ST 220, czy A6 C5, czy może A4 B6?

20 Lis 2015, 21:31

Pomijając to że nie umiesz czytać, w czym Mondeo jest gorsze od A4, które również rdzewieje. Zastosowano wygłuszenie z "gąbek" w których zbiera się woda i o ile nie wychodzi rdza od zewnątrz to pod tym wygłuszeniem może być często niemiła niespodzianka. Doły drzwi taki sam problem jak w Mondziakach.
Nie zasłaniaj się że w Mondeo też jest wielowahacz.. Problem w tym że jest z tyłu i nie sypie się jak w Audi. Budżetowe auta z początku 21 wieku też miały wielowahacz z tyłu... :roll:
Jak się kupuje dojechane ST za 10-15k, bo takie przeważają na otomoto to się nie dziwie że się sypie. Tak samo można powiedzieć że Audi zostawia 4 ślady jakbyś kupił za półdarmo.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Lis 2015, 21:35

Koniu napisał(a):Budżetowe auta z początku 21 wieku też miały wielowahacz z tyłu... :roll:

Potwierdzam - Hyundai Accent jeszcze z XXw, którego miałem i jest wytrzymały :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lis 2015, 21:38

Autorze zapomniałem Ci wspomnieć że trafiłeś na forum które kategorycznie odradza pojazdy z grupy VW. tu dostaniesz rade pt. "lepszy ford niż audi" Nie wiem mają tu jakaś alergię. Chcesz się coś więcej dowiedzieć na temat poszczególnych modeli które wymieniłeś to przeleć się po forach klubowych Audi a6 a4 czy mondeo i tam pogadaj z ludźmi którzy mają takie warianty silnikowe jakie chcesz. Jak kiedyś na początku napisałem pierwszy temat "kombi do 200KM" pierwsze co to było skreślenie VAG chociaż ma genialne wolnossące silniki benzynowe (nie wszystkie ale gro). Ja jeździłem już różnymi autami, gadałem z różnymi fachowcami, handlarzami (koledzy) i zawsze sprowadzaliśmy się do wspólnej tezy : "Na początku jest Audi a potem dłuuugo nic".
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2015, 21:41

legler napisał(a):przeleć się po forach klubowych Audi a6 a4

dlaczego porównujesz A6 do Mondeo, a nie tylko A4 :D
czuję hipokryzję typowego użytkownika VAGa :mrgreen:

legler napisał(a):"Na początku jest Audi a potem dłuuugo nic".

bo nie jeździliście niczym innym wyznając zasadę "przecież miliony polaków nie mogą się mylić" :ok:

Ja przed zakupem jeździłem BMW e46Lexusem IS i Audi A4 B6 i było "Lexus, BMW i daleeeko Audi"

Już wielu znajomych zagiąłem pytaniami o konkrety nt wybory Audi i żadne nie potrafiło udzielić odpowiedzi poza stereotypami ! :D
Ty też napisz konkrety, bo od tego jest forum!
Pewnie będzie "każdy naprawi" "części (chińskie) tanie" i "każdy kupi" - po to kupuje się auto z zacnym znaczkiem...?
A że fachowcy umieją naprawić tylko VAGi i handlarze tylko sprzedać je to co to za wiedza szczególnie, że idioci rozpatrują po znaczku? :?

P.S:
Pokaż mi genialny silnik wolnossący VAGa
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lis 2015, 21:53

Dzida czy Ty potrafisz czytać? ja nigdzie nie pisałem o A6 C4
A6 C5 porównuje bo autor o tym modelu wspomniał (zobaczyłeś mondeo i dalej pewnie nie czytałeś)
P.S. 2.4 (170KM), 2.8 (193KM) i najlepszy 4.2 (różne moce)
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2015, 21:55

legler napisał(a):Dzida czy Ty potrafisz czytać? ja nigdzie nie pisałem o A6 C4

zedytowałem, że zedytowałeś przede mną ale sam zedytowałem, bo zedytowałeś :D

legler napisał(a):A6 C5 porównuje bo autor o tym modelu wspomniał (zobaczyłeś mondeo i dalej pewnie nie czytałeś)

A Ty się oburzasz, że A6 będzie droższe, bo będzie skoro to nie jest tanie w utrzymaniu auto o segment wyżej postawione od Mondka :ok:

Podaj ceny wymiany rozrządu w tych "dobrych (genialnych)" silnikach, które nie jadą przy swoim spalaniu :ok: VW/Audi ma świetne turbawki ale wolnossaki to lipa na tle konkurencji
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lis 2015, 22:14

wymiana rozrządu to koszt około 1200 - 1800zł od 2.4 do 3.0. Dużo? no nie wiem. Biorąc pod uwagę że wymienia się co 100tkm, czyli robiąc 10tkm rożnie taki rozrząd wymienia się raz na 10 lat. Podziel tę sumę na ilość lat i wyjdzie ci raptem do 180zł/rok
Klocki + TARCZE jakieś 500zł przód, tył 200zł
Olej z filtrem 250zł (więcej płace w swoim primastrze)
Dla mnie najlepsze w audi 2.7, jak dla mnie tylko Avant ( w porównaniu z BMW albo st220) jest to że się nie wyróżniam a mam pod nogą grubo ponad 200KM...posiadacze seryjnych japońskich szlifierek vtec mogą mnie pocałować w rurkę :D
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2015, 22:20

legler napisał(a):wymiana rozrządu to koszt około 1200 - 1800zł od 2.4 do 3.0. Dużo?

no popatrz, a jeden z użytkowników, który miał Audi z 2,4 pisał o 2000zł i 2500zł w 4,2 :o
Dużo? Ja w Lexusie IS czy GS zrobię za 1000zł na OEM częściach - to jest niedużo :ok:
I co jest tańsze?

legler napisał(a):locki + TARCZE jakieś 500zł przód, tył 200zł

robiłem u siebie ostatnio i za tarcze i klocki przód zapłaciłem dokładnie 490zł :mrgreen: Regenerowałem też wszystkie zaciski i wymieniałem płyn i kosztowało mnie to z robocizną 920zł za same hamulce. Drogo?

legler napisał(a):Olej z filtrem 250zł (więcej płace w swoim primastrze)

to już zależy co i ile wlejesz tak na prawdę :ok:

legler napisał(a):Dla mnie najlepsze w audi 2.7, jak dla mnie tylko Avant ( w porównaniu z BMW albo st220) jest to że się nie wyróżniam a mam pod nogą grubo ponad 200KM...posiadacze seryjnych japońskich szlifierek vtec mogą mnie pocałować w rurkę :D

tu nie mam CI za złe i nie będę bronił JDM - każdy co innego lubi i to dobre auto jednak brałbym e39 lub GSa w zależności czy chciałbym sportu czy komfortu :mrgreen: Niestety przeniesienie napędu w Audi nadaje się tylko na proste ;/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lis 2015, 22:34

W 2.7 masz Quattro więc więcej nie muszę pisać.
Widać masz drogiego mechanika:D Poza tym co tu się długo kłócić. Jak stać Cie na v6 to licz się z wyższymi kosztami. Jak jakiś cymbał nie dopilnuje poziomu oleju w fordzie to łańcuch też pójdzie się...wiesz co.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2015, 22:52

legler napisał(a):W 2.7 masz Quattro więc więcej nie muszę pisać.

które dalej jest podsterowne w przypadku Audi - 4x4 przydaje się przy starcie na mokrej prostej i na śnieg ale przy normalnej jeździ czuć masę na przodzie - sprawdziłem A4 1,8T Q :) Nawet w TG narzekali na RSki 4 i 5, że podsterowne, a co jak co oni na takich autach trochę się znają/znali i mimo sarkazmów gadali z sensem co do takich spraw - gnoili też Opla OPC.
Nr1 w 4x4 i tak będzie dla mnie Subaryna, która przedzierała się przez śnieg na wysokość maski po akademikiem :D

legler napisał(a):Widać masz drogiego mechanika:D

to są słowa jednego z forumowiczów, który zamienił 2,4 na 4,2 :ok:

legler napisał(a):Jak jakiś cymbał nie dopilnuje poziomu oleju w fordzie to łańcuch też pójdzie się...wiesz co.

oby tylko łańcuch :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lis 2015, 23:14

może autor się wypowie.
Ja na plus Audi 2.7 napiszę że pali naprawdę niewiele więcej niż ford, no i że jest o klasę wyżej...nie wiem czy jesteś jeszcze kawalerem ale laski lubią komfort:D
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2015, 00:26

legler napisał(a):Autorze zapomniałem Ci wspomnieć że trafiłeś na forum które kategorycznie odradza pojazdy z grupy VW. tu dostaniesz rade pt. "lepszy ford niż audi" Nie wiem mają tu jakaś alergię. Chcesz się coś więcej dowiedzieć na temat poszczególnych modeli które wymieniłeś to przeleć się po forach klubowych Audi a6 a4 czy mondeo i tam pogadaj z ludźmi którzy mają takie warianty silnikowe jakie chcesz. Jak kiedyś na początku napisałem pierwszy temat "kombi do 200KM" pierwsze co to było skreślenie VAG chociaż ma genialne wolnossące silniki benzynowe (nie wszystkie ale gro). Ja jeździłem już różnymi autami, gadałem z różnymi fachowcami, handlarzami (koledzy) i zawsze sprowadzaliśmy się do wspólnej tezy : "Na początku jest Audi a potem dłuuugo nic"


Tak troszku głupoty piszesz ponieważ akurat na forum ałdi dokładnie to samo sie dowiesz o silniku 3,0 co tutaj więc:

- paliwożerność i to max spora
- cieknący olej sprawa nie naprawialna i kosztowna
- cewki 6szt i hurtem wymieniane.
- osiągi kiblowate na poziomie zwykłego 1,8t po wydechu
- ceny części jak badziewne to tanie a renomowane nie tanie a w dodatku np: silnik kosztuje 2x więcej niż V8ka z lexusa LSa

Następna sprawa to Twoje różowe podejście do silnika 2,7 bit jest to fajna jednostka tylko nie zapominaj o jednym że nie kupujesz nowego auta więc system turbo mnoży Ci detale możliwe do popsucia no i mechanik musi to ogarniać. A często jest tak że dziurka wielkości łebka od szpilki w dolocie zabierze Ci 20% pałera przy full buście.
Więc jak ja rozważałem zakup s4 bit to Pan który stroił te auta jakoś samego startera przewidział mi 30% tego co autor ma na wydanie. No i każdy użytkownik powie Ci ze trzeba się wystrzegać najtańszych sztuk więc kupić teraz za około 20k zwykłe ałdi 2,7 zrobić w nim starter i ewentualnie go podkręcić i masz 25-27k więc nie uważasz że wychodzi drogawo???
Osobiście zastanowiłbym się nad 2,4 w manualu tylko że jest to nijaka opcja ani szybka, ani wolna i też potrafi polać olejkiem.
legler napisał(a):Ja jeździłem już różnymi autami, gadałem z różnymi fachowcami, handlarzami (koledzy) i zawsze sprowadzaliśmy się do wspólnej tezy : "Na początku jest Audi a potem dłuuugo nic".

Sądząc po Twoich wypowiedziach to niczym ciekawym nie jechałeś :mrgreen: więc ja oficjalnie autora tematu zapraszam do siebie, przewiozę go autem za 25k i zobaczy jak przy tym wypada ałdi a6c5/a4b6. Pojedziemy do Panów (moich kolegów) którzy serwisują również zacne ałdiaki i porozmawiamy o ałdi jak to bardzo są na początku motostawki.
Więc Riazek jeżeli nie masz 300km do stolicy zapraszam :ok:
legler napisał(a):Jak kiedyś na początku napisałem pierwszy temat "kombi do 200KM" pierwsze co to było skreślenie VAG chociaż ma genialne wolnossące silniki benzynowe (nie wszystkie ale gro)

I tak sobie jeszcze pomyślałem zrób nam przysługę i wymień te fajne silniki n/a grupy wieśwagen...

Tylko pomiń jakieś wynalazki z plakatu... interesuje mnie to co może kupić zwykły Kowalski...

I tak na sam koniec powiem Ci lager (bez urazy :piwo: ) że w sumie jesteś bidny bo tak naprawdę wypisując głupoty jak to jest normalne że zawias się robi co 50tyś.km. albo teorie o mniejszej trwałości amelinium to znaczy że Ty nawet nie wiesz co to jest nie psuć się przy dobrym aucie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lis 2015, 01:55

szybki napisał(a):Tak troszku głupoty piszesz ponieważ akurat na forum ałdi dokładnie to samo sie dowiesz o silniku 3,0 co tutaj więc:

Jak zawsze, przeczytałeś tylko to co chciałeś przeczytać, bo o silniku 3.0 to ty w pierwszym poście pisałeś, A Legler go nie polecał. Reszta tematu, to głównie przepychanki i tworzenie kolejnych bzdur i to nie, ze strony Legier'a.

Tak więc po kolei:
- Kompletny rozrząd z pompą wody do silnika 2.8 to około 800zł. Z wymianą nie powinno kosztować więcej niż 1200-1300zł. Do 2.4 jest podobnie. Do 4.2 około 1500zł, dopiero w eSkach jest drogo.
-Tarcze P/T z klockami P/T ATE około 690zł, TRW około 600zł, zależnie też od wielkości tarcz.
-Amortyzatory przednie Sachs około 370zł
-Sprężyny około 300zł
- Wielowahacz dobrej jakości, to około 1000zł, z górnej półki (lemo) od 1300 do 1500zł za komplet. Taki zestaw wytrzymuje spokojnie 100tyś.km, a jeśli ktoś jeździ po autostradach głównie, to dużo więcej. Żeby cały zawias stukał, to musi być już w agonalnym stanie. Mnóstwo A4/Passatów i A6 przyjechało do Polski na oryginalnym zawieszeniu, mając grubo ponad 200tyś.km.
Co do łuszczenia się przycisków w B6 i poliftowych C5, to mocne zużycie świadczy o dużym przebiegu. Poprawa estetyki wnętrze, to jedna wolna sobota i odrobinę umiejętności i można całe wnętrze odnowić. Szablony przycisków są dostępne na Allegro, są też firmy, które się zajmują regeneracją tych przycisków. Nie jest to wybitnie droga operacja, a wnętrze wygląda dużo lepiej.
dzida napisał(a): każdy co innego lubi i to dobre auto jednak brałbym e39 lub GSa w zależności czy chciałbym sportu czy komfortu :mrgreen: Niestety przeniesienie napędu w Audi nadaje się tylko na proste ;/

Przeniesienie napędu to nie wszystko, tył napęd nie załatwi sprawy, jeśli układ kierowniczy będzie kiepski, a ten w Lexusach powyżej Is nie zachwyca.
dzida napisał(a):
legler napisał(a):W 2.7 masz Quattro więc więcej nie muszę pisać.

które dalej jest podsterowne w przypadku Audi - 4x4 przydaje się przy starcie na mokrej prostej i na śnieg ale przy normalnej jeździ czuć masę na przodzie - sprawdziłem A4 1,8T Q :)

Widać, ze masz małe doświadczenie z napędem 4x4 w normalnych autach. W A4 mam quattro i jest duża różnica w jeździe w aktualnych warunkach moją e39(nie wspomnę już o e36). a A4 Audi jest dużo bardziej przewidywalne i lepiej sobie radzi na mokrej pływającej drodze, miejscowo pokrytą liśćmi. Manewry wyprzedzania na śliskiej drodze, też są dużo łatwiejsze Quattro.
Przypominam też, że Polskie drogi różnią się jednak znacząco od toru i żeby wprowadzić quattro w niebezpieczną podsterowność trzeba się jednak trochę wysilić i jeździć jak idiota
Autor tematu pyta o Mondeo ST220, a nie zwykłe Mondeo, więc tak tanio też nie będzie. Po za tym znaleźć ST220 za 20tyś bez większego wkładu, to też będzie wyzwanie.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

21 Lis 2015, 02:51

Ja się nie chce wciągać bezsensu w dyskusje ale z tymi autami VW to też nie tak jak większość pisze..niby tutaj poleca się BMW czy Mercedesy bo napędy na tył itd..a rzeczywistość wygląda tak, że dla przykładu wspomniany przeze mnie wielokrotnie kuzyn użytkuje Golfa VI 2,0 TDI moc obecna 184 KM, napęd na przód, jego kolega ma Mercedesa C200 kompressor Kombi, napęd na tył..
Jechałem jednym i i drugim , z resztą właściciel c200 tez to potwierdza, golfa prowadzi się pewniej i bezpieczniej! Nie wiem może to kwestia jakiś systemów ale ja bym się bał szybciej niż 120 km/h wejść w zakręt C200 bo lata na wszystkie strony i u niego bardzie czułem podsterowność niż w tym golfie..także ja bym nie przesadzał, że niby jakieś auto lepsze bo napęd na tył może lepszy do driftu :)

A co do tematu - ja bym wybrał A4 B6 1,8T Quattro, bo tak ST 220 nie jest złe fajnie brzmi, ale ciężko bedzie to dorwać bo to już taka unikatowa wersja, takie A4 z 1,8T można spokojnie podciągnąc w okolice 200-210 koni za pomocą zwykłej mapy lub dłubiąc wydech nawet więcej i osiagi będą podobne.
A jednak silnik klasyk, nie ma filozofii, jedynie zawieszenie droższe, za to V6 w Mondeo wg mnie będzie już wymagał większych nakładów.
A co do A6 2,7T - nie ma co..osiągi nie są rewelacyjne (bo obawiam się zę mój mk4 golf 1,8T po chiptuningu na 190 szedł by podobnie a może ciut lepiej?)
Do tego silnik z zabawkami drogimi, które mogą paść itd..zbędny bajer taki silnik,
Dlatego jak Audi to a4 1,8T + quattro i zabawa w podnoszenie mocy
A jak nie to ST220
Można owszem wybrać coś z BMW czy Mercedesa tylko warto się najpierw tym przejechać bo ja bym nie powiedział że od razu BMW bo ma tylny napęd to jest lepszy...zdecydowanie nie..
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

21 Lis 2015, 09:02

Kolego Szybki.
Nie wiem co sobie ubzdurałeś ale ja w pierwszym poście odradzałem 3.0 też ze względów spalania paliwa
Następna sprawa.
To nie są silniki z kosmosu i nie wierze że tylko garstka mechaników w Polsce potrafiłaby ogarnąć 2.7. Jest też forum klubowe które sporo może podpowiedzieć. Nie wiem co ty masz ze swoimi mechanikami...może naprawiają auta tylko za pomocą młotka i dlatego boją się dotknąć zawieszenia w audi. Co do kwoty którą wymieniłeś (27 tyś ze starterem)...dla mnie nie drogo jeśli mam zamiar jeździć tym autem więcej nic pół roku i zależy mi na pewnym aucie.
Napisałem że zawias robi się co 50tkm w najgorszym scenariuszu. Wole napisać tak niż że "stary spoko zawieszenie na bank wytrzyma co najmniej 150tkm"
Ale ja rozumiem Cię szybki...po prostu nie możesz się pogodzić z tym że Audi jest lepsze niż fordzina :D

Na koniec. Nie zła propozycja to 1.8t, zapomniałem o nim. Bardzo udana jednostka dobrze znosząca chipowanie spokojnie nawet ponad 200KM tylko nie a4 tylko a6 plus jak się uda znaleźć Quattro
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007