szybki napisał(a):Tak troszku głupoty piszesz ponieważ akurat na forum ałdi dokładnie to samo sie dowiesz o silniku 3,0 co tutaj więc:
Jak zawsze, przeczytałeś tylko to co chciałeś przeczytać, bo o silniku 3.0 to ty w pierwszym poście pisałeś, A Legler go nie polecał. Reszta tematu, to głównie przepychanki i tworzenie kolejnych bzdur i to nie, ze strony Legier'a.
Tak więc po kolei:
- Kompletny rozrząd z pompą wody do silnika 2.8 to około 800zł. Z wymianą nie powinno kosztować więcej niż 1200-1300zł. Do 2.4 jest podobnie. Do 4.2 około 1500zł, dopiero w eSkach jest drogo.
-Tarcze P/T z klockami P/T ATE około 690zł, TRW około 600zł, zależnie też od wielkości tarcz.
-Amortyzatory przednie Sachs około 370zł
-Sprężyny około 300zł
- Wielowahacz dobrej jakości, to około 1000zł, z górnej półki (lemo) od 1300 do 1500zł za komplet. Taki zestaw wytrzymuje spokojnie 100tyś.km, a jeśli ktoś jeździ po autostradach głównie, to dużo więcej. Żeby cały zawias stukał, to musi być już w agonalnym stanie. Mnóstwo A4/Passatów i A6 przyjechało do Polski na oryginalnym zawieszeniu, mając grubo ponad 200tyś.km.
Co do łuszczenia się przycisków w B6 i poliftowych C5, to mocne zużycie świadczy o dużym przebiegu. Poprawa estetyki wnętrze, to jedna wolna sobota i odrobinę umiejętności i można całe wnętrze odnowić. Szablony przycisków są dostępne na Allegro, są też firmy, które się zajmują regeneracją tych przycisków. Nie jest to wybitnie droga operacja, a wnętrze wygląda dużo lepiej.
dzida napisał(a): każdy co innego lubi i to dobre auto jednak brałbym e39 lub GSa w zależności czy chciałbym sportu czy komfortu
Niestety przeniesienie napędu w Audi nadaje się tylko na proste ;/
Przeniesienie napędu to nie wszystko, tył napęd nie załatwi sprawy, jeśli układ kierowniczy będzie kiepski, a ten w Lexusach powyżej Is nie zachwyca.
dzida napisał(a):legler napisał(a):W 2.7 masz Quattro więc więcej nie muszę pisać.
które dalej jest podsterowne w przypadku Audi - 4x4 przydaje się przy starcie na mokrej prostej i na śnieg ale przy normalnej jeździ czuć masę na przodzie - sprawdziłem A4 1,8T Q
Widać, ze masz małe doświadczenie z napędem 4x4 w normalnych autach. W A4 mam quattro i jest duża różnica w jeździe w aktualnych warunkach moją e39(nie wspomnę już o e36). a A4 Audi jest dużo bardziej przewidywalne i lepiej sobie radzi na mokrej pływającej drodze, miejscowo pokrytą liśćmi. Manewry wyprzedzania na śliskiej drodze, też są dużo łatwiejsze Quattro.
Przypominam też, że Polskie drogi różnią się jednak znacząco od toru i żeby wprowadzić quattro w niebezpieczną podsterowność trzeba się jednak trochę wysilić i jeździć jak idiota
Autor tematu pyta o Mondeo ST220, a nie zwykłe Mondeo, więc tak tanio też nie będzie. Po za tym znaleźć ST220 za 20tyś bez większego wkładu, to też będzie wyzwanie.