Sprężyny Astra Classic 1997 i "wysoki" przód

07 Cze 2011, 19:20

Witam

Przed kilkoma miesiącami wymieniłem w Astrze I sprężyny i amortyzatory (przy okazji końcówki wahacza i drążka). Mechanik polecił mi amortyzatory gazowe Kabaya. Wymieniłem też sprężyny, z tyłu bo chciałem, z przodu bo było trzeba. Nie kupowałem sam sprężyn przednich. Kupił je za mnie mechanik - to ważne.

Od tamtego czasu, przód auta mam dość wysoko podniesiony. Mechanik mówił, że to normalne przy nowych sprężynach (tylko że przy nowych sprężynach z tyłu, tył wcale mi się nie podniósł). Przejechałem już kilka tysięcy km i przód dalej jest wysoki jak był. Poza tym, zaczęła mi pękać przednia szyba, rysa zaczęła się robić w dolnym rogu i wędruje do środka.

Teraz pytanie: czy to możliwe, że mechanik kupił nie sprężyny od Astry I ale twardsze od innego auta, dlatego przód nie opadł i mam do wymiany szybę? A może to amortyzatory? Ktoś może mi poradzić?

Dzięki
BP321616
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Białystok

07 Cze 2011, 19:29

Mogl kupic dobre sprezyny, a masz przod wyzszy, bo nie wymieniles amorow z tylu. Czy amory z tylu tez byly wymieniane?

A szyba pekla, bo pekla i tyle, czasami sie zdarze ze nawet bez uderzenia peknie jak ma juz swoje lata, lub byla zle zamontowana.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Cze 2011, 19:48

Amortyzatory z tyłu również były wymienione w tym samym czasie. Przód Astry wygląda jak czołg.
BP321616
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Białystok

07 Cze 2011, 20:09

No mogl nie tyle sie mechanik machnac zamawiajac, co mogli zle dac mu w sklepie, czy gdzie tam on to kupowal. Znajomy w 405 kombi kiedys tez wymienil amory + sprezyny komplet i tyl mial wyzszy o jakeis 5 cm przez dobry rok, potem dopiero sie wyrownalo jako tako, a byly odpowiednie sprezyny + amory zalozone.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Cze 2011, 23:06

Najprawdopodobniej sprężyny są od modelu z większym silnikiem lub diesla ( większa waga). Szyba pękła ale to nie ma nic wspólnego ze sprężynami. Najlepiej zdjąć koło zmierzyć grubość sprężyny i ilość zwojów, obejrzeć dokładnie spręzynę, i z takimi danymi do sklepu aby sprawdzić w katalogu czy masz założone właśnie do twojego modelu.;
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nasz wiek, doświadczenie i bezpieczeństwo na drodze
    Możliwość swobodnego poruszania jest fundamentem wolności i niezależności. Od najmłodszych lat szukamy rozwiązań, które zwiększają naszą mobilność. Na początku uczymy się poruszania i korzystania z dostępnych środków ...