Sprzedać czy kupić nowe? Jak tak to jakie?

01 Cze 2020, 19:16

Dzień dobry wszystkim,
Aktualnie posiadam samochód Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM 2008 rok.
Niestety co chwilę muszę w niego inwestować... (Z góry przepraszam jak coś przekręcę ale nie znam się dobrze na samochodach.) Najpierw wymieniłam wydech z tą całą rurą pod spodem, bendiks, pasek klinowy, przełącznik zespolony, termostat. Co chwilę coś. Pan mechanik powiedział, żebym szykowała się, że niedługo do wymiany będzie sprzęgło oraz klocki i tarcze hamulcowe. Oczywiście wiem, że samochód = koszty (ale też nie przesadzajmy...). Jest ładny, błękitny - damski...jednak trochę brak mi w nim mocy.
W związku z powyższym chciałam się Was zapytać czy warto dalej inwestować w ten samochód, naprawiać wszystko i jeździć? Czy może jednak nie warto ładować w niego więcej kasy tylko sprzedać i kupić coś innego? A jeżeli kupić to co polecacie niedużego ale 5 drzwiowego, z ciut większą mocą, żeby nie było aż tak awaryjne i miało tańsze części? W kwocie do max 17 tyś. Proszę doradźcie, które rozwiązanie jest według Was jest lepsze?
Marta12453
Nowicjusz

01 Cze 2020, 19:55

Marta12453 napisał(a):A jeżeli kupić to co polecacie niedużego ale 5 drzwiowego, z ciut większą mocą, żeby nie było aż tak awaryjne i miało tańsze części?

Akurat części w Grande Punto są dość tanie, np. komplet sprzęgła za 419zł:
[link wygasł]

sprzeglo, hamulce to eksploatacja. Ogólnie to musisz sie spodziewac wydatków w 12-letnim aucie, a Fiat do najdrozszych w utrzymaniu nie nalezy. Mozesz zamienic auto na jakiegoś aurisa/yarisa, ale czy się opłaci to cięzko stwierdzić.
Ossy
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Cze 2020, 20:24

Nie znam szczegółów dotyczących Twojego auta ale jeżeli jest tylko to co mówisz odpuścił bym zamianę na inne auto.
szybki
Moderator - Tuning

Prawo jazdy: 19 07 1994