ST 220, czy A6 C5, czy może A4 B6?

21 Lis 2015, 13:12

legler napisał(a):To nie są silniki z kosmosu i nie wierze że tylko garstka mechaników w Polsce potrafiłaby ogarnąć 2.7. Jest też forum klubowe które sporo może podpowiedzieć


My się chyba nie zrozumieliśmy 2,7 bit jest zwykłą V6ką + 2x turbo tylko że napisałeś:
legler napisał(a):Jak kiedyś na początku napisałem pierwszy temat "kombi do 200KM" pierwsze co to było skreślenie VAG chociaż ma genialne wolnossące silniki benzynowe (nie wszystkie ale gro).


Więc 2,7 bit nie jest n/a a ja zapytałem o przykłady "genialnych" silników VAG-a n/a z zaznaczeniem żeby to nie było coś wyjątkowego z plakatu.

legler napisał(a):Nie wiem co ty masz ze swoimi mechanikami...może naprawiają auta tylko za pomocą młotka i dlatego boją się dotknąć zawieszenia w audi

Mam mechaników którzy naprawiają auta i tych co tuningują więc jak byłem zaintereowany 2,7bit zacząłem od Tomaracing i Sportsmajla (chyba mu nie odmówisz wiedzy o ałdi :mrgreen: ) oni mi pochwalili opcje silnikową 2,7bit zaznaczając co jest potrzebne na starter a później pojechałem do Panów którzy serwisują zwyklaki posłuchać jak wygląda trwałość tego auta... no i stwierdziłem że wywalenie kasy na coś co ze starterem wyjdzie pod 30k a później wizja odsprzedaży tego w realiach polskich odstraszyła mnie. Nie lubię wywalać kasy w błoto.
No i zaznaczę że a6 2,7bit w serii dupy nie urywa i swoja pospolitością zabija...

legler napisał(a):Ale ja rozumiem Cię szybki...po prostu nie możesz się pogodzić z tym że Audi jest lepsze niż fordzina :D

Ale tu jest problem ja mam w poważaniu forda i ałdi tylko że przy fordzie nie ma tej całej otoczki wyjątkowości itp...
legler napisał(a):Co do kwoty którą wymieniłeś (27 tyś ze starterem)...dla mnie nie drogo jeśli mam zamiar jeździć tym autem więcej nic pół roku i zależy mi na pewnym aucie.

To że dla Ciebie kwota 27k za a6 c5 jest normalna to tylko potwierdza to że nie jeździłeś niczym naprawdę fajnym. A później przy odsprzedaży po 2latach ze stratą 15k będzie następne typowe dla ałdiowców tłumaczenie "jeździłem klasą premium więc musiało kosztować" :mrgreen:
Dlatego ja zaproponowałem autorowi tematu spotkanie żeby mógł się przejechać autem które pewnie z LPG wyjdzie około 26k. i nie jest fordem ani ałdi :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lis 2015, 16:18

No cóż... Jak zwykle namieszaliście mi w głowie. Szybki do stolicy mam ponad 400km, ale tak się składa, ze właśnie tam jadę i będę tam do środy. Do wtorku codziennie po 21 powinienem mieć czas, we wtorek od samego rana do ok 13-14 również;)
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Lis 2015, 16:44

pkc napisał(a):Widać, ze masz małe doświadczenie z napędem 4x4 w normalnych autach. W A4 mam quattro i jest duża różnica w jeździe w aktualnych warunkach moją e39(nie wspomnę już o e36). a A4 Audi jest dużo bardziej przewidywalne i lepiej sobie radzi na mokrej pływającej drodze, miejscowo pokrytą liśćmi. Manewry wyprzedzania na śliskiej drodze, też są dużo łatwiejsze Quattro.
Przypominam też, że Polskie drogi różnią się jednak znacząco od toru i żeby wprowadzić quattro w niebezpieczną podsterowność trzeba się jednak trochę wysilić i jeździć jak idiota

ale gdzie porównujesz współczesne ładne IMO B8 do B6, którym jeździłem - Quattro to jeden z fajniejszych bajerów w Audi i znacząco poprawi bezpieczeństwo na śliskiej drodze ale nie zapewni tyle frajdy z mocy silnika - to miałem na myśli :ok: (niefortunnie użyłem sformułowania przeniesienie napędu)
Co do różnic z torami to nie powiedziałbym, bo mnóstwo krętych odcinków u nas i im bliżej gór. Jak wracałem z Nowego Sącza pierwsze kilometry serpentynkami to nie musiałem się oswajać z nowym samochodem tylko od razu jazda :mrgreen:
Z drugiej strony najbardziej bezpieczeństwo poprawiają dobre opony i jazda z mózgiem :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Lis 2015, 17:25

Ja od Audi A6C5 wolałbym Volvo S60/S80, koszty serwisu podobne, ale przynajmniej silniki mniej palą. Nie znalazłem budżetu autora tematu, ale dorzucę parę aut (linki przykładowe):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Lis 2015, 17:53

legler napisał(a):Autorze zapomniałem Ci wspomnieć że trafiłeś na forum które kategorycznie odradza pojazdy z grupy VW.

Fakt. Głównie przez pewną grupę .
Dużo wad wyolbrzymianych typu wymiana wielowahacza co 30.tyś km :lol: , lipna tapicerka w audi :unsure: itd .
Szkoda czasu i nerwów na dyskusję w tym temacie :ok:
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

21 Lis 2015, 17:56

Magda93 napisał(a):lipna tapicerka w audi :unsure: itd

właśnie - tapicerka, a nie skóra czy alkantara jak w normalnym aucie za tą kasę :ok:
+ nierzadko plastikowa kierownica, korbki z tyłu i radio 1DIN... i to ma być premium wg polaczków ;)

Odradzamy część modeli, bo nikt tu nie sypie idiotycznymi stereotypami jak głupi ludzie, którzy rozpatrują auta po znaczku
"Audi i długo nic"
"Audi to Audi"
"Audi to szyk, a BMW dla buraków"
A gdzie modele, fachowcy ??!
- sami sobie tacy wystawiają świadectwo wiedzy nie patrząc na technologię co jest np. dla mnie ważne jako inż. a nie Janusz ;)

I żeby nie było często tu się poleca A3 I A4 1,8T, A6 C4 ale nikt tu nie będzie zachwalał czegoś co nie jest po prostu dobre na tle konkurencji (A3 II, A6 C5, A4 z V6). Oczywiście ból **** właścicieli VAGów będzie zawsze, że obsmarowujemy cały koncern - oni w końcu patrzą TYLKO na znaczek - i nagle się okazuje, że ich auta nic szczególnego nie oferują prócz dostępności do serwisu "za rogiem" :ok:

I taka mała dygresja na koniec:
Znajomi, którzy spróbowali innych aut nie wrócili do VAGa,
VAGa mają/mieli Ci, którzy:
a) nie spróbowali innej marki,
b) nie mają pojęcia o motoryzacji i kupili, bo będzie szpan znaczkiem i Mietek naprawi.
c) chcieli spróbować VAGa skoro każdy chwali i już więcej nie kupili, bo się rozczarowali (tutaj sam rozpatrywałem A4 B6 1,8T Q)

Pozdrawiam fanów koncernu VAG i życzę obiektywizmu co do modeli bez podziałów na markę :piwo:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak jeździć bezpiecznie samochodem w nocy?
    Jazda samochodem w nocy jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Oprócz ograniczonego pola widzenia, kierowca musi poradzić sobie ze zmęczeniem, sennością oraz oślepiającymi światłami innych samochodów ...
    Audi Q5 hybrid quattro
    Q5 hybrid quattro, pierwszy model hybrydowy Audi, został skonstruowany jako wysokowydajna hybryda równoległa. Tak jak i w dwóch innych hybrydowych modelach Audi, pojazd napędzają: silnik 2.0 TFSI o mocy 155 ...

21 Lis 2015, 18:30

dzida honde, czy toyote też stawiasz pod takim poglądem?
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2015, 18:35

legler napisał(a):dzida honde, czy toyote też stawiasz pod takim poglądem?

oczywiście, Hyundaia, Kię, Mazdę i inne również :ok:
Toyota/Lexus ma lipne diesle w Avensisie/IS220, Honda skrzynie biegów w Civicach, Mazda też lipne diesle 2,0, Hyundai i Kia kanapowate prowadzanie - na tym polega obiektywizm ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Lis 2015, 18:37

więc wytłumacz mi i innym dlaczego masz lexsusa?
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2015, 18:46

rozpatrywałem Audi A4 B6 1,8T Q, BMW e46 z R6 i IS 200. Przejechałem się każdym z nich, zrobiłem porównanie kosztów części eksploatacyjnych i wyszło to co mnie interesowało:
Nietuzinkowość (najważniejsze kryterium dla mnie): 1. Lexus 2. BMW/Audi - miło jest być zaczepianym przez ludzi pytających "co to za samochód" albo "jak to się sprawuje"
Trwałość: 1. Lexus 2. BMW 3. Audi
Przyjemność z jazdy: 1. BMW z mocnym R6 2. Lexus 3. Audi
Koszty części: 1. BMW, 2. Lexus, 3. Audi (też byłem zaskoczony mimo, że nie wsadziłem wahaczy)
Ubezpieczenie (25lat): 1. Lexus 2. Audi 3. BMW
Spalania nie brałem pod uwagę ale różnica jest na poziomie 1-1,5l wśród wszystkich ;) Blacharkę też olałem w ocenie patrząc na "bezwypadkowość" polskich aut ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Lis 2015, 18:56

a to że za lexusa is200 trzeba dac tyle co za audi a6 c5 nie bierzesz pod uwagę
To co piszesz jest oczywiście prawdą, ubezpieczenie itd...ale jednak wątpie że is będzie tak łatwy w odsprzedaży jak audi.
tu proszę małe porównanie...szukałem trochę pod siebie. Obydwie sztuki z 2004 roku za podobną cenę. Ja nie wziąłbym ani jednego ani drugiego ale chodzi o rynek.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2015, 19:02

Magda93 napisał(a):Fakt. Głównie przez pewną grupę .
Dużo wad wyolbrzymianych typu wymiana wielowahacza co 30.tyś km , lipna tapicerka w audi itd .
Szkoda czasu i nerwów na dyskusję w tym temacie
Czemu tak szybko pozbyłaś/eś się Superba?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Lis 2015, 19:04

Lovato34 napisał(a):Ja się nie chce wciągać bezsensu w dyskusje ale z tymi autami VW to też nie tak jak większość pisze..niby tutaj poleca się BMW czy Mercedesy bo napędy na tył itd..a rzeczywistość wygląda tak, że dla przykładu wspomniany przeze mnie wielokrotnie kuzyn użytkuje Golfa VI 2,0 TDI moc obecna 184 KM, napęd na przód, jego kolega ma Mercedesa C200 kompressor Kombi, napęd na tył..
Jechałem jednym i i drugim , z resztą właściciel c200 tez to potwierdza, golfa prowadzi się pewniej i bezpieczniej
Jak nie dba to tak jest :roll:
Lovato34 napisał(a):A co do A6 2,7T - nie ma co..osiągi nie są rewelacyjne (bo obawiam się zę mój mk4 golf 1,8T po chiptuningu na 190 szedł by podobnie a może ciut lepiej?
ja ciebie bardzo proszę pomyśl czasami logicznie :lol: jak mniejszy o niemal litr z dwoma cylindrami mniej 1.8t z jakimś programem ma być szybszy od 2.7 TT? Nie trzeba być geniuszem, aby wiedzieć, że dwie nogi, dwoje oczu/uszu itd są lepsze od wersji single na jakiś sterydach :wink:

Hejty za 3,2,1...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Lis 2015, 19:05

legler napisał(a):a to że za lexusa is200 trzeba dac tyle co za audi a6 c5 nie bierzesz pod uwagę

Jak myślisz dlaczego Lexusy trzymają tak ceny? O czym to świadczy, że dobre egzemplarze osiągają wysokie ceny i sprzedają się na pniu? Za ile sprzedaż Lexusa, a za ile Audi? :)
Większość zadbanych Lexusów sprzedaje się poza otomoto i allegro. Ja swojego kupiłem 20h po wystawieniu na allegro, a koleś już miał 3 telefony z oględzinami na następny dzień (poniedziałek).
Wierz lub nie ale Lexusa bardzo łatwo sprzedać (nieskładanego) :) Audi również ale więcej przyjedzie do Ciebie Januszów, którzy kręcą nosem na ryskę na błotniku :mrgreen:
Jak coś mogę Ci wkleić pełno zapytań na forum "Kupię Lexusa" :ok:

No i jeśli chodzi o mój wybór:
1. Same części które zestawiłem do A6 2,7bit wyszło grubo ponad 6000zł (z ciekawości zebrałem wtedy), a do segmentu D: Lex 4000zł, A4 B6 4300zł, a BMW e46 323i 3700zł
2. Nie potrzebowałem tak dużego auta - po co wozić powietrze - jednak wtedy zestawiłbym z A6 GSa 430 i BMW e39 ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Lis 2015, 19:14

droższe utrzymanie A6 zgadza się. Częściowo można to tłumaczyć tym że jest z wyższego segmentu. Jednak dla mnie ważny jest jeszcze aspekt bezpieczeństwa...w razie wypadku zawsze mam większe szanse przeżycia w większym aucie...co nie oznacza że od razu muszę kupić tira :D
Ze sprzedażą is też ma związek opinia niezawodności (rzekomej), choć jestem zdania że to tylko maszyny i zawsze coś w nich nawali.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007