Sprowadzenie auta na niemieckich blachach - wątpliwość

26 Lis 2014, 22:00

Witam,
Mam zamiar zakupić autko od siostry, która mieszka w Niemczech. Problemem jest to, że nie chciałbym jechać do niej tylko załatwić to bez przemieszczania się.
Mam na to taki pomysł i prosiłbym o wskazanie ewentualnych luk albo ryzyk z tym związanych:
1. Siostra przyjeżdża autem do Polski na niemieckich, normalnych blachach (auto dalej jest zarejestrowane w Niemczech)
2. Spisujemy umowę (po polsku i niemiecku)
3. Auto zostaje w Polsce
4. Siostra zabiera dokumenty i blachy do Niemiec, wyrejestrowuje auto i przesyła mi potrzebne dokumenty pocztą (tu pytanie dodatkowe - jakie dok. będą mi potrzebne)
5. Z otrzymanymi dokumentami udaje się do Wydziału Komunikacji gdzie rejestruje auto (w Niemczech jest już wyrejestrowane)
Czy taka ścieżka jest ok?
Ps. Kiedy zrobić przegląd - można wtedy kiedy auto będzie jeszcze na niemieckich blachach?
LordWajder
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 04 03 1984
Auto: Ford Mondeo

31 Gru 2014, 09:21

Może być tak, jak opisałeś.
4. Przy wyrejestrowanym aucie: umowa kupna, dowód rejestracyjny cz.1 ORAZ cz.2 (albo dowód rej.+ książka pojazdu)

Co do przeglądów to zależy od rejonu i konkretnej stacji.

Dla Ciebie najprościej jakbyś kupił zarejestrowane auto i takie rejestrował w PL. Musiałbyś oddać briefy+tablice. Niech siostra się upewni, czy wyrejestruje na podstawie samej umowy.
bardzo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: DużyFi*t

31 Gru 2014, 18:47

LordWajder napisał(a):4. Siostra zabiera dokumenty i blachy do Niemiec, wyrejestrowuje auto i przesyła mi potrzebne dokumenty pocztą (tu pytanie dodatkowe - jakie dok. będą mi potrzebne)

Przewożenie tablic rejestracyjnych i dokumentów bez auta jest nielegalne. W razie kontroli ZOLL w DE grożą jej surowe sankcje, a po drugie siostra przecież może blachy zostawić sobie i zarejestrować na nich kolejne auto.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Golfa GTD
    GTD jest od 31 lat "dalekobieżnym ekspresem" w ofercie Golfów – w wyjątkowy sposób łączy przyjemność jazdy i osiągi samochodu sportowego ze spalaniem typowym dla małych samochodów. Teraz, na bazie ...
    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...