Sprzedałem samochód...problem

20 Mar 2010, 18:29

Witam potrzebuje porady. Otóż niedawno sprzedałem samochód. Dałem kupcowi 3 dni rękojmi na zwrot auta w razie wykrycia wad. Zanim samochód poszedł w jego ręce spędziliśmy ponad godzinę w warsztacie. Po tygodniu od zakupu samochodu (rękojmia miała 3 dni) facet chce zwrotu gotówki. Okazało się że przebieg samochodu samochodu jest większy niż faktyczny. Rozumiem że facet czuje się oszukany ale ja ten samochód też miałem tylko 4 miesiące i nic z licznikiem nie robiłem także ja też padłem ofiarą oszustwa poprzedniego właściciela. Żadnych informacji nie zataiłem na temat tego samochodu. Kupujący miał nr VIN wcześniej do wglądu i uzyskał ode mnie wszystkie informacje jakie chciał. Mam świadków w postaci mojej rodziny, dziewczyny i kolegów że kupiłem ten samochód ze stanem licznika jaki który widnieje w samochodzie. Jak mogę wybronić się z tej sprawy gdyż już nawet nie mam pieniędzy ze sprzedaży tego samochodu. Sam nie jestem mechanikiem więc nie byłem w stanie zmienić nic w tym samochodzie, a teraz jak nawet by doszło do zwrotu tego pojazdu to skąd mogę wiedzieć czy on nie zrobił z nim coś co może go uszkodzić gdyż już przejechał ze 2tyś km tym samochodem.
Artur f
Nowicjusz

Miejscowość: Toruń

20 Mar 2010, 18:49

Jak brzmiała umowa kupna-sprzedaży? Dokładnie chodzi o zapis na temat licznika - np. ... ze stanem licznika... czy np. ... o przebiegu... ?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Mar 2010, 19:01

było "stan licznika" rozumiem że tu mogę doszukiwać się jakiegoś światełka w tunelu?? W umowie było zawarte także "...stan techniczny samochodu jest znany kupującemu..." no i jeszcze miał tę rękojmie...
Artur f
Nowicjusz

20 Mar 2010, 20:20