Sprzedaż auta bez ważnego przeglądu i OC, jaka kolejność?

28 Mar 2013, 12:34

Witam, posiadam samochód bez ważnego ubezpieczenia oraz przeglądu i chcę go sprzedać ale nie wiem jak się do tego zabrać bo nie jestem nawet żadnym kierowcą.Myślałem aby ubezpieczyć go na raty w axie (10 rat bodajże) i wystawić na allegro, ale pozostaje kilka pytań np :
Najpierw przegląd czy pierwsze ma być OC ?
Czy osoba kupująca samochód przejmie od mnie ubezpieczenie czy reszta rat zostaje mnie ?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
villain
Obserwowany

Prawo jazdy: 06 10 1988
Auto: Fiat Panda -.-

29 Mar 2013, 23:28

Zadzwoń do ubezpieczalni, powinni Ci na wszystko odpowiedzieć. Najpierw OC później przegląd. Chociaż nie ma to większego znaczenia chyba. Reszta rat przechodzi chyba na osobę kupującą ale pewności nie mam. A ile samochód stoi bez oc i przeglądu?
Vermin
Stały forumowicz

Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

31 Mar 2013, 13:41

Od ubezpieczeń na forum jest inny dział. Przed napisaniem kolejnego tematu zapoznaj się z temtyką poszczególnych działów na forum i pisz swoje tematy w odpowiednich tematycznie działach. Przeniesiono.

Jak auto nie ma OC, to załatw to czym prędzej, bo kary za brak oc są dość wysokie. A ostatnio uległy powiększeniu. Auto możesz sprzedać zarówno bez OC jak i bez przeglądu, ale nowy właściciel nie będzie mógł tym autem jechać do domu. Nie ma nzaczenia co zrobi pierwsze - ubezpieczy czy zrobi przegląd. Jednakże ubezpieczyć musi w dniu zakupu, nie później. Do przeglądu też tym autem trzeba jechać na lawecie niestety. No chyba, że ty albo nowy właściciel zaryzyuje i pojedzie na własnych kołach, ale jak policja zatrzyma, to zabierają DR oraz wlepiają mandat + punkty. A jak nie ma OC, to kłopoty jeszcze większe...