Sprzęgiełka automatyczne i manulane - różnice

07 Lut 2010, 16:06

Witam. Mam takie pytanie odnośnie sprzęgiełek piat przednich do załączania napędu 4x4. Jaka jest różnica między automatem a manualnymi? czasami ludzie zakładają sobie manualne - czyżby były lepsze? jak wtedy się załańcza ? bo automaty to chyba tylko reduktorem - tak na logikę... ;)
Będę wdzięczny za odpowiedzi ;)
icemerc
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: LDZ

07 Lut 2010, 17:39

Pare tematów wyżej:
Na początek sprawa sprzęgiełek przednich piast - manualnych
Przekręcenie ich na "lock" powoduje zapięcie kół do mostu.
Pozycja "free" oznacza brak połączenia mostu z kołami.
Nawet jeśli włączysz w kabinie napęd na 4 koła, a sprzęgiełka będą rozpięte to przód nie będzie miał napędu - most będzie pracował bo jego właśnie włącza się z kabiny ale bez spięcia do niego kół, napęd z przodu nie będzie działał.
kk80159
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Kraków

08 Lut 2010, 00:33

zasadnicza różnica jest taka
manuale- trzeba sie przespacerować do okołą auta
automaty- można siedzieć wygodnie w fotelu
co do zmiany automatów na manuale to chodzi tu zwykle o wymiar finansowy :mrgreen: manuale są tańsze w zakupie a nowy manual jest llepszy niż stary automat który się non stop zacina i psuje :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2010, 09:18

bo automaty to dla leniwych ludzi sa :mrgreen:
poza tym jak juz wspomniano raz sie zalaczaja a raz nie, a to moze zawazyc na tym czy dasz rade przejechac przez blotko czy nie ;)
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

08 Lut 2010, 10:49

PITSJ413:) napisał(a):bo automaty to dla leniwych ludzi sa :mrgreen:
poza tym jak juz wspomniano raz sie zalaczaja a raz nie, a to moze zawazyc na tym czy dasz rade przejechac przez blotko czy nie ;)
dla leniwych są stałę zabieraki :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2010, 12:09

czyli jak są manualne to trzeba w kole grzebać i przełączyć tak? zarówno do jednego jak i drugiego? czyli przełącza się reduktor na 4h po czym wychodzi i w kole się załańcza tak?
icemerc
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: LDZ
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    EURO NCAP: Pięć gwiazdek dla nowego Audi A3
    Zdobywając pięć gwiazdek, Audi A3 osiągnęło najlepsze wyniki w teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP. We wszystkich kategoriach łącznie, model zdobył 88 na 100 możliwych punktów. Organizacja ds. oceny ...
    SKODA Yeti zwycięzcą w raporcie niezawodności
    SKODA Yeti okazała się najbardziej bezawaryjnym autem według raportu niezawodności GTU oraz w badaniach Which? Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego (GTU) skomponowało listę modeli, które uzyskały najlepszą ...

08 Lut 2010, 12:27

wychodzis z auta przelaczasz na lock i wrzucasz 4x4
uprzedzając następne pytanie można jeździć z zapiętymi sprzęgiełkami na H2 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2010, 13:35

hyba ze wybierasz sie na dluzsza wycieczke po szutrach lub innych asfaltach to wtedy warto rozlaczyc sprzegielka przekrecajac na FREE :mrgreen:
wowczas przedni most nie kreci sie niepotrzebnie ograniczajac przy tym swoje zuzycie jak i apetyt na paliwo;)
co do grzebania sie to nie jest to jakas trudna robota :) wystarczy przekrecic dwoma palcami pokretlo w sprzegielku i juz po robocie;)trzeba tylko pamietac zeby zawsze ustawic to w obu kolach tak samo :P
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

08 Lut 2010, 21:58

wiesz ja po szutrach zapitalam 4x4 :D o wiele fajniej sie po kornerach chodzi :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2010, 22:46

u mnie ze SPOA graniczylo by to z szalenstwem :mrgreen: poza tym moc mojego grata chyba jest nie wystrczajaca zeby bokami po szutrach ganiac :wink:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

08 Lut 2010, 22:56

moc jak moc ale MOMENT :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Lut 2010, 15:44

w samuraju moment też powala :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

09 Lut 2010, 19:48

croochy napisał(a):w samuraju moment też powala :mrgreen:

właśnie dzięki samurajowi używamy nazwę moment obrotowy :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

09 Lut 2010, 23:15

a długo taki moment trwa w samuraju? :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

09 Lut 2010, 23:21

jak by trwał długo to by się nazywał OKRES :mrgreen: :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)