Środek transportu do 20 tys.

21 Mar 2016, 07:29

Dzień dobry.

Pragnę zwrócić się z prośbą o poradę w sprawie wyboru samochodu. Od dłuższego czasu śledzę wątki na tym forum, więc co nieco się dowiedziałem, jednak mimo to liczę na Waszą pomoc.

Rejon: Dolnośląskie. Z tym, że oczywiście w przypadku dobrej oferty można po samochód jechać trochę dalej :)

Budżet: ok. 20 000 zł. W tej kwocie chciałbym zmieścić się z instalacją LPG i "pakietem startowym". Ewentualnie można trochę budżet nagiąć.

Paliwo: Raczej LPG, wydaje mi się, że w tej cenie łatwiej będzie mi znaleźć zadbane auto z silnikiem benzynowym niż z dieslem.

Użytkowanie: Przede wszystkim poza miastem. W większości drogi krajowe, ale dziennie zdarza mi się pokonać ok 20-30 km autostrad. Roczne przebiegi szacuję w okolicy 30 tys. km.

Nadwozie: hatchback/kombi, z naciskiem na to pierwsze.

Po przejrzeniu wielu dyskusji zaraziłem się odrobinę "VAGinosceptycyzmem" :)
Zależy mi przede wszystkim na tym, żeby samochód przewiózł mnie z puntu A do B w miarę żwawo, bezpiecznie i z dużą szansą, że po drodzę samochód mi się nie rozkraczy. Do tej pory jeżdżę Nexią, więc co do wyposażenia wnętrza nie mam dużych wymagań :D. Chciałbym takim autem zrobić minimum 120 tys. km.
Moi faworyci to:
1. Astra H 1.8 - Rozmawiałem ze swoim gazownikiem, powiedział, że 1.8 125 KM bardzo dobrze się gazuję, ale bierze trochę oleju. 1.8 140 KM jest trochę nowszy, ale podobno są większe problemy z gazem. Teoretycznie powinno się stosować lubryfikację, ale z tego co się dowiedziałem, przy dobrze wyregulowanej instalacji takie auto i tak pojeździ.
2. Megane II 1.6/2.0 - 1.6 wydaje się za słabe, ale 2.0 z 6-biegową skrzynią wydaje się dość ciekawe. Nie podoba mi się trochę "żelazko", ale przy tej kwocie nie to jest najważniejsze.
3. Fiat Bravo 1.4 t-jet - tutaj trochę pojechałem, bo za tą kwotę nie kupię dobrego, ale może warto dołożyć parę tysięcy? Jak ten samochód znosi gaz?
4. Grande punto - jw. Wprawdzie trochę małe auto jak na trasy, ale może da się wówczas znaleźć bardziej zadbany egzemplarz?
5. Octavia II 1.6 MPI - Czy rzeczywiście jest aż tak mułowata? Proporcjonalnie do masy ma podobną moc jak moja Nexia więc szału nie ma, ale też nie wyprzedzam zbyt często.
6. Audi a4 b6 - 1.8 t / 2.0 - kuzyn jeździ tym drugim, nie narzeka. 1.8 turbo to podobno dobra konstrukcja i da się zagazować. No i mocy niemało :)
7. Laguna 2.0/2.0t - podobno nie jest taka straszna. Też biorę to pod uwagę, tylko musiałbym przekonać żonę do nieco większego wozu :)

Jeżeli znacie silnik diesla, który można mi polecić, proszę wspomnijcie o takim, może się przekonam.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
piotrek93
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Daewoo Nexia
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG

21 Mar 2016, 18:40

Sprawdź wiadomości :)
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

21 Mar 2016, 20:36

dlaczego odpowiedź poszła na PW? chciałbym się dowiedzieć jakie padły propozycje
kolekcjoner
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 01 07 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

21 Mar 2016, 20:38

kolekcjoner napisał(a):chciałbym się dowiedzieć jakie padły propozycje

vel satis jak w kilku innych tematach
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Mar 2016, 07:10

Od vel satisa wolę jednak coś mniejszego. No i nie podoba mi się :)
Macie może jakieś inne propozycje? Chciałem wspomnieć o maździe 6, ale zapomniałem dodać, że auto prawdopodobnie nie będzie garażowane.
piotrek93
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Daewoo Nexia
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG

22 Mar 2016, 16:08

Od vel satisa lepiej trzymac sie z dala :D
Z tych co podałeś jak ma auto mieszkać pod chmurką to Audi z 1.8T.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji w testach Euro NCAP
    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji został uznany za najbardziej bezpieczny samochód w swoim segmencie, w ocenie Euro NCAP w 2012 roku. Wyniki we wszystkich kategoriach testowych okazały się najlepsze w klasie, co czyni ...

22 Mar 2016, 21:17

noisy napisał(a):Od vel satisa lepiej trzymac sie z dala :D

Lepiej trzymać się od osób, które nie posiadały takowego egzemplarza i tak twierdzą...

Żeby nie było OT to proponuję też Lagunę II poliftową z końcówki produkcji (2007r) z silnikiem 2.0T 170KM lub 2.0T 205KM.
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

22 Mar 2016, 21:40

Roadkiller napisał(a):Lepiej trzymać się od osób, które nie posiadały takowego egzemplarza i tak twierdzą...

Nie ma co się unosić. Sam widzisz jak trudno sprzedać tak nietypowe(i brzydkie :lol: ) auto, więc rada by się od takich aut trzymać z daleka jest IMO całkiem na miejscu :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

23 Mar 2016, 08:55

Żeby byc obiektywnym za vel satisem na TAK;
- komfort jazdy
- przestrzeń
- silniki benzynowe
Cała reszta na NIE.
To tylko moja opinie i nikt nie musi sie z nia zgadzać.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Mar 2016, 16:11

Poszukaj sobie lepiej Skody Fabia Mk2 Kombi z silnikiem 1.6TDI, silnik mało pali jest żywotny i praktycznie nic się nie psuje.

W cenie około 20tys kupisz 2011 - 2012 rok więc 4/5 letnie auto.

Ja osobiście nie polecił bym nikomu kogo znam gazu... Jest to morderstwo dla nowych silników benzynowych...
testeraut
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 03 05 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

29 Mar 2016, 16:14

testeraut napisał(a):Poszukaj sobie lepiej Skody Fabia Mk2 Kombi z silnikiem 1.6TDI, silnik mało pali jest żywotny i praktycznie nic się nie psuje.

taaa, padaka jakich mało (wiem, bo jeździłem nowszym Rapidem)
I jak można tandetną Fabię postawić obok reszty?
Diesel w aucie segmentu B to głupi wybór

testeraut napisał(a):Ja osobiście nie polecił bym nikomu kogo znam gazu... Jest to morderstwo dla nowych silników benzynowych...

Ja polecam się nie odzywać jak się nie ma pojęcia o autach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Mar 2016, 16:18

Po pierwsze ekonomia, żaden z wymienionych przez użytkownika silników nie jest w stanie uzyskać spalania rzędu 5 litrów w trasie, po drugie wiek auta za 20tys. można kupić auta w rocznikach 2006-2007 tutaj masz auto 5 lat młodsze co jak by nie było jest na plus.

Grande Punto/Bravo/Meagne to ta sama klasa... a nie oszukujmy się silniki VW są na tyle oklepane, że przynajmniej z ew. naprawą nie będzie problemu nigdzie.

Ponadto kolego dzida downsizing jednostek w nowych modelach wraz z wyciąganiem z nich jak największej mocy powoduje dużą niższą żywotność jednostki, to już nie lata 2000, podejrzewam, że większość z jednostek benzynowych z ostatnich lat nie wytrzyma przebiegu 250tys. i prawdopodobnie na tyle jest przewidziana.

 
testeraut
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 03 05 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

29 Mar 2016, 16:22

testeraut napisał(a):Po pierwsze ekonomia, żaden z wymienionych przez użytkownika silników nie jest w stanie uzyskać spalania rzędu 5 litrów w trasie
Fabia też nie.
testeraut napisał(a):można kupić auta w rocznikach 2006-2007 tutaj masz auto 5 lat młodsze co jak by nie było jest na plus.
Rocznikiem się nie jeździ.
testeraut napisał(a):Grande Punto/Bravo/Meagne to ta sama klasa...

Nie, to nie ta sama klasa.
testeraut napisał(a):a nie oszukujmy się silniki VW są na tyle oklepane, że przynajmniej z ew. naprawą nie będzie problemu nigdzie.
Bo widzisz, takiego JTD nie trzeba często naprawiać w porównaniu do tego czym jeździsz.
Roadkiller napisał(a):Lepiej trzymać się od osób, które nie posiadały takowego egzemplarza i tak twierdzą...
Mowa jest srebrem a milczenie złotem. Jeszcze Ci się Vel Satis nie zjarał?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Mar 2016, 16:22

testeraut napisał(a):Po pierwsze ekonomia, żaden z wymienionych przez użytkownika silników nie jest w stanie uzyskać spalania rzędu 5 litrów w trasie,

typowy użytkownik Passata TDI - ekonomia to spalanie? A gdzie koszty napraw, co?

testeraut napisał(a):po drugie wiek auta za 20tys. można kupić auta w rocznikach 2006-2007 tutaj masz auto 5 lat młodsze co jak by nie było jest na plus.

rocznikiem nie jeździmy
Fabia z 1,6TDI będzie po flocie wytłuczona z przebiegiem 200tys. Benzyniaka spokojnie znajdziesz w lepszym stanie w wyższej klasie

testeraut napisał(a):Grande Punto/Bravo/Meagne to ta sama klasa... a nie oszukujmy się silniki VW są na tyle oklepane, że przynajmniej z ew. naprawą nie będzie problemu nigdzie.

Grande Punto to segment B, czyli Polo
Bravo i Megane to segment C, czyli Golf
Zdziwiłbyś się jakich nie ma problemów z naprawą VW. Sama prostota, a francuskie i japońskie to kosmiczna technologia nie do ogarnięcia :lol: Sypiesz januszowymi stereotypami aż się w głowie nie mieści...

P.S. Nie jestem fanem downsizingu szczególnie w wykonaniu VAGa i TSI ;)
Są też dobre silniki jak 1,4 T-Jet Fiata, 1,4T Opla czy 1,4TCe Renault... i je chwalę.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Mar 2016, 16:31

Oho, brakowało mi ostatnio kogoś takiego na forum - będzie ciekawiej :mrgreen:
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007