Środki techniczne dla silników EA 189 o pojemności 1,6 i 2,0

26 Lis 2015, 21:32

Koncern Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) konkretne środki techniczne dla silników EA 189 o pojemności skokowej 1,6 i 2,0 litrów, których dotyczą nieścisłości. Oznacza to, że ustalono działania korygujące dla większości pojazdów, których dotyczy sprawa. Przy opracowywaniu rozwiązań kierowano się minimalną uciążliwością dla klientów. Po wdrożeniu środków technicznych samochody będą zgodne z obowiązującymi normami emisji. Rozwiązanie techniczne dla silnika Diesla o pojemności 1,2 litra zostanie zaprezentowane Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) pod koniec miesiąca i ma dotyczyć aktualizacji oprogramowania.

Środki techniczne dla silników EA 189 o pojemności 1,6 i 2,0Środki techniczne opracowane z myślą o silnikach wysokoprężnych EA 189, których dotyczą nieścisłości, zostały przedstawione Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA). Po intensywnym badaniu środki te zostały przez urząd zatwierdzone. Oznacza to, że jest już jasność co do sposobu korekty nieprawidłowości dla większości pojazdów, których dotyczą nieścisłości.

Silniki EA 189 o pojemności 1,6 litra zostaną wyposażone w regulator przepływu powietrza, który będzie umieszczony bezpośrednio przed przepływomierzem. Regulator składa się z siatki, która łagodzi zawirowania przepływu powietrza przed przepływomierzem, co zdecydowanie zwiększa jego dokładność pomiarową. Przepływomierz mierzy masę przepływającego powietrza, która jest bardzo ważnym parametrem dla sterowania pracą silnika i zapewnienia optymalnego przebiegu procesu spalania w silniku. Dodatkowo, w tych jednostkach napędowych zostanie wykonana aktualizacja oprogramowania. Szacuje się, że wdrożenie tych środków technicznych nie potrwa dłużej niż godzinę.

Silniki o pojemności 2,0 litrów otrzymają aktualizację oprogramowania. Wykonanie tej czynności potrwa około pół godziny.

Opracowanie powyższych zmian w sposób maksymalnie przyjazny dla klientów, przez zastosowanie prostych metod i optymalizację oprogramowania, stało się możliwe dzięki postępowi w rozwoju silników i poprawie dynamiki przepływu w złożonych układach dolotowych.

Zaproponowane środki techniczne mają na celu uzyskanie stosownego poziomu emisji bez obniżania wydajności silnika, czy pogorszenia osiągów auta i bez zwiększenia zużycia paliwa. W chwili obecnej nie możemy ostatecznie potwierdzić osiągnięcia powyższych założeń, ponieważ zaproponowane zmiany wymagają sprawdzenia we wszystkich możliwych sytuacjach.

Na podstawie zaproponowanych zmian technicznych, zaakceptowanych przez Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA), są opracowywane niezbędne czynności serwisowe potrzebne do wdrożenia w 28 krajach Unii Europejskiej. Celem jest wdrożenie wymaganych aktualizacji technicznych w pierwszych samochodach podczas akcji przywoławczej już w styczniu 2016 roku. Według aktualnej oceny wdrażanie zmian technicznych podczas akcji przywoławczej dla wszystkich wersji silnikowych będzie trwało przez cały 2016 rok.

Podobne rozwiązanie jest oferowane w całej Europie przez pozostałe marki koncernu Volkswagen dla samochodów z silnikami EA 189, których dotyczy nieścisłość. Pod koniec tego miesiąca odpowiednie środki techniczne zostaną przedstawione Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) również z myślą o wdrożeniu w 3-cylindrowym silniku Diesla o pojemności 1,2 litra.

źródło: VGP
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3820
Zdjęcia: 13127
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX - crossover, który jeździ jak hatchback
    Zaprezentowany w 2018 roku model UX jest najnowszym i najmniejszym, kompaktowym crossoverem w gamie Lexusa. Jego opracowanie zajęło japońskim inżynierom 5 lat. Wyróżnia się przestronnym wnętrzem i wzorowym prowadzeniem, ...