być np. zbyt duża ilość oleju w układzie.

Zrób sobie jeszcze taki test. Włącz klimę na około 15 minut następnie ustaw ją na maksymalne chłodzenie i przez około 60 sekund przytrzymaj wyższe obroty między 2 - 2,5 tyś. Następnie wyłącz silnik i sprawdź ciepłotę przewodów od klimatyzacji:
1. Biegnącego od sprężarki do skraplacza – powinien być bardzo gorący.
2. Znajdującego się przed filtrem-osuszaczem – powinien być ciepły.
3. Zajdującego się przed zaworem rozprężnym – powinien być ciepły.
4. Znajdującego się przed sprężarką – powinien być zimny, mogą być widoczne na nim krople wody, ale woda nie może zamarzać!

Tak wygląda układ który działa poprawnie :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Sie 2017, 10:33

deson napisał(a):1. pracownik który mi napełniał powiedzial ze czynnik był
2. Elektromagnes załacza sie
3. Wentylator pracuje
4.Dmuchawa działa
5 sprawdze przekaźniki i elektryke ( czujniki były sprawdzane)

Sprawdzanie bezpieczników jest zbędne, skoro elektromagnes się załącza. Oznacza to, że sterownik ma wszystkie dane prawidłowe i załącza sprzęgło kompresora wysyłając sygnał sterujący na elektromagnes.
deson napisał(a):Pytanie z mojej strony czy mógłby to być zawór ropreżny lub osuszacz ?


Wszystko wskazuje na to, że to zawór rozprężny. Osuszacz raczej się nie zapycha.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Sie 2017, 21:29

Na pewno trzeba zacząć od sprawdzenia i porównania ciśnienia w układzie klimatyzacji przy wyłączonej i włączonej klimatyzacji.
Podłączamy manometry i sprawdzamy ciśnienie a następnie odpalamy silnik i obserwujemy wzrost i spadek ciśnienia. W ten sposób można określić ewentualne uszkodzenie zaworu rozprężnego i kompresora. Załączająca się cewka nie świadczy jeszcze o sprawności sprężarki. Dobrze także podłączyć komputer i zweryfikować jakie ciśnienie widzi sterownik klimatyzacji.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki