Nissan Terrano 90r, 3.0 V6. Jak zrobić lift nadwozia

09 Lut 2010, 17:54

Witam, na początku chciał bym się przywitać ze wszystkimi forumowiczami, jest to mój pierwszy post :)
Stałem się posiadaczem Nissana Terrano z 90r, wersja 2 drzwiowa, silnik V6 3l. Obecnie auto ma remontowaną blacharkę i usuwane wszelkie techniczne usterki. Podczas przeprowadzania tych prac chciałem podnieść budę do góry, najlepiej około 7cm. Pierwszym pomysłem było podniesienie na zawieszeniu, ale samo zawieszenie da się wyciągnąć 8cm, dalej jest ogranicznik, myślę, że maksymalną wysokość jaką w tym wypadku możemy uzyskać to 3,5cm i prawdopodobnie konieczna będzie wymiana amortyzatorów na dłuższe ze względu na pracę poza swoim nominalnym zakresem (jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi). Drugie rozwiązanie to lift budy, czy ma ktoś zdjęcia z takiej operacji? Jak dobrze to zrobić, żeby karoseria przy mocnym hamowaniu i szarpnięciach do przodu była sztywno zespolona z ramą, a nie bujała się do przodu i tyłu powodując wyrywanie mocowań? O ile można podnosić maksymalnie budę stosując gumowe podkładki żeby nie pakować się w duże problemy techniczne? Jeśli samą budę da się podnieść powiedzmy o 6cm, to zawieszenie zostawił bym jak w oryginale.
W związku z chęcią podniesienia auta do góry mam pytanie do posiadaczy- jak takie auto zachowuje się w koleinach? Czy możliwości trakcyjne spadają? Obecnie Terrano ma opony 275/60/r15 i jazda po asfalcie to horror, wygląda bardzo fajnie, ale powyżej 60km/h jedzie gdzie chce, ciągła walka z kierownica :( Jeśli po podniesieniu będzie jeszcze gorzej to auto będzie tylko do oglądania..
Poza podniesieniem, chcę wymienić amortyzatory na nowe (najlepiej twardsze), zrobić remont zawieszenia, założyć opony 235/75/r15 (tylko ze względu na prowadzenie).
Terrano ma głównie służyć do jazdy po asfalcie, bardziej jako reklama na czterech kołach. Wypady na pole tylko w weekendy, ale bez grzebania się w błocie.
Do dyspozycji mam pomieszczenie z kanałem, migomat, wszelkie potrzebne narzędzia, zapał ,zdolności manualne i kilka lat pracy przy naprawie rozbitych osobówek :) Z góry dziękuję za wszelkie techniczne porady dzięki którym mody zostaną wykonane w sposób profesjonalny, a nie okażą się partyzantką która niszczy auto.
Ps. Podziękowania dla kolegi FOURUP’A za telefoniczne podpowiedzenie jak sprawdzić napędy i skrzynie :)
marcin83
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Warszawa

09 Lut 2010, 19:59

to może zadam Ci pytanie:
jeśli będziesz stał na drabinie i zawieje wiatr to jak się będziesz czuł w porównaniu ze staniem na ziemi, na nogach przy takim samym wietrze? :wink:
lift budy ma sens ale tylko w określonych przypadkach.
jeśli chcesz mieć w aucie jak najlepszą przyczepność i dobre, stabilne zachowanie na drodze to zmień zawieszenie na twardsze i wysokości standardowej.
zadzwoń do dystrybutorów Dobinson's - produkty godne polecenia.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

09 Lut 2010, 21:02

Będzie mniej stabilny, ale sądzę, że tylko w zakręcie, lub jadąc w przechyleniu, na prostej drodze podniesienie budy od ramy na h=6cm moim zdaniem nie powinno robić różnicy (albo minimalną). Za obecny "komfort" jazdy odpowiedzialne pewnie są opony o 4cm szersze niż seria + zawieszenie w stanie do poprawek i amortyzatory w których wypruchniały gumowe elementy mocujące...
Tak, czy inaczej nadal czekam na jakieś sugestie odnośnie podnoszenia, jak by były zdjęcia to w ogóle super :mrgreen:
edit: z tą wysokością 6cm, może przesadziłem, ale 4cm w aerodynamice wielkiej różnicy już chyba nie robią?
marcin83
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Warszawa

09 Lut 2010, 21:17

każda ingerencja w zawieszenie czy po prostu wysokość samochodu wpływa na jego zachowanie na drodze.
na Twoim miejscu wsadziłbym twardsze sprężyny i amory o standardowych wysokościach.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

09 Lut 2010, 23:33

lift budy max 5cm (musisz sprawdzić czy nie trzeba ingerować w kolumne kierowniczą) obniżyć chłodnicę do starego poziomu, i zbiorniczek rezerwowy, co do liftu to nie na gumowych tylkoerthalon albo jakis inny niemodelujący się zbytnio poliuretan. przed operacją poprawić wszystkie mocowania w ramie, klocki muszą byc idealnie dobranej wysokości z otworem wywierconym centralnie (ręcznie tego nie zrobisz)
do zawieszenia są dłuższe drążki (np OME) dłuższe sprężyny i dłuższe amortyzatory o odpowiednio dobranej mocy tłumienia pomijając już zachowanie na drodze i takie tam, ingerencja w zawieszenie to najdroższa modyfikacja w samochodzie terenowym, i źle przeprowadzona (zwłaszcza w drążkowahadłowcach) prowadzi do zniszczenia samochodu

pozostaje najprostyszy i najskuteczniejszy sposób :mrgreen: wyremontować zawieche na standardzie i podciąc nadkola :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Lut 2010, 20:07

Na tą chwilę decyduję się na podniesienie budy o około 3,5cm stosując dystanse z tworzywa. W samo zawieszenie nie chcę ingerować ze względu na koszty nowych sprężyn i drążków skrętnych, jeśli już to podciągnę go na seryjnym zawiasie o max 2,5cm i oczywiście nowe amortyzatory.
Jeśli chodzi o amorki Dobinsons'a to czy możecie polecić trochę tańszych producentów? Dla mnie dużym plusem tych amortyzatorów jest regulowana siła tłumienia, ale 4 sztuki + amor skrętu to spory wydatek...
marcin83
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Kompromis na drodze - rowerzyści kontra kierowcy
    Wiosną wiele osób przesiada się na rower. Rowerzyści są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego – to fakt, który kierowcom samochodów często trudno zaakceptować. "Każdego roku na polskich drogach ...

10 Lut 2010, 20:17

drążków skrętnych nie ma sensu kupować i tak siądą i będzie jak na oryginałach, podkręcić trochę ori i będzie git
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

10 Lut 2010, 22:14

z tańszych masz Rancho rx9000 cirka abałt 300 za sztuke
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Lut 2010, 22:25

tylko rdzewiuchy podobno

po głębszej analizie rynku można Irony za niecałe 400 wyrwać
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

10 Lut 2010, 22:53

Albo jeszcze taniej u niemca nawet za 70 euro chodzą Ironmany. Bilsteina albo Kayaby też znajdziesz taniej.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lut 2010, 23:14

rdzewieja ale działają jak by były na żółto pomalowane :mrgreen: rdza zewnętrzna w żadnym stopniu nie wpływa na jakość tłumienia ani na regulowalność, ale tak na prawde regulacje robi się raz a potem zostawia w spokoju :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Lut 2010, 23:28

to może sam sobie takie rancho pocisne do opla 1200 zł za komplecik :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

10 Lut 2010, 23:30

w parchu 3 lata katowania wytrzymało w komplecie z Pospringami :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Lut 2010, 23:33

ja nie startuje w klasie kating :mrgreen:

ale 3 lata jak wytrzymają to się najwyżej później przesiądę na emeryckie monroły :mrgreen:


baj de łej to ile za tą fedime? :twisted:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

10 Lut 2010, 23:34

choroba wiedziałem że mi wiek wytkniesz :evil:




:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)