Sprzedaż auta

04 Lip 2017, 12:54

Witam :)

Chciałabym aby ktoś pomógł mi i wytłumaczył kilka rzeczy.
Sprawa wygląda tak:
Dostałam samochód od dziadka. Stan jego zdrowia nie pozwala mu na jeżdżenie nim już. Jednak samochód nie został jeszcze na mnie przerejestrowany. To było tylko słownie ustalone.
Ale ten samochód jest mi w ogóle niepotrzebny. Chcę więc go sprzedać.

Powiedzcie mi czy bardziej opłacalna jest sprzedaż bezpośrednio dziadek -> nabywca czy dziadek -> ja -> nabywca.
Z jakimi to się wiąże kosztami? Czy gdybym go przepisała na siebie to musiałabym coś zapłacić?

Nie znam się na samochodach, to zupełnie nie moja działka.
Proszę o wytłumaczenie wszystkiego jak dla blondynki :)
Mafika
 

04 Lip 2017, 12:58

To zależy od wartości rynkowej samochodu ;) jeśli jest wart więcej niż 1000zł to trzeba zapłacić w US podatek od wzbogacenia. Wiec w takiej sytuacji lepiej jeśli nowy właściciel spisze umowę bezpośrednio z dziadkiem.
Astra
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Lip 2017, 13:14

Tylko podatek? A jakieś OC, AC?
Czy to też bym musiała zapłacić?
Mafika
 

04 Lip 2017, 14:34

Jeśli samochód ma aktualne ubezpieczenie to nowy właściciel nie musi zawierać nowej polisy (może, jeśli chce)
Astra
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Lip 2017, 14:51

A czy jest jakiś okres czasu, między przepisaniem samochodu na mnie a sprzedaniem go? Czy mogę to zrobić od razu? :)
Mafika
 

04 Lip 2017, 15:04

Można to zrobić nawet od razu. Pamiętać tylko trzeba, że w rozumieniu ustawodawcy, jeśli sprzedamy samochód w okresie krótszym niż 6 miesięcy od jego nabycia i będzie przychód to trzeba od tego zapłacić podatek.
bosman
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Warszawa i okolice