Zwrot 'briefu' do banku juz po zarejestrowaniu samochodu

24 Gru 2014, 17:08

Witam,
Ktoś z Was wie może czy po rejestracji w Polsce samochodu kupionego w Niemczech będę mógł odebrać niemiecką kartę pojazdu (duży 'brief')?
Prawdopodobnie samochód używany będzie kupiony w ratach w Niemczech. W takich przypadkach (podobno) bank zechce zachować ten 'brief' jako zabezpieczenie i wiadomo, że wtedy samochodu tutaj nie zarejestruje. Chcę obgadać z bankiem, że wybiorę się z papierkami do Polski i tam go zarejestruję po czym wrócę oddać ten 'brief'. To czy bank na to pójdzie to sprawa ich 'uprzejmości', ale czy po zarejestrowaniu auta w naszym urzędzie mogę odzyskać 'brief'?
Nie mieszkam w Niemczech na stałe tylko 3-4 razy w roku jadę w swoje strony więc tak byłoby mi najlepiej. Rejestrowanie samochodu tam jest wiadomo, droższe (ubezpieczenie).

Z góry dzięki Panowie (i Panie :wink: ) za pomoc
rower4x4
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 03 1990
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 130KM 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Gru 2014, 17:42

rower4x4 napisał(a): ale czy po zarejestrowaniu auta w naszym urzędzie mogę odzyskać 'brief'?
Nie ...Wszelkie orginały tj.brief,DR zostają zatrzymane przez WK w momęcie zlozenia dokumentow samochodu do rejestracji.Ty mozesz dostać jedynoe ksero tych dokumentów.Oczywiscie za pewną oplata WK postawi na ksero takiego dokumentu pieczatkę "za zgodnośc z orginałem".Teraz jest pytanie:czy to będzie honorowane w Niemczech... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Gru 2014, 17:43

Ps.Pytanie najwazniejsze:czy bank w Niemczech wyda Ci orginał briefu... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Gru 2014, 21:32

Hm... Podejrzewałem, że urząd zatrzyma te oryginały... Wątpie w to, że bank przyjmie kopie.
Akurat będę miał okazję zapytać się urzędnika z wydziału komunikacji więc pewnie tylko potwierdzi to co piszesz.
Trzeba będzie zarejetrować samochód w Germanii. Z tego co się orientowałem to trzeba wybrać z ubezpieczalni papierek o zniżkach i przetłumaczyć go, a potem wyrejestrować tutejszy samochód żeby mogli mi zniżki przenieść na nowe auto. Tak zrozumiałem po kilku wpisach typu: Niemcy nie dadzą mi zniżek z Polskiej ubezpieczalni jeśli w Polsce mam na siebie auto.
I teraz tak dla precyzji:
Nie dadzą mi tych zniżek jeśli mam w Polsce samochód na siebie zarejestrowany, czy nie dadzą mi zniżek jeśli mam w Polsce samochód ubezpieczony na siebie?
Myślę ubezpieczyć polski samochód na kogoś innego i dzięki temu uzyskać zniżkę u niemieckiego ubezpieczyciela na nowe niemieckie auto.
Czy to dobre wyjście?
rower4x4
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 03 1990
Auto: Daewoo Leganza
Silnik: 2.0 130KM 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Sty 2015, 11:10

W Niemczech polskie zniżki są honorowane bez żadnego problemu pod warunkiem, że posiadasz dokument potwierdzający bezwypadkową jazdę przez okres x lat, ale przetłumaczony na język niemiecki przez tłumacza przysięgłego. Niektóre ubezpieczalnie (np. moja AXA) honoruje też dokument taki w języku angielskim.
Nie ma natomiast różnicy, czy masz auto zarejestrowane i ubezpieczone na siebie w Polsce czy nie. Zniżki i tak Ci uznają. Dopiero jak byś chciał drugie auto ubezpieczyć w Niemczech na swoje nazwisko, to wtedy jest problem ze zniżkami.
Pamiętaj też, że pomimo tego, iż możesz mieć pełne zniżki w PL, to w DE nie należą Ci się pełne.
Po drugie w Niemczech są te SF klasy. Każdy rok bezwypadkowej jazdy, to kolejna klasa wyżej. Dla przykładu: 13 lat bezwypadkowej jazdy - klasa SF13.

Nie możesz też zapomnieć, że oprócz samego ubezpieczenia, raz na dwa lata będziesz musiał robić Niemiecki Tüv, oraz co roku płacić podatek drogowy (wysokość zależna od rodzaju silnika i wysokości emisji spalin).
Kolejny minus to taki, że użytkując to auto na co dzień w PL, w razie kolizji wszystkie formalności załatwiać będziesz musiał w swojej ubezpieczalni w DE.

Co do ogólnej idei zarejestrowania auta w PL kupionego w DE na kredyt, takowej możliwości nie ma. Po kupnie auta w kredycie, Ty jesteś tylko użytkownikiem. Właścicielem jest Bank. A zarejestrować/przerejestrować auto może tylko właściciel.
Trzeba też ogólnie zaznaczyć, że auto sprowadzone z Niemiec, zarejestrowane w Polsce, nie może po raz kolejny zostać zarejestrowane w Niemczech. Ot taki przepis Niemiecki.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Golfa GTD
    GTD jest od 31 lat "dalekobieżnym ekspresem" w ofercie Golfów – w wyjątkowy sposób łączy przyjemność jazdy i osiągi samochodu sportowego ze spalaniem typowym dla małych samochodów. Teraz, na bazie ...
    Volkswagen Touareg I
    Touareg to duży SUV klasy średniej-wyższej, bezpośredni konkurent m.in. Mercedesa ML i Toyoty Land Cruiser. Konstruktorzy z Wolfsburga postawili na luksus i to, co teoretycznie w terenówce powinno być najważniejsze, ...